800
۰
در جمع فرهنگیان مطرح شد؛

تنظیم سند تحول بنیادین نظام جمهوری اسلامی بر اساس فطرت قرآنی/تمام هویت عبادی و مادی جامعه در گرو قرآن است

امام جمعه شهرستان سراوان با بیان اینکه در زمینه تعلیم و تربیت باید تلاش های بیشتر صورت بگیرد، گفت: تمام هویت عبادی و مادی جامعه در گرو قرآن است و زندگی فردی و اجتماعی افراد خارج از این کتا ب مقدس نیست.
تنظیم سند تحول بنیادین نظام جمهوری اسلامی بر اساس فطرت قرآنی/تمام هویت عبادی و مادی جامعه در گرو قرآن است
به گزارش شستون؛ جلسه ای به مناسبت گرامیداشت هفته قرآن، عترت و نماز با حضور حجت الاسلام و المسلمين مجتبی بامری امام جمعه، ایوب دهواری رئیس آموزش و پرورش و جمعی از فرهنگیان در مسجد جامع علی ابن ابيطالب (ع) شهرستان سراوان برگزار شد.
 
در این جلسه حجت الاسلام و المسلمين مجتبی بامری امام جمعه شهرستان سراوان با بیان اینکه در زمینه تعلیم و تربیت باید تلاش های بیشتر صورت بگیرد، گفت: تمام هویت عبادی و مادی جامعه در گرو قرآن است و زندگی فردی و اجتماعی افراد خارج از این کتا ب مقدس نیست.
 
وی با بیان اینکه سبک زندگی کردن در منشور پیامبر اکرم (ص) گنجانده شده و در کنار تلاوت و حفظ قرآن باید فهم درستی از آن داشته باشیم، افزود: اساس کار قرآن در دست آموزش و پرورش است، به طوری که همه با قرآن انس بگیرند.
 
امام جمعه سراوان با اشاره به اینکه هدایت گر اصلی و مهم قرآن است و می تواند تمام مشکلات را رفع کند، یادآور شد: والدین آموزه های قرآن را به فرزندان خود بیاموزند تا قلب های آنها به نور این کتاب روشن شود.
 
وی تصریح کرد: اگر قرآن در راس کارها قرار بگیرد ارزش های انقلاب بالا می رود و سبک زندگی را از ابعاد مختلف به همه نشان می دهد.
 
ایوب دهواری رئیس آموزش و پرورش سراوان در این جلسه با اشاره به اینکه سند تحول بنیادین جمهوری اسلامی ایران بر اساس فطرت قرآنی تنظیم شده است، اذعان کرد: در این سند که مربوط به آموزش و پرورش است، مقوله آموزه های دینی، رسالت پیامبران و امامان تاکید شده است.
 
وی ادامه داد: با توجه به فرآیند تعلیم و تربیت بر خلاف ساختار قبلی موجود امروزه  توجه بیشتری به مفاهیم عبادی، اخلاقی، فرهنگی و سیاسی برگرفته از قرآن می شود.
 
رئیس آموزش و پرورش شهرستان سراوان توضیح داد: امروزه دانش آموزان باید به تربیت انسانی موحد، معتقد به معاد، آشنا به وظایف خود، حقیقت جو، ظلم ستیز، جهادگر، مهربان و زندگی بر اساس نظام و قرآن دست پیدا کنند.
 
وی در پایان تاکید کرد: آموزش و پرورش سراوان توانسته به  رسالت خود در زمینه ترویج آموزه های قرآنی دست پیدا کند و فرهنگیان با حضور در جلسات قرآنی الگویی برای سایر دانش آموزان شده اند.
 
 
 
انتهای پیام / م.ش
 
 
دوشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۹
کد مطلب: 9679
مرجع : شستون
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *