800
۰
گزارش شستون از فعالیت های دلپسند منادیان نیکو؛

خیز بلند ناجی گران عرصه علم و دانش در بم پشت/ آغوش گرم خیرین‌ پذیرای دانش آموزان شم‌ماهی شد

عملیات ساخت مدرسه دو کلاسه روستای شم ماهی بخش بم پشت با مشارکت چهار خیر بومی از هفته آینده آغاز و در دهه فجر سال جاری به بهره برداری خواهد رسید‌.
خیز بلند ناجی گران عرصه علم و دانش در بم پشت/ آغوش گرم خیرین‌ پذیرای دانش آموزان شم‌ماهی شد
به گزارش شستون؛ بار دیگر نیکو اندیشان و هموار سازان مسیر علم و دانش به ندای دانش آموزان روستای مرزی شم ماهی از توابع بخش بم پشت شهرستان سراوان در جنوب شرقی ترین نقطه کشور، لبیک گفته و با درخشان ساختن غنچه لبخند بر لبان دانش آموزان و مردم این روستا، اعمال لعبت خود را بیش از پیش دوچندان کردند.
دانش آموزان روستای شم ماهی مدت ها بود که از عدم وجود فضای آموزشی استاندارد با زیر ساخت های لازم محروم بودند که روستاییان منطقه در یک اقدام شگفت آور، اتاق های شخصی خود را در اختیار آینده سازان ایران سرافراز قرار دادند که هم این اقدام، توشه ای برای آخرت آنان باشد و هم اینکه حامی گر استعداد های ایران اسلامی باشند.
علی ای حال پس از گذشت یک و ماه و اندی از انتشار خبر چشم انتظاری دانش آموزان روستای شم ماهی به دستان گرم خیرین در این پایگاه خبری، خیرین به یاری دانش آموزان و حوزه آموزش و پرورش این منطقه شتافتند و با اهدا کردن زمین جهت ساخت مدرسه، بر اعمال باقیات و صالحات خود افزودند.
تیمور کریم زایی بخشدار بخش بم در گفت و گو با شستون اظهار کرد: روز گذشته سه شنبه ۲۸ آذر ماه به اتفاق تعدادی از معتمدین و خیرین نیک اندیش بومی در روستای شم ماهی حضور یافتند که از سوی روستاییان یک زمین جهت احداث مدرسه دو کلاسه در راستای ترویج فرهنگ خیرخواهی به حوزه آموزش و‌ پرورش این بخش اهدا شد.
وی‌ با اشاره به تشکیل جلسه با مدیر آموزش و پرورش بخش، خیرین و اهالی روستا، گفت: در این جلسه خیرین مدرسه ساز بومی بم پشت متعهد شدند در مدت زمان کمتر از یک ماه نسبت به ساخت واحد آموزشی دو کلاسه روستای شم ماهی به سرپرستی رحمان بخش درازهی اقدام کرده تا در ایام الله دهه فجر سال جاری این واحد آموزشی برابر با نقشه سازمان نوسازی مدارس احداث و مورد استفاده دانش آموزان روستا قرار گیرد.
 بخشدار بم پشت اضافه کرد: قرار است مدرسه دو کلاسه روستای شم ماهی با زیربنای ۷۲ متر مربع با مشارکت چهار خیر بومی احداث شود.
کریم زایی با توجه به مشخص شدن زمین و تقسیم کار، ادامه داد: زمین مذکور جهت ساخت فضای آموزشی نیاز به تسطیح دارد و سپس عملیات ساخت از هفته آینده شروع خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: امروز چهارشنبه ۲۹ آذر ماه تفاهم نامه ساخت مدرسه با مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستان به امضا می رسد.شنیده میشود بیشتر روستاهای مناطق صعب العبور و کمتر برخوردار از عدم وجود زیرساخت های آموزشی در رنج هستند و دانش آموزان با مشقت فراوان پله های ترقی را طی میکنند که امید می رود خیرین در کنار آموزش و‌پرورش مسیر علم و دانش را برای فرزندان این مرز و بوم هموار‌سازنند.
همچنین در روزهای اخیر به همت خیرین یک مدرسه ۶ کلاسه در روستای بزم این بخش با حضور جمعی از مسئولین و خیرین افتتاح و به بهره برداری رسید.
گفتنی است روستای شم ماهی که در فاصله ۲۰ کیلومتری مرکز بخش بم پشت قرار دارد، یکی از مناطق صعب عبور این منطقه به شمار می رفت که سال گذشته محور ارتباطی این روستا بازگشایی و پروژه برق رسانی نیز در سال جاری انجام شد.


انتهای پیام/الف.د
 
چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۱۹
کد مطلب: 9688
مرجع : شستون
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *