800
۰

چاپ کتاب "مقدمه ای بر ادبیات کویر: شعر،سفرنامه و رمان" به زبان انگلیسی

کتاب "مقدمه ای بر ادبیات کویر: شعر، سفرنامه و رمان" اثر حسین شیخ زاده عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سراوان در یکی از انتشاراتی های هند به چاپ رسید.
چاپ کتاب "مقدمه ای بر ادبیات کویر: شعر،سفرنامه و رمان" به زبان انگلیسی
به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه شستون، کویر در وهله نخست مکانی خشک، لم یزرع، رعب انگیز و بی تفاوت را در ذهن تداعی و اغلب موضوعات رشته های جغرافیایی و اقلیم شناسی را در بر می
گیرد.
با این وجود، این مکان در حوزه های ادبیات، هنر و فلسفه مکانی سبز، غنی و مدینه ای فاضله را در ذهن متبادر می سازد و مضامینی بکر و چند وجهی را شامل می شود.
این اقلیم از گذشته های دور توجه پیامبران الهی، شاعران، سیاحان، داستان نویسان و رمان نویسان را به خود جلب کرده و در عصر مدرنیته نیز از شدت آن کاسته نشده است. 
کتاب حاضر پس از تشریح مفاهیمی همچون کویر آغاز خلقت، هبوط آدم، کویر درون (آلام و احساسات)، کویر برون (واقعیت و طبیعت)، کویر متنی، کویر عصر مدرنیته و ... به بررسی این مضمون در سه ژانر اصلی ادبیات (شعر، سفرنامه، رمان) در برخی آثار قرن بیستم غرب (تی.اس. الیوت، ویلفرد تزیجر، مایکل اونداتجه ...) می پردازد.
در فصل پایانی سوالاتی چالش برانگیز برای بحث در ارتباط با این مکان و برخی مفاهیم نقد ادبی طرح شده است.
کتاب مذکور  می تواند در درک بهتر این  مکان و چشم انداز توسط خواننده به عنوان مکانی واقعی، فضایی درونی و فرامتنی و نیز نگرش های مثبت و منفی نسبت به آن کمک کند. علاوه بر آن خواننده پس از خواندن کتاب و اعمال رویکردهای نقد ادبی معاصر قادر خواهد بود حوزه های جدیدی از پژوهش را در این خصوص برای خود باز کند.
گفتنی است حسین شیخ زاده  عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سراوان دارای دکترای زبان و ادبیات انگلیسی از کشور هند است.

انتهای پیام/خ
چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۴۱
کد مطلب: 9690
مرجع : شستون
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *