آیا دور جدید تحریم‌های سازمان ملل علیه کره‌شمالی به افزایش تنش‌ها در شبه‌جزیره کره منجر می‌شود؟

3 دی 1396 ساعت 13:57

شبکه تلویزیونی الجزیره در گزارشی به بررسی دور جدید تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه کره شمالی پرداخت.


به گزارش شستون، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی گزارش داد: کره شمالی به دور جدید تحریم های شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه این کشور واکنش نشان داد. مقامات پیونگ یانگ اعمال این تحریم ها را به مثابه اقدام جنگی توصیف کردند.
خبرگزاری رسمی کره شمالی اعلام کرد تقویت بازدارندگی هسته‌ای این کشور تنها راه برای نقش بر آب کردن برنامه های آمریکا محسوب می شود.
در پی آزمایش موشک بالستیک قاره پیمای کره شمالی، سازمان ملل روز جمعه تحریم های شدیدی علیه پیونگ یانگ اعمال کرد.
فلورنس لویی، خبرنگار الجزیره انگلیسی از سئول گزارش داد کره شمالی دور جدید تحریم های شورای امنیت علیه این کشور را نقض حق حاکمیت خود توصیف کرد که سبب به خطر افتادن صلح و ثبات در شبه جزیره کره می شود. مقامات کره شمالی بیشتر از آمریکا خشمگین شدند که رهبری تنظیم پیش نویس این تحریم ها را بر عهده داشت.
نکته جالب توجه این است که به نظر می رسد کره شمالی اذعان کرده است دور جدید تحریم ها علیه این کشور، شدیدترین تحریم ها تاکنون محسوب می شود که پیونگ یانگ این تحریم ها را به مثابه محاصره اقتصادی توصیف کرده است. بر اساس این تحریم ها، نه تنها تأمین سوخت برای کره شمالی به شدت محدود می شود بلکه، کارگران کره شمالی که در خارج از این کشور کار می کنند باید ظرف بیست و چهار ماه به کشور خود بازگردند که این اقدام نیز ضربه ای شدید به یکی از منابع درآمد پیونگ یانگ محسوب می شود. با این حال در بیانیه کره شمالی به این موضوع اشاره نشده است که این کشور مسیر و رفتار خود را تغییر خواهد داد. لحن این بیانیه مانند بیانیه های قبلی کره شمالی است. 
یانگ شیک بونگ، استاد دانشگاه در سئول و کارشناس مسائل کره شمالی نیز در این باره گفت: «بر این باورم واکنش کره شمالی حرفی بیش نبوده است. زیرا تا زمانی که نخستین بمب از سوی آمریکا یا کره شمالی در شبه جزیره کره انداخته نشود نمی توان گفت که جنگ آغاز شده است. تلاش های کره شمالی در ارتباط با تولید تسلیحات هسته ای و موشک های بین قاره ای نیز فقط با یک هدف انجام می شود که آن هم بقای این کشور است.»
انتهای پیام/


کد مطلب: 9727

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/report/9727/آیا-دور-جدید-تحریم-های-سازمان-ملل-علیه-کره-شمالی-افزایش-تنش-ها-شبه-جزیره-کره-منجر-می-شود

شستون
  https://shastoon.ir