دستور رحمانی فضلی برای نصب دستگاه‌های جدید لرزه نگاری و موقعیت یاب

7 دی 1396 ساعت 9:50

وزیر کشور در جلسه‌ای با متخصصان و استادان برجسته دانشگاهی در حوزه زلزله شناسی دستور داد دستگاه‌های جدید لرزه نگاری و موقعیت یاب در کشور نصب شود.


به گزارش شستون، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ جلسه متخصصین و استادان برجسته کشوری در حوزه زلزله‌شناسی عصر روز چهارشنبه ٦ دى ماه با حضور عبدالرضا رحمانی فضلی وزير كشور برگزار شد.
وزیر کشور در این جلسه از استاندار تهران و رييس سازمان مديريت بحران خواست تا هر چه سريع‌تر نسبت به رفع مشكل کارشناسان سازمان لرزه نگاری نسبت به ایجاد ایستگاه لرزه نگاری در شهرستان ملارد اقدامات لازم را انجام دهند.
رحمانی فضلی همچنين از استاندار تهران خواست نسبت به ساماندهی چاه های زیر زمینی در اين استان اقدامات لازم صورت گیرد و تدابير مناسب نسبت به حفظ سايت موزه زلزله شناسى در تهران انجام شود.
وزیر کشور از آمادگى نصب دستگاه هاي جديد لرزه نگاري و GPS در مناطق مختلف كشور خبر داد و از سازمان لرزه نگاری و سازمان نقشه بردارى خواست تا مناطق اولويت دار خود را هر چه زودتر به سازمان مديريت بحران معرفى كنند.
وزیر کشور در ادامه اين جلسه بر فرهنگ سازی و آموزش در هنگام زلزله از سوی رسانه‌های جمعی به خصوص صدا و سیما تاکید کرد و گفت: فرهنگ سازى و آموزش نقش بسيار مهم در نحوه برخورد و مواجه مردم در هنگام زلزله دارد بنابریان سازمان مديريت بحران بايد با همكارى صداوسيما نسبت به تهيه برنامه هاى آموزشى اقدام كند.
در این جلسه نیز اساتید و متخصصین برجسته زلزله شناسى آخرین وضعیت رفتارهای زلزله در استان‌های کرمان، كرمانشاه، البرز و تهران را مورد بررسی قرار دادند.
گفتنی است؛ در اين جلسه نجار و سعيدى رييس و سخنگوى ستاد مديريت بحران، ذوالفقارى معاون امنيتى و انتظامى وزارت كشور، مقيمى استاندار تهران، مرادى رييس مركز لرزه نگارى موسسه ژئوفيزيك دانشگاه تهران، شمالى عضو هيات علمى موسسه ژئوفيزيك دانشگاه تهران، تاتار معاون پژوهشى پژوهشگاه بين المللى زلزله شناسى و مهندسى زلزله، زعفرانى رييس پژوهشكده زلزله شناسى، طالبيان رييس پژوهشكده علوم زمين، نظرى معاون پژوهشكده علوم زمين، حق شناس معاون پژوهشكده بين المللى زلزله شناسى و مهندسى زلزله، توكلى معاون امور فنى سازمان نقشه بردارى و صفايى استاد زمين شناسى دانشگاه اصفهان حضور داشتند.
 انتهای پیام/


کد مطلب: 9801

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/report/9801/دستور-رحمانی-فضلی-نصب-دستگاه-های-جدید-لرزه-نگاری-موقعیت-یاب

شستون
  https://shastoon.ir