گزارشی از مشکلات ادامه دار روستاهای جنوب سیستان و بلوچستان؛

محروم بودن دهستان ۷ هزار نفری در عصر ارتباطات از دریافت شبکه های تلوزیون/ سرنوشت مبهم پروژه بازارچه مرزی ایرفشان پس از گذشت ۱۲ سال از تصویب

شستون , 10 دی 1396 ساعت 11:06

دهستان ایرفشان از توابع شهرستان مهرستان در جنوب سیستان و بلوچستان از عدم دریافت سیگنال گیرنده های دیجیتال جهت مشاهده کانال های تلوزیونی گلایه مند هستند.


یکی از روستاییان دهستان ایرفشان در گفت و گو با شستون با اشاره به جمعیت هفت هزار نفری این روستا، اظهار کرد: حدود ۱۰ کیلومتر از جاده دسترسی ایرفشان به بخش آشار خاکی است و از مسئولین خواستار رفع این معضل شد.
وی با اشاره به عدم فعالیت های عمرانی در روستاهای دهستان ایرفشان، افزود: این روستا با دارا بودن ۱۰ دهیاری و ۱۵ شورای اسلامی همچنان دارای خیابان ها و کوچه های خاکی است.
دهستان ایرافشان فاقد هیچ گونه زمین و سالن ورزشی می باشد و ورزش دوستان این دهستان مرزی داخل رودخانه و باغات فوتبال، والیبال و کریکت بازی می کنند.
این روستایی با بیان اینکه ایرفشان ۳۰ مدرسه دارد اما عمر برخی از این‌ مدارس بالای ۳۰ سال است و یکی از نیازهای اساسی این منطقه را احداث مدرسه برای دانش آموزان بیان کرد.
وی در ادامه گفت: علی رغم اینکه جمعیت ۷ هزار نفری ایرفشان از دریافت سیگنال و مشاهده شبکه های تلوزیونی از طریق گیرنده های دیجیتال محروم هستند که این منطقه فاقد تلفن ثابت و اپراتورهای همراه است و مردم برای انجام کوچکترین فعالیت اینترنتی مجبور به طی کردن مسافت ۳۵ کیلومتری به مهرستان و یا ۱۰۰ کیلومتری به سرباز هستند.
این روستایی در پایان از سرنوشت مبهم بازارچه مرزی دهستان ایرافشان که سال 84 به تصویب هیئت دولت رسیده که هیچ گونه فعالیتی جهت راه اندازی مشاهده نمی شود گلایه مند بود.
گفتنی است خبرنگار شستون جهت پیگیری این موضوع موفق به برقراری تماس با  پارسایی فر فرماندار مهرستان نشد.

انتهای پیام/


کد مطلب: 9858

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/report/9858/محروم-بودن-دهستان-۷-هزار-نفری-عصر-ارتباطات-دریافت-شبکه-های-تلوزیون-سرنوشت-مبهم-پروژه-بازارچه-مرزی-ایرفشان-گذشت-۱۲-سال-تصویب

شستون
  https://shastoon.ir