800
۰

فوتبال ایران، قربانی سرخآبی پرستی فدراسیون اصفهانی

بدون تردید نقش حواشی به وجود آمده از دیدار مقابل پرسپولیس را در نتیجه نگرفتن تراکتوری ها و عدم تمرکز بازیکنان در زمین نباید نادیده گرفت، شاگران یحیی ناخاسته وارد حاشیه ای شده اند که بی توجهی چند سال گذشته فدراسیون، اصلی ترین مسبب آن است.
فوتبال ایران، قربانی سرخآبی پرستی فدراسیون اصفهانی
به گزارش شستون، تراکتورسازان روز گذشته در دیداری که حواشی آن پر رنگ تر از اصل بازی بود با تساوی بدون گل مقابل حریف پایتخت نشین خود به تساوی رضایت دادند تا از دو باز متوالی خود مقابل سرخآبی های پایتخت تنها یک امتیاز کسب کنند.
در این چند سال گذشته به خصوص از تغییر نام رقابتهای جام آزادگان به لیگ برتر، برخلاف گذشته، تیم های شهرستانی عملکرد بهتری نسبت به پایتخت نشینان داشته اند. استقلال و پرسپولیس که زمانی قهرمانان بلامنازعه لیگ بودند در این چند سال توفیقات گذشته را نداشته اند.
هرچند استقلال و پرسپولیس از لحاظ عملکردی نتوانسته اند رضایت بخش باشند اما فدراسیون فوتبال هرچه که در توان داشته هوای این دو تیم را نگه داشته است. در این سالها همواره این سرخآبی های پایتخت و اصفهانی ها بوده اند که بیشترین سود را از تصمیمات و آرای فدراسیون فوتبال برده اند.
هرچند برکسی پوشیده نیست که دو تیم استقلال و پرسپولیس جزء تیم های پرطرفدار فوتبال ایران محسوب می شوند که طرفدارانی در کشورهای همسایه مانند افغانستان هم دارند. اما این نمی تواند توجیه قابل قبولی باشد که تمام تصمیمات و اتفاقات فوتبال ایران حول محور این دو تیم قرار بگیرد.
در فوتبال انگلستان هرچند منچستر و لیورپول دو باشگاه با سابقه این کشور محسوب می شوند اما ظهور تیم هایی مانند سیتی و چلسی و تاتنهام به عنوان قدرتهای جدید در فصول گذشته موجب نشده تا مسئولین فدراسیون این کشور همچنان بر محور قرار دادن این دو تیم اصرار ورزند. شرایط در ایتالیا و اسپانیا و یا همین تیم های حوزه خلیج فارس هم به همین شکل بوده.
هفته گذشته در فدراسیون آزادی شاهد بدترین توهین های ممکن از سوی هواداران پرسپولیس بودیم، توهین هایی که متاسفانه در شبکه های اجتماعی تشدید هم شد ولی فدراسیون تنها به محرومیت یک جلسه ای پرسپولیس از همراهی هوادارانشان بسنده کرد.
بدون تردید نقش حواشی به وجود آمده از دیدار مقابل پرسپولیس را در نتیجه نگرفتن تراکتوری ها و عدم تمرکز بازیکنان در زمین نباید نادیده گرفت. شاگران یحیی ناخاسته وارد حاشیه ای شده اند که بی توجهی چند سال گذشته فدراسیون، اصلی ترین مسبب آن است.
فوتبال ایران در این سالها اسیر حواشی و کری خوانی دو باشگاه پرطرفدار پایتخت نشین شده است و همین موضوع بر پیشرفت فوتبال کشور به عنوان پرخرج ترین و صد البته پرفساد ترین ورزش کشور سایه افکنده است. موضوعی که ورود و برخورد بدون تعارفی از سوی نهادهای نظارتی را می طلبد.

منبع: دانا
يکشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۵
کد مطلب: 9949
مرجع : شستون
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *