گزارشی از سریال ادامه دار کمبود سوخت در جنوب شرق؛

بنزین در مهرستان به مرز 3 هزا تومان رسید/کمبود نفت کش، جایگاه های سوخت مهرستان را به اغما برد

شستون , 20 دی 1396 ساعت 9:45

در روزهای اخیر کمبود بنزین در شهرستان مهرستان علاوه بر سرگردانی مردم و کارکنان ادارات موجب شده که این فرآورده نفتی در بازار آزاد تا مرز 3 هزار تومان افزایش قیمت داشته باشد.


به گزارش شستون، سوخت مصرفی ماشین های برخی از شهرستان های کشور گاز است که کاهش یا افزایش بنزین بر عملکرد آنها تاثیر خاصی نمی گذارد و این در حالی است که بنزین یکی از فرآورده های مهم جهت نقل و انتقال در استان سیستان و بلوچستان محسوب می شود که در روزهای اخیر کمبود بنزین در شهرستان مهرستان معضل بزرگی از جمله سرگردانی کارکنان ادارات و افزایش 3 هزار تومانی بنزین در بازار آزاد این شهرستان را  رقم زند.
در این زمینه یکی از شهروندان مهرستانی در گفت و گو با شستون گفت: مدت سه روز است که مهرستان با کمبود بنزین مواجه و مشکلات زیادی را رقم زده است.

وی ادامه داد: ما موضوع را از اداره صنعت و معدن پیگیری کردیم و بنزین از سراوان ارسال نمی شود و برخی از جایگاه های سوخت در مهرستان هنوز منتظر سوخت رسانی هستند.

این شهروند با اشاره به سخنان مدیریت پمپ بنزین مهرستان تصریح کرد: به پمپ های مهرستان روزانه یک تانکر بنزین باید ارسال شود که در ماه جاری فقط چهار تانکر ارسال شده است.

وی معضل تردد ماشین ها، سرگردانی برخی از کارکنان ادارات و افزایش بنزین آزاد تا لیتر 3 هزار تومان را از مشکلات کمبود بنزین در مهرستان عنوان کرد و اظهار داشت: سوخت به اندازه مصرفی شهرستان ارسال نمی شود.

شهروند مهرستانی با اشاره به اینکه کارت های سوخت در این منطقه کدینگ شده است و طبق این طرح باید بنزین به مهرستان ارسال شود، یادآوری کرد: احتمالا کدینگ کارت های سوخت از سوی مسئولین غیر مجاز بوده است یا به اندازه کافی با توجه به آمار ماشین های این شهرستان سوخت ارسال نمی شود.

در پیگیری های انجام شده از سوی پایگاه خبری شستون در این زمینه رشید پارسایی فرماندار شهرستان مهرستان در گفت و گو با شستون اظهار کرد: در پنج شنبه هفته گذشته مهرستان با کمبود بنزین مواجه بوده که با پیگیری های انجام شده این مشکل بر طرف شده است.

وی عدم همکاری شرکت های نفت را عامل تاخیر ارسال بنزین به مهرستان دانست و اذعان داشت: جایگاه های سوخت بعضی  از شهرستان ها هم در برخی مواقع با کمبود بنزین مواجه هستند که این معضل در کل استان احساس می شود.

فرماندار مهرستان در ادامه کمبود نفت کش را یکی از مشکلات ارسال بنزین به این شهرستان مطرح کرد و یادآور شد: کاهش بنزین شهروندانی را که خودرو وانت دارند و سوخت حمل می کنند بیشتر تحت شعاع قرار می دهد.

وی ادامه داد: برخی از روستاها اطراف، بنزین مصرفی خود را از مهرستان تامین می کنند که کمبود این فرآورده نفتی برای آنها معضلاتی بوجود می آورد.

انتهای پیام/م.ش
 


کد مطلب: 9975

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/report/9975/بنزین-مهرستان-مرز-3-هزا-تومان-رسید-کمبود-نفت-کش-جایگاه-های-سوخت-اغما-برد

شستون
  https://shastoon.ir