800
۰

از زانو زدن ابر قدرت جهان در برابر شیرمردان بوشهری تا آزادی با خفت/ اطلاعاتی که از تنفگدارن آمریکایی به دست آمد باید میلیاردها دلار هزینه می شد

این اقدام سپاه پاسداران که توانست بدون شلیک حتی یک گلوله افسران ویژه و ارشد گارد نیروی دریایی آمریکا را دستگیر کند نشان داد که بوشهر همچنان با سابقه دوقرن مقاومت در برابر استعمار ایستاده است.
از زانو زدن ابر قدرت جهان در برابر شیرمردان بوشهری تا آزادی با خفت/ اطلاعاتی که از تنفگدارن آمریکایی به دست آمد باید میلیاردها دلار هزینه می شد
به گزارش شستون؛ در دیماه سال 94 دو فروند شناور نظامی آمریکایی که به آبهای جمهوری اسلامی ایران از محدوده خلیج فارس وارد شده بودند توسط پاسداران انقلاب اسلامی بوشهر در حوزه جزیره فارسی دستگیر شدند که بازخورد رسانه ای گسترده ای در سطح جهانی داشت.
برخی از رسانه های آمریکایی خبر جاسوسی این نظامیان داده بودند و برخی دیگر نیز به نقل از مقامات آمریکایی ایران را تهدید می کردند که نهایتا بعد از بازجویی های انجام شده به دستور مقامات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی این نظامیان به همراه همه تجهیزات خود در آبهای خلیج فارس به یک کشتی آمریکایی تحویل داده شد.
این حرکت که به گفته فرماندهان نیروی دریایی سپاه "کار خدا" بوده است در بین مردم کشور بخصوص استان بوشهر غرور و نشاطی ایجاد کرد که جشن هایی در کشور برگزار شد.
این اقدام پاسداران که توانستند بدون شلیک حتی یک گلوله دوفروند شناور 100 درصد نظامی به همراه 10 نفر از افسران ویژه و ارشد گارد نیروی دریایی آمریکا را دستگیر کنند و ابر قدرت جهان را در مقابل شیرمردان بوشهری و پاسداران مرزهای جمهوری اسلام ایران در بیاورد، کار خدا بود و بار دیگر نشان دادند بوشهر همچنان با سابقه دوقرن مقاومت در برابر استعمار ایستاده است.
سردار علی رزمجو فرمانده سابق منطقه دوم دریایی سپاه و فرمانده دستگیری تفنگداران آمریکایی به تشریح ماجرای دستگیری تحقیرآمیز سربازان آمریکایی در خلیج فارس پرداخت و گفت: ناوهای هواپیمابر فرانسه و آمریکا با تمامی اسکورت های خود در خلیج فارس مستقر بودند و دو شناور نظامی آنها از مبدأ کویت به سمت بحرین در حال حرکت بودند که وارد آبهای ایران شدند.
Related image
وی افزود: این دو شناور با سرعت بالا و تجهیزات کامل تا آخرین لحظات قبل از دستگیری با ناو هواپیمابر خود در ارتباط بودند که دستگیری آنان توسط پاسداران نیروی دریایی سپاه، آمریکایی ها را مبهوت کرد. آمریکایی‌ها بلافاصله اعلام کردند که دو شناور در اطراف جزیره فارسی مفقود شده و هر کسی اطلاعی دارد به ما خبر دهد.
سردار رزمجو عنوان کرد: هیچ قدرتی را در جهان سراغ ندارید که به این شکل آمریکایی ها را درهم شکسته باشد؛ وقتی از فرمانده گروه آمریکایی ها سوال شد که چرا هیچ واکنشی نشان ندادید او پاسخ داد«گیج شدیم». زمانیکه آنها را به جزیره فارسی منتقل کردیم بر اساس رأفت جمهوری اسلامی با آنها برخورد شد به همه تاکید کردیم که کسی آنان را تهدید و یا برخورد فیزیکی نکند.
وی ادامه داد: آمریکایی ها بلافاصله پس از اینکه متوجه دستگیری سربازان خود توسط پاسداران انقلاب اسلامی شدند پیامهای قلدرانه دادند که آنها را آزاد کنید که پاسخ دادیم آزاد نمی کنیم. بعد رفته رفته این پیام به اصرار و التماس تبدیل شد.
فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر افزود: تهدیدات نظامی آنها شروع شد و هواپیماها و بالگردهای آنها به پرواز در آمد، همچنین تمامی شناورهای ائتلاف خلیج فارس را به این منطقه فراخواندند. ما هم دستور دادیم تعداد قابل توجهی از شناورهای مرزی بوشهر به سمت جزیره فارسی حرکت کردند.
رزمجو بیان داشت: آمریکایی نیز یکی از شناورهای خود را که خیلی به آن می نازیدند را از بحرین با سرعت به منطقه عملیاتی فرخواندند و این شناور بین جزیره فارسی و بوشهر قرار گرفت و اعلام کرد در صورتی که شناورهای بوشهر از این منطقه عبور کنند سر همه سرنشینان آنها را از تن جدا می کند اما شناورهای سپاه با قدرت از سینه آنها عبور کردند و خود را به جزیره فارسی رساندند.
 

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها گفتند می‌خواهیم با بالگرد وارد جزیره شویم و نیروهایمان را ببریم. ولی اعلام کردیم این هم تجاوز است و دستگیر می‌شوید. تمام قدرت خود را به کار گرفتند. همه مراحل یک جنگ تمام عیار جلو رفت و فقط شلیکی صورت نگرفت.
رزمجو افزود: سقف جزیره فارسی پر از هواپیما شد. گفتیم برای چه آمدید اینجا؟ گفتند برای نیروهایمان آمدیم. اعلام کردیم این خلاف قواعد بین‌المللی است. گفتند قصد تجاوز نداریم و خواهش می‌کنیم این ۱۰ نفر را آزاد کنید. از طریق سلسله مراتب به صورت مستمر اعلام می‌شد.
فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر بیان داشت: دستور دادیم سامانه موشکی و رادار مسقر شود تا هم هشدار و هم سیگنالی به آنها منتقل شود. آنها اعلام کردند که ما نیت تجاوز نداریم.
وی با بیان اینکه در جریان این ماجرا اطلاعات ارزشمندی دستگیرمان شد گفت: برای به دست آوردن این اطلاعات بایستی میلیاردها دلار هزینه می شد اما خواست خدا بود که به این شکل دست ما برسد.
فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر به نحوه آزاد کردن سربازان آمریکایی اشاره کرد و گفت: آزادی آنها بر اساس سلسله مراتب بود و از تهران به ما اعلام کردند که آنها را آزاد کنیم؛ آنها را با چند شناور، بالگرد و پهباد تا رسیدنشان به ناو آمریکایی اسکورت کردیم.
Image result for ‫دستگیری تفندگدارذدان آمریکاایی‬‎
سردار رزمجو از این ماجرا به عنوان «کار خدا» یاد کرد و گفت: این کار افتخاری برای بوشهری ها و بوشهرنشینان است و همان عزت ایرانی است.
وی بیان داشت: در نشستی که با رهبر معظم انقلاب داشتیم ایشان از این اقدام بسیار خوشحال و خرسند بود و طوری بود که با همه افراد دست می داد و ابراز محبت می کرد.
فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر به اذعان رسانه های رژیم صهیونیستی و آمریکایی نسبت به شکست آمریکا در این ماجرا اشاره کرد.

جزیره  فارسی کجاست؟
در خلیج فارس حدود 90 جزیره کوچک و بزرگ وجود دارد که 34 جزیره آن متعلق به ایران است. از این  تعداد 17 جزیره  از نظر حاکمیت بر آبراه بین المللی تنگه هرمز و کنترل آن و همچنین کنترل تردد ناوگان بیگانه دارای اهمیت ژئوپلیتیکی و استراتژیکی می باشند.
جزیره فارسی در مرکز آب های عمیق خلیج فارس، دورترین جزیره ایران به خاک اصلی کشور در 120 کیلومتری بندر بوشهر قرار گرفته است و سالهاست بر مناسبات بین ایران و کشورهای متعارض منطقه ای و جهانی به عنوان یک برگ برنده، برای ایران نقش مهمی بازی می نماید.

محیط جزیره فارسی حدود 5/ 1 یکلومتر و مساحت آن کمتر از یک یکلومترمربع باشد. به دلیل کوچکی جزیره امکان ایجاد باند هواپیما در آن وجود ندارد.  با این ویژگی دشمن نه می تواند آن را غرق کند نه می تواند به صورت طولانی مدت آن را اشغال نماید. کوچک بودن جزیره فارسی برای کشورمان از نظر نظامی یک حسن به شمار می رود.
تنها جزیره ای که در خلیج فارس مرزدریایی آن با مرز دریایی کشور همسایه تلاقی می کند جزیره فارسی است. براساس توافق صورت گرفته در سال 1968جزیره فارسی به ایران وجزیره العربی به عربستان تعلق گرفت و حاکمیت دو کشور بر جزایر مربوطه به رسمیت شناخته شد. ایران و عربستان توافق کردند تا 500 متری مرزسیاسی دو جزیره از منابع زیر بستردریا چیزی استخراج نکنند.
اهمیت جزیره فارسی در چیست؟
جزیره فارسی به علت در اختیار داشتن ارزش های ارتباطی، اقتصادی و نظامی، در قرن 21 نقش مؤثری را در افزایش قدرت ایران به خصوص انرژی بر عهده خواهد داشت. این جزیره به لحاظ سیاسی، اقتصادی، نظامی و قرارگیری در مسیر تردد کشتیرانی بین المللی  در خلیج فارس از اهمیت استراتژیکی برخوردار است.
جزیره فارسی از نظر منابع نفتی غنی است. حدود 5 تا 7 حلقه چاه در این جزیره حفاری شده که در حال حاضر پلمپ می باشند. این جزیره کوچک و غیر مسکون با در اختیار داشتن 508 میلیارد مترمکعب گاز طبیعی و 212 میلیون بشکه میعانات گازی ذخائرش حدود25 درصد بیشتر از تولید گاز بزرگترین شرکت هند در جنوب این کشور است.
Image result for ‫جزئیاتی تازه از دستگیری تفنگداران آمریکایی‬‎
تجاوزات صورت گرفته به جزیره فارسی در طول تاریخ:
 - تیرماه سال 1366 اولین کاروان از نفتکشهای کویتی با پرچم آمریکا (نفتکش کویتی اَلرَّخاء با نام مبدّل بریجتون) و اسکورت کامل نظامی توسط ناوگان جنگی این کشور با تبلیغات رسانه ای گسترده به راه می افتد، که در فاصله 13 مایلی غرب جزیره فارسی، در اثر برخورد با مین های کار گذاشته شده توسّط سردار شهید نادر مهدوی و یارانش، منفجر می شود به طوری که حفره ای به بزرگی 43 متر مربّع در بدنه آن ایجاد می گردد.
- حمله ی مجدد به جزیره ی فارسی در عصر روز 16/07/1366 اتفاق می افتد که سردار شهید نادر مهدوی همراه با تنی چند از همرزمانش، جهت انجام گشت زنی و حفاظت از آبهای نیلگون خلیج فارس، با استفاده از دو فروند قایق تندرو توپدار و یک فروند ناوچه به سمت جزیره فارسی حرکت می کنند. نیروهای آمریکایی با چند فروند بالگرد بزرگ کبری به نام MS6 به ناوگروه حمله کرده و رادار پایگاه فرماندهی را منهدم می کنند که ارتباط ناوگروه با مرکز به کلّی قطع می شود. پس از پانزده دقیقه درگیری شدید، با استفاده از یک فروند موشک استینگر، یکی از این بالگردها را منفجر می سازد.
- در تاریخ 21 آوریل 1988 مصادف با 1 اردیبهشت سل 1367 دو هواپیمای میراژ عراقی به جزیره فارسی حمله کردند که در آنجا یکی از آنها مورد اصابت پدافند هوایی قرار گرفت و متعاقب آن در فرودگاه ابوجبل عربستان سعودی فرود اضطراری نمود سپس قطعات خسارت دیده این جت عراقی به عراق انتقال داده شد. این حقایق از نشانه‌های آشکار همکاری همه‌جانبه عربستان سعودی در حمایت از رژیم متجاوز عراق در جنگ و نقض آشکار اصول بی‌طرفی است.

منبع: دانا
چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۴۱
کد مطلب: 9982
مرجع : شستون
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *