پایگاه خبری تحلیلی شستون - آخرين عناوين فرهنگی :: نسخه کامل http://shastoon.ir/cultural Sun, 18 Nov 2018 04:13:53 GMT استوديو خبر (سيستم جامع انتشار خبر و اتوماسيون هيئت تحريريه) نسخه 3.0 /skins/default/fa/normal/ch01_newsfeed_logo.gif تهيه شده توسط پایگاه خبری - تحليلی شستون http://shastoon.ir/ 100 70 fa نقل ونشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری -تحلیلی شستون آزاد است Sun, 18 Nov 2018 04:13:53 GMT فرهنگی 60 اعلام نامزد‌های چهل سال سینمای مقاومت/ حاتمی‌کیا رکورددار بهترین فیلم شد http://shastoon.ir/report/12478/اعلام-نامزد-های-چهل-سال-سینمای-مقاومت-حاتمی-کیا-رکورددار-بهترین-فیلم به گزارش شستون؛ روابط عمومی پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت اعلام کرد: در آستانه چهلمین سال انقلاب اسلامی و به پاس ارج نهادن به دست اندرکاران عرصه سینمای مقاومت، از میان نزدیک به ۲۵۸ فیلم سینمایی راه یافته به چهارده دوره جشنواره فیلم مقاومت، انقلاب و دفاع مقدس، برترین‌های تهیه‌کنندگی، کارگردانی، فیلمنامه‌نویسی و بازیگری توسط مردم انتخاب و معرفی شدند. بر پایه این خبر، نامزد‌های چهار بخش «تهیه کنندگی»، «کارگردانی»، «فیلمنامه‌نویسی» و «بازیگری» چهل سال سینمای مقاومت توسط مردم به این ترتیب معرفی شدند: نامزد‌های بهترین فیلم چهل سال سینمای مقاومت: اخراجی‌ها (مسعود ده‌نمکی)، از کرخه تا راین (ابراهیم حاتمی‌کیا)، ایستاده در غبار (محمد حسین مهدویان)، آژانس شیشه‌ای (ابراهیم حاتمی‌کیا)، بادیگارد (ابراهیم حاتمی‌کیا)، چ. (ابراهیم حاتمی‌کیا)، شیار۱۴۳ (نرگس آبیار)، لیلی با من است (کمال تبریزی)، میم مثل مادر (زنده‌یاد رسول ملاقلی‌پور، یتیم خانه ایران (ابوالقاسم طالبی). نامزد‌های بهترین کارگردانی چهل سال سینمای مقاومت: نرگس آبیار، کیومرث پوراحمد، کمال تبریزی، ابراهیم حاتمی کیا، احمدرضا درویش، مسعود ده نمکی، ابوالقاسم طالبی، محمدحسین لطیفی، رسول ملاقلی پور، محمدحسین مهدویان نامزد‌های بهترین بازیگر چهل سال سینمای مقاومت: پرویز پرستویی، هادی حجازی فر، بابک حمیدیان، امین حیایی، کامبیز دیرباز، مریلا زارعی، خسرو شکیبایی، اکبر عبدی، علی نصیریان، علیرام نورایی. نامزد‌های بهترین فیلمنامه چهل سال سینمای مقاومت: نرگس آبیار، بهزاد بهزادپور، کیومرث پوراحمد، ابراهیم حاتمی‌کیا، احمدرضا درویش، مسعود ده نمکی، سهیل سلیمی، ابوالقاسم طالبی، رسول ملاقلی پور، محمدحسین مهدویان. بر پایه این خبر، فهرست نامزد‌های هر بخش به ترتیب حروف الفبا در «سامانه رای‌گیری مردمی چهل سال سینمای مقاومت» در سایت جشنواره قرار گرفته است. علاقه‌مندان می‌توانند تا ساعت ۱۳ رور شنبه سوم آذر ماه با ورود به سایت (سامانه رای گیری) و ملاحظه نامزد‌های هر بخش حداکثر به ۳ گزینه مورد نظر خود در رشته‌های بهترین فیلم، بهترین کارگردان، بهترین فیلنامه‌نویس و بهترین بازیگر (مجموعا ۱۲ گزینه) رای دهند. نتیجه نهایی انتخاب‌های مردمی در مراسم افتتاحیه جشنواره (پنجم آذر ماه) در تالار وحدت اعلام خواهد شد و به سه نفر از شرکت‌کنندگان (به اتفاق یک همراه) به قید قرعه سفر زیارتی مشهد مقدس اهدا خواهد شد. انتهای پیام/ ]]> فرهنگی Sat, 17 Nov 2018 16:46:53 GMT http://shastoon.ir/report/12478/اعلام-نامزد-های-چهل-سال-سینمای-مقاومت-حاتمی-کیا-رکورددار-بهترین-فیلم ناز و ادا هفت‌دست، سینماهیچی!/اسپانسر،ستاره‌وفیلمی‌بد! http://shastoon.ir/report/12474/ناز-ادا-هفت-دست-سینماهیچی-اسپانسر-ستاره-وفیلمی-بد به گزارش شستون؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «لس‌آنجلس-تهران» به کارگردانی خانم تیناپاکروان و «خانم یایا» به کارگردانی آقای عبدالرضا کاهانی در سالن‌های سینمای ایران در حال اکران هستند. پاکروان و کاهانی هر دو از کارگردانانی هستند که به نوعی می‌توان آن‌ها را در دسته فیلمسازان جریان روشنفکر-لااقل علاقه‌مند به این جریان- قرار داد. پاکروان سال‌ها در تلویزیون فعالیت کرد و سپس تحصیلات خودش در رشته سینما را در ایالات متحده پی‌گرفت.  پس از بازگشت به کشور به طور جدی وارد ساخت فیلم شد و «خانوم»، «نیمه شب اتفاق افتاد» و اخیراً «لس‌آنجلس-تهران» را ساخت.  کاهانی هم که کارنامه‌اش مشخص است و فیلم‌هایی مثل «هیچ»، «بیست»، «استراحت مطلق» و... را ساخته است. کاهانی در چند سال اخیر از جمله فیلمسازان حاشیه‌ساز بوده و پس از«ارادتمند،نازنین، بهاره و تینا» که به دلیل مشکلات عدیده‌اش رنگ پرده را ندید، دائم نسبت به سیاست‌های سینما و مدیران انتقادات جدی وارد کرده است و همین چند وقت پیش گفت بدون توجه به مجوز هرچه بخواهد در خارج از ایران خواهد ساخت.   اسپانسر،ستاره‌وفیلمی‌بد! تینا پاکروان پس از دو فیلم اولش به جایگاهی میانه در سینما دست یافت؛ یعنی نه به عنوان فیلمسازی شناخته شد که قرار است روزی ستاره شود و نه کارگردانی که اصول اولیه فیلمسازی را بلد نیست. پاکروان برای ساخت فیلم سومش، با توجه به حضور ستارگان(از جمله مذاکراتی که ظاهراً با ژرارد دپاردیو داشته) و هم‌چنین فیلمبرداری چند سکانس در خارج از ایران نیاز به سرمایه قابل توجهی داشت.  به همین خاطر سراغ یک فروشگاه زنجیره‌ای رفت. اینکه چگونه فروشگاه مذکور برای سرمایه‌گذاری در این فیلم قانع شده بحثی دارد که دراین گزارش مجالش نیست اما به هرحال سرمایه تولید فیلم با کمک این مجموعه و البته سپس تزریق کمک دیگری از جانب یک بانک (به بهانه تبلیغ یک محصولش) تأمین شد. حضور پرویز پرستویی و مهناز افشار، فضای کمدی و البته سکانس‌های خارج از ایران که معمولاً مخاطب‌پسند است همگی انتظار یک فیلم استاندارد را به وجود آورده بود.  اما محصول نهایی که به روی پرده رفت کاملاً متفاوت با توقعات بود. همین انتقادات گسترده مردم و منتقدان نسبت به فیلم جدید پاکروان باعث شد تا او و بازیگرانش این انتقادات را مشکوک و مهندسی‌شده بنامند.  پاکروان اخیراً در مصاحبه‌ای با خبرآنلاین گفت: «...در تحریم‌های بین‌المللی در شرایطی ویژه هستیم، در شرایطی که الان قرار است بعضی از اقلام اساسی کوپنی شوند، بنزین گران شود و از همه لحاظ فشار روی‌مان است. دلار و طلا بالا رفته، وضع معیشت مردم سخت شده، امکان رفاه الان جزو شوخی‌هاست... اختلاس کلان می‌شود، اقتصاد زیر خط نرمال واقعی خط فقر هست و الان ۸۰ درصد از ما زیرخط فقر هستیم و برای همه این چیزهایی که اتفاق می‌افتد، هیچ حرفی زده نمی‌شود و توضیحی داده نمی‌شود.  اما ما به جان همدیگر می‌افتیم... این حملاتی که در فضای مجازی می‌شود دلیلش این است که ما جرأت نداریم در فضای واقعی زندگی‌مان حرف‌مان را بزنیم، پس در قالب آدم‌های مجازی که هویتی ندارند یا هویت دروغینی برای خودشان ساختند، حرف‌هایم را در صفحات دیگران می‌زنیم.»  این جملات بخش عمده مصاحبه کارگردانی است که از زمین و زمان می‌گوید اما به انتقادات گسترده به فیلمش پاسخی نمی‌دهد! و جالب‌تر این که او نظام اقتصادی و اجتماعی کشور را عملاً دچار فروپاشی معرفی کرده اما در پایان گفته ما امکان حرف زدن نداریم!   نه‌خنده‌دارنه‌دیدنی! عبدالرضا کاهانی روزگاری از جمله فیلمسازان جدی سینمای ایران شناخته می‌شد. به طوری که حتی منتقدانش هم او را پیگیری می‌کردند. حواشی، جنجال‌ها و دادوبیدادهای چند سال اخیر این فیلمساز به شکلی بوده که گویا او تصمیم گرفته بیش از آن که با فیلم‌هایش مطرح شود، با جنجال‌هایش رسانه‌ای شود.  از انتقادات عجیب و غریبش تا انتشار عمدی عکسش با بازیگر زن خارجی با شمایل آن‌چنانی و مصاحبه اخیرش همگی اثبات این تحلیل است.  آیا کاهانی تمام شده است؟ «خانم یایا» با مجوز ویدئویی ساخته شده و سپس از سازمان سینمایی مجوز سینمایی گرفته است.  حال این که این فیلم چه استانداردی برای ارتقای مجوز داشته، سؤالی است که باید آقای داروغه‌زاده، معاون ارزشیابی سازمان سینمایی پاسخ دهد. آیا هدف این حرکت صرفاً به دست آوردن دل کاهانی بوده یا واقعا این فیلم مؤلفه‌های لازم را داشته است؟ آقایان حمید فرخ‌نژاد و رضا عطاران هرکدام به طور مجزا آنقدری در بین مخاطبان جذاب هستند که فیلم‌هایشان- در اکثرموارد- به فروش بالایی می‌رسد و مخاطب را هم راضی می‌کند. چه شده که فیلمی با حضور این دو بازیگر پول‌ساز و آن هم فیلمی در تایلند و با وجود مؤلفه‌های وسوسه‌کننده‌ای که همه می‌دانیم آنقدر ضعیف، سطحی و مخاطب‌گریز شده است؟ اخیراً یکی از منتقدان شناخته‌شده سینما در مقام انتقاد از منتقدان لس‌آنجلس-تهران و خانم یایا گفته: « خانم یایا را ندیده‌ام ولی عجیب است فیلم کاهانی آنقدر بد باشد که صدای همه در بیاید...» او در ادامه گفته چرا کسی به «هشتگ» و «لازانیا» ایراد نمی‌گیرد. واقعاً این استدلال از منتقدی جا افتاده بعید است. مگر کم فیلمساز مشهور دردنیا داریم که در کارنامه‌اش فیلم افتضاح دارد؟ کاهانی که جای خود دارد. اصولاً مگر انتقاد از یک فیلم منوط به نقد دیگر فیلم‌هاست؟ شاید شما نقد منتقدان به لازانیا را نخوانده‌اید. اما نکته مهمی که این منتقد محترم فراموش کرده فیلمساز و بازیگران دو فیلم مذکور است. آیا کارگردان لازانیا و هشتگ ادعاهای کاهانی و پاکروان را در فیلمسازی دارند؟ آیا در دو فیلم سطحی هشتگ و لازانیا، بازیگرانی مثل فرخ‌نژاد، عطاران، پرستویی و افشار بازی کرده‌اند؟ مگر نه این که خودتان درباره لازانیا از عبارت باتلاق استفاده کرده بودید؟ شما که منتقد کاربلدی هستید لااقل محدوده نقد و نظر را ترسناک نکنید. اجازه بدهید همه نظرشان را بگویند و به آن‌ها برچسب فیک و مشکوک و مهندسی‌شده نزنیم. پاکروان و کاهانی با فعالیت‌های مجازی و رسانه‌ای که دارند خودشان این مسیر را انتخاب کرده‌اند. فیلمسازانی که به ضریب رسانه‌ای با حاشیه و مسائل فرامتنی علاقه‌مندند باید تبعاتش را هم بپذیرند. منبع: رزونامه صبح نو انتهای پیام/ ]]> فرهنگی Sat, 17 Nov 2018 07:12:45 GMT http://shastoon.ir/report/12474/ناز-ادا-هفت-دست-سینماهیچی-اسپانسر-ستاره-وفیلمی-بد بازیگر نقش پارسا در دلدادگان کیست؟ + تصاویر http://shastoon.ir/report/12410/بازیگر-نقش-پارسا-دلدادگان-کیست-تصاویر به گزارش شستون؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ سریال  دلدادگان که این روز ها به خبر سازترین سریال های تلویزیونی بدل شده از شبکه 3 صدا و سیما پخش می شد. کارگردان این مجموعه تلویزیونی منوچهر هادی بود که بازیگران نام آشنا و جدیدی در این فیلم با او همکاری کردند. از اصلی ترین نقش های سریال هم  می توان به پارسا اسکویی اشاره کرد. اما این که بازیگر نقش پارسا در دلدادگان کیست را به همراه تصاویر در این خبر از باشگاه خبرنگاران جوان بخوانید. بازیگر نقش پارسا در دلدادگان علی سخنگو  به عنوان کاراکتر پارسا در سریال دلدادگان بازی کرده است. وی متولد 31 شهریور ماه سال 1362 است که در عرصه بازیگری و کارگردانی فعالیت دارد. هم چنین در دلدادگان نیز به عنوان دستیار منوچهر هادی مشغول بود. سخنگو فارغ التحصیل رشته کارگردانی و از هنرآموزان کلاس های بازیگری استاد سمندریان است. علی سخنگو بازیگر نقش پارسا در دلدادگان علی سخنگو هم مانند خیلی از بازیگران  دیگر فعالیت های هنری اش را از تئاتر آغاز کرده است. از معروف ترین کارهای تئاتر او می توان به نمایش بیگانه ساخته مسعود دلخواه اشاره کرد. رزومه علی سخنگو: مردگان بی کفن و دفن به کارگردانی منوچهر هادی سریال عاشقانه به کارگردانی منوچهر هادی فیلم آینه بغل با کارگردانی هادی به کارگر ساده نیازمندیم با کارگردانی هادی رحمان 1400 و... همان طور که می بینید سابقه همکاری پارسا با هادی از مدت ها قبل شروع شده و این دو بار دیگر در دلدادگان با هم کار کردند. علی سخنگو به عنوان بازیگر نقش پارسا در دلدادگان نامزد نقش حدیث بود. وضعیت تاهل علی سخنگو بازیگر پارسای دلدادگان علی سخنگو هم اکنون 32 ساله و متاهل است. نام همسر ایشون خانم سارا نجفی است. همسر این بازیگر خوبمان نیز متولد 1363 هستند. تصاویر علی سخنگو بازیگر نقش پارسا در دلدادگان نقش پارسا در دلدادگان  بازیگر نقش پارسا در دلدادگان علی سخنگو به همراه همسرش و ساره بیات    انتهای پیام/   ]]> فرهنگی Tue, 13 Nov 2018 06:31:31 GMT http://shastoon.ir/report/12410/بازیگر-نقش-پارسا-دلدادگان-کیست-تصاویر زمان پخش «خندوانه» و «قاچ» مشخص شد http://shastoon.ir/report/12385/زمان-پخش-خندوانه-قاچ-مشخص به گزارش شستون؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، طبق آنچه پیش از این شبکه نسیم اعلام کرده بود، «کودک شو»، «خندوانه» و «قاچ» سه برنامه جدید و پرطرفداری هستند که سری جدید آنها در ماه ربیع الاول روی آنتن می‌رود. اما مبنی بر این گزارش، لحظات پیش رامبد جوان در صفحه شخصی خود با اعلام فراخوان به گروه‌های موسیقی و خوانندگان برای همکاری با عوامل «قاچ» درباره زمان پخش برنامه «خندوانه» گفت: به زودی پخش «خندوانه» در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه شروع خواهد شد و در دیگر روزهای هفته از شنبه تا سه‌شنبه با «قاچ» روی آنتن هستیم. گفتنی است؛ برنامه تلویزیونی «خندوانه» با کارگردانی و اجرای رامبد جوان و تهیه کنندگی سید علی احمدی روی آنتن شبکه نسیم می رود و در سری جدید نیز برنامه «قاچ» هم درکنار «خندوانه» قرار گرفته و پخش می شود. انتهای پیام/ ]]> فرهنگی Mon, 12 Nov 2018 05:43:45 GMT http://shastoon.ir/report/12385/زمان-پخش-خندوانه-قاچ-مشخص فیلم‌های تلویزیون در تعطیلات/ پخش «غول پول» با همراهی «بیگانه تنها» http://shastoon.ir/report/12301/فیلم-های-تلویزیون-تعطیلات-پخش-غول-پول-همراهی-بیگانه-تنها به گزارش شستون؛ به نقل از خبرگزاری فارس؛ فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی و انیمیشن «غول پول»، «سگ را بجنبان»، «میروش»، «دست‌های خالی»، «کوتاه کردن موهای آدام»، «درد زیبا»، «نشانه»، «دا، آنا، مادر»، «پیامد»، «موج»، «آخرین فرصت»، «ترنج»، «دبلیو»، «قلب خورشید»، «تراکتور خاکستری کوچولو»، «قلعه»، «آسیاب مادری»، «شاعر قله‌های مه آلود»، «جکی چان»، «ریو۱»، «تاجر دوره گرد»، «شب»، «شبح کژدم»، «تو می مانی»، «بیگانه تنها»، «بابابزرگ مامور مخفی»، «شرور»، «لنگرگاه»، «دشمن پشت دروازه‌ها»، «جویندگان گنج»، «ملکه»، «جنگل بان جوان»، «گورو»، «لحظات به یاد ماندنی»، «آشیانه مهر» و «محافظ» پنج‌شنبه و جمعه ۱۰ و ۱۱ آبان ماه از شبکه‌های سیما روی آنتن می‌رود. ************************************* شبکه یک سیما فیلم سینمایی «غول پول» به کارگردانی جودی فاستر، پنج شنبه ۱۰ آبان ماه ساعت ۲۲ از شبکه یک سیما پخش خواهد شد. در این فیلم با بازی جورج کلونی، جولیا رابرتز و جک اوکانل خواهیم دید: لی گیتز یک مجری تلویزیونی مشهور است و هر هفته برنامه‌ای زنده به‌نام غول پول روی آنتن می‌برد. او در این برنامه سهام‌های در حال صعود را به جوانان معرفی می‌کند تا از طریق اینترنت روی آن سرمایه‌گذاری کنند. یک شب در حین اجرای برنامه زنده جوانی به‌ نام کارل بودول به بهانه آوردن غذا وارد استودیو می‌شود و روی او اسلحه می‌کشد! کارگردان برنامه که زنی به نام پتی فن است ابتدا برنامه را قطع می‌کند ولی کارل او را مجبور می‌کند تا برنامه را دوباره روی آنتن بازگرداند و ... . ************************************* فیلم سینمایی «سگ را بجنبان» به کارگردانی بری لوینسون، جمعه ۱۱ آبان ماه ساعت ۱۶ از شبکه یک سیما پخش خواهد شد. در خلاصه داستان فیلم با بازی رابرت دنیرو و لاستین هافمن آمده است: ۱۱ روز مانده به انتخابات آمریکا که یک دختر ۱۷ سال از گروه پیشاهنگانی که از کاخ سفید دیدن کرده اند مدعی می شود توسط شخص رئیس جمهور در دفترش مورد تعرض قرار گرفته است. همه رسانه این خبر را پخش کرده و مردم خواستار پاسخی روشن به این رسوایی اخلاقی هستند. مشاوران رئیس جمهور برای نجات او از این بحران نقشه می کشند تا با به راه انداختن جنگی در آلبانی افکار عمومی را درگیر قضیه دیگری نمایند تا ... ************************************* شبکه دو سیما فیلم سینمایی «میروش» به کارگردانی ماریوس هالست، پنج شنبه ۱۰ آبان ماه ساعت ‌‌۸ صبح از شبکه دو سیما پخش می‌شود. در این فیلم خواهیم دید: میروش نوجوانی باهوش و پرجنب و جوش است که به همراه مادر و برادربزرگش در یکی از شهرهای کوزوو زندگی می کنند. آنها زندگی سختی دارند و میروش نیز ناچار است برای امرار معاش خانواده کار کند. پدر خانواده سال ها پیش، پس از جدایی از همسرش، خانواده خود را ترک کرده و اکنون به همراه شرکایش رستوران کوچکی را در نروژ اداره می کند. میروش تصور می کند پدر وی با سفر به خارج از کشور زندگی مناسبی را برای خود فراهم کرده است و امیدوار است بتواند روزی برای دیدار وی و یا زندگی با او به نروژ برود. اما ... ************************************* فیلم سینمایی «دست های خالی» به کارگردانی ابوالقاسم طالبی، پنج شنبه ۱۰ آبان ماه ساعت ۲۳:۳۰ از شبکه دو سیما پخش می‌شود. فیلم درباره حوریه است که سال هاست از اسارت پدرش، امیرحسین، به دست عراقی ها می گذرد، نسبت به خروج های بی موقع مادرش مریم از منزل مشکوک است و این شک با تلفن های ناشناسی که به او می شود و در آنها از تصمیم مریم برای ارتباط با یک مرد دیگر صحبت می شود افزایش می یابد. اما طولی نمی کشد حوریه متوجه می شود مادرش در این مدت به عیادت پدرش که به تازگی آزاد شده و در بیمارستان به سر می برد می رفته است. امیرحسین که مبتلا به موج‌گرفتگی است به خانه بازمی گردد ولی ... خسرو شکیبایی، مریلا زارعی، فاطمه گودرزی و اصغر نقی زاده در فیلم سینمایی «دست های خالی» نقش‌آفرینی کرده‌اند. ************************************* فیلم سینمایی «کوتاه کردن موهای آدام» به کارگردانی مایکل پیچیوتینو، جمعه  ۱۱ آبان ماه ساعت ۸ از شبکه دو سیما پخش خواهد شد. خلاصه داستان فیلم با بازی کریس ایگمن، لوییس فلچر و رابرات پین در مورد آدام پسر نوجوانی است که بعد از فوت مادر و خواهرش تصمیم گرفته موهایش را کوتاه نکند. او رفتار ناهنجاری دارد و در مدرسه پرخاشگری می کند و مدیر مدرسه معتقد است باید پیش مشاور برود. مدرسه، آدام را به مرکز مشاوره ای معرفی می کند و آدام باید هفته ای یک بار نزد مشاور برود و گرنه مجبور است برای سال تحصیلی جدید مدرسه اش را تغییر دهد. مادر بزرگ آدام حسابی به فکر نوه اش است پدر آدام بعد از حادثه تصادف از زندگی دلسرد شده و ... ************************************* فیلم سینمایی «درد زیبا» به کارگردانی تونکو مونا ریزا، جمعه ۱۱ آبان ماه ساعت ۱۷:۳۰ از شبکه دو سیما پخش خواهد شد. در این فیلم با بازی هَریس حَذیک و ایذی ریف خواهیم دید: آلینا و رزلان زن و شوهری خوشبخت هستند که همراه پسرشان دانیال زندگی می کنند. آنها زندگی آرامی دارند تا آنکه آلینا به رفتارهای عجیب پسر کوچکش دقت کرده و پس از مراجعه به متخصص متوجه می شود که پسرش مبتلا به اوتیسم است. آلینا با مراجعه به متخصصان مختلف، برای بهبود پسرش تلاش می کند، اما رزلان که نمی تواند با این مسئله کنار بیاید شروع به پرخاش با آلینا و دانیال می کند که ... ************************************* فیلم تلویزیونی «نشانه» به کارگردانی فرزاد زمانی، جمعه ۱۱ آبان ماه ساعت ۲۳ از شبکه دو سیما پخش خواهد شد. این فیلم داستان گروهی را به تصویر می کشد که با تفکر غارت میراث فرهنگی و پیدا کردن دفینه ای، وارد غاری در کوهستان های زاگرس می شوند و به خاطر رانشی بودن منطقه و ریزش غار، مسیر بازگشتشان مسدود می شود. آنها تلاش زیادی جهت یافتن راه نجات می کنند اما ... اردلان شجاع کاوه، عمار تفتی، مهران هادی، اردوان محمودیان و مائده رفیعی در این فیلم بازی کرده اند. ************************************* شبکه سه سیما فیلم تلویزیونی «دا، آنا، مادر» به کارگردانی فرشاد صالحی، پنج شنبه ۱۰ آبان ماه ساعت ۹ از شبکه سه سیما پخش می‌شود. داستان این فیلم، روایت گر استقامت مادران جانبازان دفاع مقدس و مروج فرهنگ ایثار و از خود گذشتگی است. آزیتا ترکاشوند، احمد رضا رافعی، اردوان محمودیان و علی اسماعیلی از بازیگران این فیلم هستند .  ************************************* فیلم سینمایی «پیامد» به کارگردانی ایلیوت لاستر، پنج شنبه ۱۰ آبان ماه ساعت ۲۴ از شبکه سه سیما پخش می‌شود. در خلاصه داستان فیلم با بازی آرنولد شوارتزنگر، اسکات مک ناییری، مگی گریس و مارتین دونوان آمده است: رومن پیرمردی است که قرار است دختر باردار و همسرش از سفر بازگردند و او در تدارک مهمانی برای بازگشت آنهاست. اما ناگهان خبر سقوط هواپیمایی که حامل عزیزانش است در اخبار منتشر می شود. مسبب این اتفاق هم یکی از کارکنان در برج مراقبت است. ومن علی رغم تلاش های دولت برای آرام کردن بازماندگان و داغدیدگان تصمیم می گیرد تا از مسبب جریان انتقام بگیرد و ... ************************************* فیلم سینمایی «موج» به کارگردانی روآر اُتاگ، جمعه ۱۱ آبان ساعت ۱۴:۱۵ از شبکه سه سیما پخش می شود. در خلاصه داستان فیلم با بازی کریستوفر جونر، توماس بولارسن و آنی دا ل تورپ آمده است: یک زمین شناس نروژی متوجه حرکت عظیم لایه های درون زمین در کنار یک دریاچه بزرگ می شود که این پدیده قادر است موج هایی را به وجود آورد و شهر کنار دریاچه را کاملا نابود کند. پیش بینی های او درست از آب درمی آید و کوه به درون دریاچه رانش می کند و یک سونامی بزرگ را به وجود می آورد. زمین شناس برای نجات زن و فرزندش که در هتلی در شهر گیر افتاده اند به آنجا رفته و ... ************************************* فیلم سینمایی «آخرین فرصت» به کارگردانی جین باتیسته آندریا، جمعه ۱۱ آبان ماه ساعت ۱۹:۲۰ از شبکه سه سیما پخش می‌شود. داستان این فیلم با بازی جرمی رنیر، آدری فلوروت، ملوسین ماینس و بولی لانرز درباره گابریل پلیس بیکار شده ای است که همسرش را از دست داده و با دختر نوجوانش زندگی می کند. او توان مالی چندانی برای هزینه های زندگیش ندارد و کلی بدهی دارد. گابریل برای حمل محموله ای وارد باند خلافکاران می شود و پس از انجام آن تصمیم می گیرد از این کار کنار بکشد که ... ************************************* شبکه چهار سیما فیلم سینمایی «ترنج» به کارگردانی مجتبی راعی، پنج شنبه ۱۰ آبان ماه ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه چهار سیما روی آنتن می‌رود. این فیلم بر گرفته از «تولد یک پروانه»، از ساخته های قبلی آقای راعی، زندگی هنرمندی نقاش (مینیاتوریست آذری) را به تصویر می کشد که پزشکان او را از بیماری‌اش مطلع کرده‌اند. وی خود را در شرف مرگ می‌بیند اما در مواجهه با اهل معرفت و سفارش تابلویی درباره ظهر عاشورا به زاویه دید جدیدی از زندگی می‌رسد و با کشیدن تابلو، حیات جدیدی را تجربه می‌کند. محمدرضا ناجی، حسین محجوب، محمود پاک نیت و محمدرضا داوودنژاد در این فیلم سینمایی نقش‌آفرینی کرده‌اند. ************************************* فیلم سینمایی «دبلیو» به کارگردانی الیور استون، جمعه ۱۱ آبان ماه ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه چهار روی آنتن می‌رود. این فیلم با بازی جاش بلورین و اسکات گلن داستان زندگی جورج دبلیو بوش رئیس جمهور کشور آمریکا، ماجراهایی پر فراز و نشیب زندگی او را در سال ۱۹۶۷ ، رفتارهای عجیب او در دوران دانشگاه، خدمت در ارتش ، دوران فرمانداری او و تجارت نفت در خانواده او و در نهایت شرکت او در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۰۰ و دوران ۴ سال اول ریاست جمهوری او را روایت می کند. ************************************* شبکه پنج سیما انیمیشن سینمایی «قلب خورشید» به کارگردانی احمد علمدار، پنج شنبه ۱۰ آبان ماه ساعت ۱۳:۳۰ از شبکه پنج سیما پخش می‌شود. این انیمیشن درباره پهلوان پیرمراد سیستان است که پهلوان اول شهر بوده و دوال پهلوانی سی سال نزد او بوده است. او قصد می کند که یک جانشین از بین جوانان شهر برگزیند در مسابقه ای که برپا می شود، ۷ نفر انتخاب می گردند. پیرمراد می گوید که هر کس یاقوت درشتی که وسط دوال پهلوانی را به سیستان برگرداند پهلوان اول است و می گوید که یاقوت دست یکی از دوستانش مهریار است. ۷ جوان حرکت می کنند و بعد از طی طریق بسیار و درگیری های فراوانی که در مسیر حرکتشان است هر بار یکی از آنها به راه سرنوشت خویش می رود در نهایت اصلان و بهرام به قلعه ای که یاقوت آنجاست می رسند. بهرام ابتدا یاقوت را می بیند ... ************************************* فیلم سینمایی «تراکتور خاکستری کوچولو» به کارگردانی پیدر همدال ناس، جمعه ۱۱ آبان ماه ساعت ۹ از شبکه پنج پخش می‌شود. فیلم با بازی الیاس سولود سیمونسن، استین وینگ و جیپ بک لارسن در مورد پسر بچه ای است که به تازگی به خانه روستایی جدیدی نقل مکان کرده اند از جای جدید ناراضی است تا اینکه با عده ای آشنا شده و بعد با تراکتوری که سخنگوست دوست می شود و ... ************************************* فیلم سینمایی «قلعه» به کارگردانی دانگ هاک وانگ، جمعه ۱۱ آبان ماه ساعت ۱۳:۳۰ از شبکه پنج پخش می‌شود. در این فیلم با بازی بانگ هان لی، یون ساک کیم و های ایل پارک خواهیم دید: سال ۱۶۳۶ سلسله چینگ به کشور چوسان حمله می کند. کشور چوسان از نظر نظامی ضعیف است چون همواره در ساخت باروت متکی به کشورهای دیگر بوده است. امپراطوری چوسان و اطرافیانش در قلعه ای مستحکم پنهان می شوند و ارتباطشان با بیرون از قلعه به کلی قطع می شود. در بین افراد و مقامات کشور چوسان دو دستگی ایجاد شده است. افرادی که همیشه به دنبال منافع خودشان و ارتباط با بیگانگان و کشورهای خارجی بوده اند به دنبال مذاکره هستند. گروهی دیگر که سال ها به دنبال گسترش کارگاه اسلحه سازی بوده اند می خواند با متمرکز کردن نیروهای مسلح و بهترین استفاده از اسلحه ها و باروت موجود در مقابل دشمن ایستادگی کنند و ... ************************************* شبکه شما فیلم تلویزیونی «آسیاب مادری» به کارگردانی علی امانی، پنج شنبه ۱۰ آبان ماه ساعت ۲۳ از شبکه شما پخش خواهد شد. داستان فیلم درباره مردی به نام عزت است که قصد دارد شغل موروثی خانواده اش را به شکل کیفی حفظ کند. در این مسیر کسانی سر راه او قرار می گیرند. روزی در غیاب عزت فردی به نام هاشم در دستگاه آسیاب او ماده تلخ می ریزد و زندگی را بر عزت تیره و تار می کند و ... محمود شهریار پناه، سجاد منصوری، حمید غیاث، فرزانه ابوالهادی، صمد قربان نژاد و مسعود فوقانی در فیلم تلویزیونی «آسیاب مادری» هنرنمایی کرده‌اند. ************************************* فیلم تلویزیونی «شاعر قله های مه آلود» به کارگردانی شهرام بابا پور، جمعه ۱۱ آبان ماه ساعت ۱۳:۳۰ از شبکه شما پخش خواهد شد. در خلاصه داستان آمده است: ۲۰۰ سال قبل، ابتدای دوران قاجار زمانی است که عوامل شاه در کسوت والی و خان بر روستا های ایلام حکومت می کردند. در ایل ارکوازی مردی به نام غلامرضا زندگی می کرد که پسر حسن بک ارکوازی و شاعری بود که در نجف اشرف دوران تحصیلات دینی خود را گذرانده بود و سعی در اشاعۀ صلح و دوستی در منطقه داشت. عوامل حسن خان برای گرفتن باج و خراج به ایل ارکوازی می آیند و غلامرضا دست خط خان را برای بزرگ طایفه ایل که ملک منصور نام دارد می برد. اما ملک منصور که برای زعامت ایل  کینه های قدیمی در سر دارد کمکی نمی کند. در این هنگام ... جلیل بشتام، سیروس بری، جواد محمدی نژاد، منوچهر امینیان و فریبا صادقیان در فیلم تلویزیونی «شاعر قله های مه آلود» بازی کرده‌اند. ************************************* شبکه کودک انیمیشن سینمایی «جکی چان» به کارگردانی فیل وینستون و فرانک اسکالیاس، پنج شنبه ۱۰ آبان ماه ساعت ۱۴ از شبکـه کودک پخش خواهد شد. در این انیمیشن خواهیم دید: جکی چان پسر یک باستان‌شناس و دانشجوی رشتۀ باستان‌شناسی است. او در یکی از کاوش‌های باستان‌شناسی، طلسمی را پیدا می‌کند که چندین گروه جنایتکار جهانی مدت‌ها در پی آن بوده‌اند. بنابراین او تصمیم می‌گیرد هرطور هست از طلسم محافظت کند... ************************************* فیلم سینمایی «ریو۱» به کارگردانی کارلوس سالدانها، جمعه ۱۱ آبان ماه ساعت ۱۴ از شبکه کودک پخش خواهد شد. در این انیمیشن خواهید دید: بلو، یک طوطی دم بلند کمیاب از جنگل‌های آمریکای جنوبی است، اما درست قبل از اینکه پرواز را بیاموزد به دام می‌افتد و به کشور امریکا فرستاده می‌شود. او در بین راه بر حسب اتفاق از ماشین به بیرون پرت شده و با دختر کوچکی به نام «لیندا» آشنا می‌شود. آنها سال‌ها باهم بزرگ می‌شوند تا اینکه یک روز دکتر پرنده شناسی از برزیل به دیدن آنها می‌آید... ************************************* شبکه افق فیلم سینمایی «تاجر دوره گرد» به کارگردانی جورج هیکن لووپر، جمعه ۱۱ آبان ماه ساعت ۱۰ از شبکه افق پخش خواهد شد. در این فیلم با بازی کوین اسپیسی و بری پیپر خواهید دید: جک یک لابیست معروف در کنگرة آمریکاست. او با گرفتن پول از افرادی که در بعضی قوانین ذینفع هستند، وپرداختن مقداری از آن به اعضاء کنگره، موجبات تصویب یا عدم تصویب بعضی لوایح قانونی را فراهم می کند. او کسی است که نامزدهای انتخاباتی با پرداخت رشوه به وی، منافع خود را تأمین میکنند. جک با پول‌هایی که به دست آورده دست به معاملات کلان میزند و در چنبره ای از خلاف کاری و درآمدهای نادرست گرفتار می آید. سرانجام او و همدستش ... ************************************* فیلم سینمایی «شب» به کارگردانی رسول صدر عاملی، جمعه ۱۱ آبان ماه ساعت ۱۸:۳۰ از شبکه افق پخش خواهد شد. در این فیلم خواهید دید: گروهبانی برای تحویل دادن مجرمی سابقه دار به زندان یکی از شهرستان ها، مجبور می‌شود که به همراه مجرم و دستبند، شبی را در مشهد بگذراند که ... عزت‌الله انتظامی، خسرو شکیبایی و امین حیایی در فیلم سینمایی «شب» ایفای نقش کرده‌اند. ************************************* شبکه نمایش فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی «شبح کژدم» به کارگردانی کیانوش عیاری، «تو می مانی» به کارگردانی حمید بهمنی، «بیگانه تنها»، «بابابزرگ مامور مخفی»، «شرور»، «لنگرگاه» به کارگردانی کیومرث پوراحمد و «دشمن پشت دروازه ها» پنج شنبه ۱۰ آبان ماه ساعت ۱۱، ۱۳، ۱۵، ۱۷، ۱۹، ۲۱ و ۲۳ از شبکه نمایش روی آنتن می‌رود. ************************************* فیلم‌های سینمایی ‌و تلویزیونی «جویندگان گنج»، «ملکه» به کارگردانی محمدعلی آهنگر، «جنگل بان جوان»، «گورو»، «لحظات به یاد ماندنی»، «آشیانه مهر» به کارگردانی تهمینه میلانی و «محافظ» جمعه ۱۱ آبان ماه ساعت ۱۱، ۱۳، ۱۵، ۱۷، ۱۹، ۲۱ و ۲۳ از شبکه نمایش پخش می‌شود. انتهای پیام / ]]> فرهنگی Thu, 01 Nov 2018 05:15:32 GMT http://shastoon.ir/report/12301/فیلم-های-تلویزیون-تعطیلات-پخش-غول-پول-همراهی-بیگانه-تنها مخاطب «دلدادگان» همچنان غافلگیر می‌شود/ کار پلیسی معمایی جواب می‌دهد http://shastoon.ir/report/12085/مخاطب-دلدادگان-همچنان-غافلگیر-می-شود-کار-پلیسی-معمایی-جواب-می-دهد به گزارش شستون؛ انتظارها از زمانی شروع شد که لیست اسامی بازیگران و قصه‌ای که قرار بود در ۶۰ قسمت روایت شود، در همه سایت‌های خبری اعلام شد، چیزی که نوید تماشای سریالی خوب را به مخاطبان می‌داد و همه منظر دیدن چنین سریالی بودند که ببینند آیا واقعا حرفی برای گفتن دارد یا نه؟ این سریال که در ساختار روایی خود شیوه‌ای جدید را پیش گرفته است، در سه فصل (حال،‌گذشته و حال) ساخته و به تصویر کشیده شد. رفته رفته با تماشای قسمت‌های ابتدایی فصل یک مخاطب از آنچه انتظار داشت نا امید شد و در قسمت‌های پایانی همان فصل، به امید تماشای فصل دوم باز هم سریال را دنبال کرد. قسمت‌های ابتدایی فصل دوم به خوبی پیش رفت، بازی‌ها، قصه جذاب و ... از گزینه‌هایی بود که هر مخاطبی آن را دوست داشت. اما کم کم و با رسیدن به قسمت‌های پایانی به این فصل  باز هم سریال در ورطه تکرار افتاد و قصه خوبی که شروع کرده بود را با افت ادامه می‌دهد. این شب‌ها در حالیکه فصل سوم این سریال در حال پخش است، با بابک کایدان نویسنده فصل دوم سریال «دلدادگان» گفت‌وگویی داشتیم.  ** آقای کایدان شما در چه بخش‌هایی از نگارش حضور داشته‌اید؟ - همانطور که می‌دانید این سریال توسط دو نویسنده نوشته شده و من فصل دو را به شکل جدا نوشتم، چراکه دوستم باید زمان حال را می‌نوشت و طبق تقسیم بندی که داشتیم ۱۵ قسمت گذشته را به شکل جدا به نگارش درآوردم. ** آنطور که متوجه شدیم ایده کلی «دلدادگان» برای ایرج محمدی بود. این ایده از مرحله ایده تا اجرا چقدر تغییر کرد؟ - قصه‌ ما سه سال قبل تصویب شده بود و قرار بود کار شود، اما به این دلیل که کهنگی‌ها و مسائلی که داشت، با ورود من به کار تصمیم گرفتیم تغییراتی در پایان قصه بدهیم و در نهایت با همفکری اتاق فکر سه نفره‌مان (من و آقای محمدی و آقای محمدنژادیان) به چارچوب قصه‌ای که الان مشاهده می‌کنید رسیدیم. ** چقدر روی ساختار روایی و پخش هر دو فصل فکر کرده بودید؟ - در طرح اولیه این موضوع مطرح بود که بخش‌های گذشته را به صورت فلاش بک ببینیم. اما من با آن مخالف بودم و بعد رسیدیم به ترکیبی که الان شاهدش هستیم، دلیلش این بود که هم نوآوری داشته باشیم و هم اینکه می‌دانستیم فلاش بک برای ساختار ملودرام جذابیت ندارد، شاید برای کار پلیسی معمایی جواب دهد، اما برای ملودرام شما نباید تقطیع حس داشته باشید و این فلاش بک‌ها تقطیع حس ایجاد می‌کرد. پیشنهادم این بود که گذشته را با یک قصه جذاب و ملودرام با فرمولی ساده و تاثیرگذار روایت کنیم و در ادامه ۲۵ قسمت را پیش رفتیم و قصه را به جایی رساندیم که مخاطب این سوال برایش پیش آید که کینه و انتقامی که فرزانه به دنبال آن است، از کجا نشات گرفته؟ و بعد به گذشته رفتیم و داستان را به صورت کامل دیدیم. تا جایی که در جریان هستم نوع قصه‌گویی‌مان به دل مخاطب نسشته است و سریال را دنبال می‌کنند. ** درست است اما از قسمت ده به بعد با تعداد سکانس‌های زیادی مواجه شدیم که پَرش زمانی زیادی دارند. اشاره به پرش زمانی از جنگ ایران و عراق به سکانس پدر شدن مالک! حتی دوستان در تدوین هم هیچ اشاره‌ای به گذر زمان نکردند و برای مثال گذر زمان را در حد نوشته هم درج نکردند! - من می‌گویم مخاطب دارد می‌بیند و خودش تشخیص می‌دهد و اینکه ما بزنیم سه ماه بعد یا دو سال بعد و بارداری مرضیه و ... لزومی ندارد و مخاطب می‌تواند گذر زمان را احساس کند. البته شاید صحبت شما درست باشد و مخاطب نیاز داشته باشد زمان را ببیند اما حس می‌کردیم که او چنین مسائلی را متوجه می‌شود. ** نکته اینجاست که احساس می‌شود شما قصد داشتید در فصل گذشته اطلاعات را به طور خلاصه شده در اختیار مخاطبتان قرار دهید و در زمان حال جزئی‌تر پرداخته شده است. مخصوصا برهه‌ای از سریال که در زمان انقلاب و پیروزی انقلاب می‌گذشت خیلی سطحی عبور شد. - علت این بود که از همان ابتدا قرار نبود کاری انقلابی و وقایع نگارانه و روزشمار جنگ و انقلاب را روایت کنیم. ما قصه دراماتیک داشتیم که می‌خواستیم در آن بستر اتفاق بیفتد و اینطور نبود که بخواهیم به زمان خاصی اشاره کنیم. آنچه می‌گویید حذف شده همان زمان است نه اتفاق‌های دراماتیک و ما اتفاق‌های دراماتیک و ملودرام را در این سریال چینش کردیم تا اینکه بخواهیم به جزئیات بپردازیم. از طرفی «دلدادگان» سریال الف ویژه هم نبود که قرار باشد وسعت انقلاب را در آن نشان دهیم و اگر می‌خواستیم بخشی از انقلاب را نشان دهیم باید بسیار گسترده‌تر کار می‌کردیم که از اول چنین چیزی برای ما تعبیه نشده بود. ** سریالی که در زمان مهمی مثل انقلاب به تصویر کشیده می‌شود این انتظار از آن می‌رود که لااقل سطحی از آن عبور نشود. - قرار نبود که به انقلاب بپردازیم و قرار بود قصه را روایت کنیم و فکر می‌کنم مخاطب دلش می خواست قصه را ببیند و با شخصیت‌ها پیش رود. اگر قرار بود سریالی انقلابی بسازیم می‌توانستیم جز به جز اتفاق‌ها را نشان دهیم و این در سریال‌های دیگر محقق شده است. ** منظورم این نیست که برای مثال جز به جز پیش می‌رفتید و تمامی اتفاقات و رویدادها را نشان می‌دادید بلکه شما در قصه‌ای که ربط مستقیم به برهه انقلاب و بالاخص پیروزی انقلاب دارد و کاراکترهای اصلی در بستر انقلاب و به دلیل تقارن با آن برهه از زمان، اتفاق‌هایی برایشان می‌افتد و زندگیشان را دگرگون می‌کند. - اگر ما ریز اتفاق‌ها را از دستگیری مالک گرفته تا فعالیت‌های بچه‌های انقلابی و تجاوزی که به کشور صورت گرفت را بیش از آنچه نشان دادیم، در بستر درام به تصویر می‌کشیدیم به نظرم زیادی از حد پیش رفته بودیم چراکه قصه ما کارکرد دیگری داشت و اگر به ریز اتفاق‌ها اشاره جز به جز می‌شد مخاطب از قصه ما دور می‌شد. ** موضوع اینجاست که قصه شما با این جریانی که می‌گویید پیوند خورده بود. - ما حس می‌کردیم به همین میزان که نشان دادیم کفایت می‌کند، حالا اینکه به نظر شما کم است دیگر نمی‌دانم. برای چنین قصه‌ای که مخاطب به دنبال قصه درام در داستان است، به همین میزان کافی بود. از طرفی دگرگونی زندگی شخصیت‌های داستان، ختم به خیر شد و دو آدمی که واقعا به همدیگر می‌آمدند را به هم رساند. برای مثال ما در تبعید روند بالغ شدن مالک را می‌بینیم و به نظرم ما از انقلاب فاصله نگرفتیم و تا همین الان و زمان حال تاثیر آن را روی مالک می‌بینیم که چقدر پخته شده است. جالب است که در برخی از کامنت‌ها می‌خواندم که چرا سریال را انقلابی کردید! در حقیقت ما قرارداد سریالی در ژانر ملودرام را بسته بودیم و مخاطب دوست داشت داستان مالک، نادر، فرزانه و مرضیه و چگونگی ارتباط بین آنها را ببیند. تمام تلاشمان روی این بخش‌ها بود و بیشتر از ۱۵ قسمت نمی‌خواستیم به آن فصل بپردازیم. گرچه الان که کار در حال پخش است به این نتیجه رسیدیم که اگر بیشتر از ۱۵ قسمت می‌شد، برای مخاطب جذاب‌تر بود. فصل سه فصل دراماتیک و پر از سکانس‌های بحرانی و هیجانی است و باید صبر کنیم تا پایان سریال و بعد از آن متوجه می‌شویم که مردم کدام فصل را بیشتر دوست داشتند. ** برخی بر این باورند که فصل گذشته شما کیفیت قابل قبول‌تری نسبت به زمان حال دارد. - واقعیت این است که فصل دو به دلیل خوب بودن تک تک عوامل از بازیگران گرفته تا بخش‌های دیگر، جذاب درآمده است. البته نمی‌توان فضای نوستالژیک این فصل را در جذابیت آن بی تاثیر دانست. بازی آرش مجیدی و ارتباط خوبی که با بازیگر نقش فرزانه برقرار کرد نیز در این چرخه بی تاثیر نیست. همچنین تعدادی از مخاطبان ما متولد دهه ۷۰  بودند که هیچ ذهنیتی از آن فضا نداشتند و اتفاقا توانستند ارتباط خوبی با آن فصل برقرار کنند و این را می‌شود از نقطه مثبت این سریال دانست. ما با تولید این سریال خوشبختانه توانستیم آن دسته از مردم که با انقلاب بیگانه هستند و آن شرایط و فضا را تا به حال ندیده‌اند، را با خود همسو کنیم که لااقل به بهانه همراهی شخصیت‌های سریال، این بخش‌های انقلاب و ... را هم دیده‌اند. ** جالب است که می‌گویید اغلب مخاطبان ما متولد ۷۰ هستند. - بله، ‌خودمان هم باورمان نمی‌شد و فکر می‌کردیم که مخاطبان بخش گذشته سریال پدر و مادرها باشند، اما اینطور نبود و توانستیم طیف وسیع‌تری را با خود همراه کنیم. ** اوایل پخش سریال «دلدادگان» کارگردان و برخی عوامل روی زمان پخش نامنظم سریال معترض بودند و این موضوع تا همین الان هم ادامه دارد. - بحث پخش ما را هم آزار داد و بیشتر از اینکه بی احترامی به مخاطبانمان بود ناراحت می‌شدیم. احترام به مخاطبان فقط برای سازندگان نیست و تلویزیون هم باید این احترام را برای مخاطبانش قائل شود و اگر تلویزیون پخش منظمی برای سریالی که مخاطب در حال دنبال کردن آن است، داشته باشد این یعنی احترام به او به عنوان مخاطب را رعایت کرده است و در غیر اینصورت مخاطب هم دلخور می‌شود. امیدوارم پخش‌های بعدی این سریال منظم و مرتب‌تر باشد. ** البته شنیده می‌شود به دلیل تقارن سکانس‌هایی که به دفاع مقدس ربط داشت، زمان پخش تا این اندازه جا به جا شده است. - شاید این هم درست باشد تا به اندازه‌ای بی مناسبت نباشد چراکه سریال دفاع مقدسی آنچنانی هم امسال پخش نشد. ** در جایی از صحبت‌هایتان به این اشاره کردید که مخاطب دوست داشت ارتباط کاراکترها. بالاخص ازدواج مالک و مرضیه را ببیند، ‌اما شما ازدواج مالک و مرضیه را هم نشان ندادید و طوری چیده شده بود که انگار مشکل از تدوین بوده است. -ما گذری دو سه ساله از سال ۶۰ تا ۶۳ زدیم و تا سال ۶۵ که در مجموع می‌شود گذری ۹ ساله و همانطور که گفتم به خیلی از موارد اشاره مستقیم و دقیقی نکردیم که به مشکلات تاریخی برخورد نکنیم. درباره ازدواج مالک و مرضیه هم فکر نمی‌کنم ابهامی وجود داشته باشد چراکه از گذشته همه چیز مشخص بود و فقط در یک سکانس می‌خواستیم مخاطب متوجه شود این دو با هم ازدواج کردند.  ** نکته‌ مهمی که درباره دلدادگان وجود دارد عدم مطابقت بازیگرانی است که در فصل گذشته و در فصل حال یک نقش را ایفا می‌کنند. -ما سعی کردیم ویژگی‌های اخلاقی و شخصیتی بازیگرهایمان را حفظ کنیم. در بخش انتخاب بازیگران دچار محدودیت بودیم و نمی‌توانستیم دقیقا بازیگری انتخاب کنیم که در هر دو برهه از زمان دقیقا فیزیک یکسانی داشته باشد و با شرایط فیزیکی آرش مجیدی و با قد ۱۹۰ آرش هیچ انتخابی نداشتیم و شاید بهترین انتخابمان آقای رایگان بود و جالب است بدانید آقای رایگان قرار بود از همان ابتدا جزو بازیگران اصلی این سریال باشد و اول او انتخاب شد و بعد آرش مجیدی. ** این موضوع درباره همه بازیگران زمان حال و گذشته صادق است؟ یعنی در ابتدا بازیگران زمان حال را انتخاب کردید و بعد گذشته؟ - برای انتخاب سه بازیگر نقش اصلی‌مان، روی فیزیک چهره، رفتار و صدایشان تمرکز داشتیم و بعد آنها را انتخاب کردیم. اما به نظرم خصوصیات رفتاری آرش مجیدی و مسعود رایگان کاملا قابل باور است، اما این احتمال هم وجود دارد درباره برخی از بازیگران این موضوع مصداق نداشته باشد. از طرفی اگر می‌خواستیم بازیگرها را برای رسیدن به سن میانسالی گریم کنیم باز هم مخاطب نمی‌توانست ارتباطی که باید را با نقش‌ها بگیرد و خیلی دلچسب نمی‌شد و بر همین اساس بازیگرها را تفکیک کردیم. ** از اینجا به بعد مخاطب با غافلگیری‌هایی روبرو خواهد بود؟ - بله، ما همچنان مخاطبانمان را غافلگیر می‌کنیم و با دلیل‌های منطقی غافلگیری‌هایی را پاسخ می‌دهیم. مخاطب ما با آگاهی از رازها به تماشای فصل سه سریال می‌نشیند که فکر می‌کنم آگاهی از بسیاری از اتفاق‌ها باعث می‌شود تا فصل سه برای مردم جذابتر شود، فارغ از اینکه ممکن است تعدادی با بازیگران سریال در زمان حال ارتباط برقرار نکرده باشند. ** اما یکی از نقاط منفی این سریال حضور دو بازیگر جوانی است که اتفاقا در قامت نقش اصلی دلدادگان ظاهر شدند. - انتخاب چهره جدید نیاز شرایط فعلی سینما و تلویزیون ما است و نیت ما درست بود و باید بازیگرهای جوان را معرفی کنیم و زمانیکه این ریسک پذیرفته می‌شود ممکن است جواب بدهد و ممکن است جواب ندهد. ** جمله پایانی. - بهتر است بعد از پایان سریال قضاوت کنیم و من چنین تصوری دارم. باید جهانِ کامل شده تمامی این افراد را در قصه ببینیم و بعد درباره آنها نظر بدهیم. من با «دلدادگان» اولین کار ۶۰ قسمتی‌ام را آنهم با این ساختار تجربه کردم. رازهایی که در قصه وجود دارد، تاثیرگذاری و ملودرام بودن این قصه برایم جذاب است. به گزارش فارس، سریال «دلدادگان» به کارگردانی منوچهر هادی و تهیه کنندگی ایرج محمدی هر شب‌ از شبکه سه سیما پخش می‌شود. در این سریال آرش مجیدی، لیندا کیانی،‌سمیرا حسن پور، حمید گودرزی، مسعود رایگان، مهرانه مهین ترابی، پانته‌آ بهرام و ... به ایفای نفش پرداختند.  منبع:فارس انتهای پیام/   ]]> فرهنگی Wed, 10 Oct 2018 06:16:54 GMT http://shastoon.ir/report/12085/مخاطب-دلدادگان-همچنان-غافلگیر-می-شود-کار-پلیسی-معمایی-جواب-می-دهد درخواست متفاوت مادر شهید که بازیگر سینما را تحت تاثیر قرار داد +فیلم http://shastoon.ir/gallery/11937/1/درخواست-متفاوت-مادر-شهید-بازیگر-سینما-تحت-تاثیر-قرار-فیلم به گزارش شستون؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ میرطاهر مظلومی بازیگر تلویزیون، سینما و تئاتر در برنامه‌ای تلویزیونی از تجربه حضور خود در ملاقات با خانواده‌های شهدا گفته است. او ضمن بیان خاطره‌ای از حضورش به همراه مسئولین شهرداری در منزل مادر شهید، خاطره جالبی از این دیدار بیان نمود. مظلومی نقل می‌کند به منزل مادر شهیدی رفته که از دریافت هدیه مسئولین امتناع کرد و گفت اینها را به دست نیازمندان برسانید، در حالی که خود زندگی بسیار ساده‌ای داشت. در ادامه پس از اصرار حاضران از مادر شهید خواستند تا خودش بگوید چه می خواهد و در کمال ناباوری مادر شهید تنها خواسته یک خواسته کوچک داشت؛ ایم خواسته کوچک مادر شهید موجب تأثر میرطاهر مظلومی شده بود. در ادامه با مشاهده این بخش از آن برنامه تلویزیونی، خواسته مادر شهید را از زبان مظلومی می‌شنوید.     00:00 04:58 کد ویدیو دانلود   انتهای پیام/ ]]> فرهنگی Tue, 25 Sep 2018 04:56:26 GMT http://shastoon.ir/gallery/11937/1/درخواست-متفاوت-مادر-شهید-بازیگر-سینما-تحت-تاثیر-قرار-فیلم درآمد نمایش فوتبال در سینماها چه شد/ واریز به حساب خانه سینما http://shastoon.ir/interview/11932/درآمد-نمایش-فوتبال-سینماها-واریز-حساب-خانه-سینما به گزارش شستون؛ سیدضیا هاشمی دبیر کمیته انضباطی کارگروه اکران در گفتگو با خبرنگار مهر در پاسخ به اینکه وضعیت پرداخت سهم فروش بلیت نمایش مسابقات جام جهانی فوتبال روسیه در سینماها به صاحبان فیلم ها چه شد، گفت: پس از برگزاری جلسه بررسی چگونگی پرداخت سهم صاحبان فیلم ها از نمایش مسابقات فوتبال جام جهانی در سینماها که روز ۳۱ تیر ماه در شورای عالی اکران برگزار شد، جزییات مورد نظر از جمله ارقام فروش بلیت ها و سینماهایی که در این طرح شرکت کردند مشخص و به خانه سینما اعلام شد. وی با اشاره به اینکه نزدیک به ۴۰ سینما به نمایش فوتبال های جام جهانی روسیه اختصاص داده شده بود، بیان کرد: در مجموع سه روز طلایی برای نمایش بازی های تیم ملی ایران در این سینماها در نظر گرفته شده بود، البته در کنار آن تعدادی بازی دیگر بود که فروش بلیت چندانی نداشتند. دبیر کمیته انضباطی کارگروه اکران توضیح داد: برای سرعت بخشیدن به پرداخت های مورد نظر، یک حساب به نام خانه سینما در نظر گرفته شد تا سینماداران مبالغ مربوطه را به این شماره واریز کنند و در نهایت خانه سینما با صاحبان فیلم ها صحبت کند که یا مبالغ مورد نظر به آنها پرداخت و یا صرف امور خیریه شود. وی تاکید کرد: اینکه چند سینما تا امروز مبالغ مورد نظر را پرداخت کرده اند، نمی دانم زیرا این بخش کار برعهده خانه سینما است. هاشمی در پایان گفت: امروز دوشنبه ۲ مهرماه در صورت جلسه شورای عالی اکران قید خواهیم کرد تا ظرف ۴۸ ساعت سینماداران فیش واریزی خود را به کمیته انضباطی کارگروه اکران ارایه دهند. ]]> فرهنگی Mon, 24 Sep 2018 08:29:23 GMT http://shastoon.ir/interview/11932/درآمد-نمایش-فوتبال-سینماها-واریز-حساب-خانه-سینما رزمایش خدمت اقدامی پسندیده است که باید به یک سنت ملی تبدیل شود http://shastoon.ir/interview/11831/رزمایش-خدمت-اقدامی-پسندیده-باید-یک-سنت-ملی-تبدیل-شود به گزارش شستون، بازیگر برجسته و مطرح کشور که ایفای نقشش به عنوان شخصیت «لاوی» برادر بزرگ حضرت یوسف(علیه السلام) در ذهن مردم ایران نقش بسته است نیز به جمع حامیان رزمایش خدمت پیوست و در گفت و گوی تلفنی با خبرنگار عصرهامون گفت: رزمایش خدمت؛ اقدامی پسندیده و ارزنده است که باید در تمام کشور باب شده و به یک سنت ملی تبدیل شود. وی افزود: این قبیل حرکت های خیرخواهانه و انسان دوستانه نه تنها در استان سیستان وبلوچستان بلکه باید در تمام کشور اجرایی شود که البته این استان و استان هایی مانند هرمزگان، بوشهر، کرمان و... نیاز بیشتری دارند که باید در اولویت قرار بگیرند. زارعی خاطرنشان کرد: رزمایش خدمت باید به دورترین روستاهای ایران هم برسد تا مردم احساس خوبی از خادمان و مسئولان خودشان در نظام جمهوری اسلامی ایران داشته باشند اما متاسفانه برخی از مسئولان، آن طور که باید در میان مردم نیستند و به وظیفه خادمی خود به خوبی عمل نمی کنند. این بازیگر سریال آنام بیان کرد: جای بسی خوشحالی است که بسیج بار دیگر به میدان آمده است چرا که این نهاد انقلابی از همان اول انقلاب کارش خدمت به رسانی به مردم و محرومان بوده- هست و خواهد بود و می توان گفت خدمت رسانی به مردم کشور جزءلاینفک بسیج است. زارعی اظهار کرد: بسیج یکی از اصلی ترین ستون های خدمت رسانی در کشور محسوب می شود و همیشه و هرکجا که نیاز باشد بدون هیچ چشمداشتی وارد عمل شده و همیشه در صحنه بوده و خواهد بود و کارش را انجام می دهد. وی تاکید کرد: درست است که بسیج همواره در عرصه خدمت رسانی فعالیت کرده است اما مسئولان نباید در انجام وظایف خود کوتاهی کنند. مسئولان نیز باید از رفتار بسیج الگو بگیرند و خدمات بسیج سرلوحه کار همگان شود چرا که این مسئولان پُست ها و میزهای زیادی را اشغال کرده اند و وظیفه دارند که به مردم خدمت رسانی کنند. مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری ابراز امیدواری کرد که رزمایش خدمت بتواند اتفاقات خوب و موثری در تمامی کشور و به خصوص در استان سیستان وبلوچستان به ثبت برساند. وی پیشنهاد کرد: مسئولان نیز از این رزمایش ها درس بگیرند و به میان مردم بروند و از نزدیک با دردها و مشکلات آنها آشنا شوند چون این مسئولان حقوق میگیرند، ارتقاء درجه می گیرند و وظیفه دارند تا امورات مردم را حل کنند و تا در میان مردم نباشند هیچ گاه به درستی از مشکلات جامعه مطلع نمی شوند. انتهای پیام// ]]> فرهنگی Tue, 11 Sep 2018 07:57:20 GMT http://shastoon.ir/interview/11831/رزمایش-خدمت-اقدامی-پسندیده-باید-یک-سنت-ملی-تبدیل-شود بیماری «فرهنگ‌زدگی»! http://shastoon.ir/report/11801/بیماری-فرهنگ-زدگی به گزارش شستون؛ به نقل از ایسنا، هنوز هم در کشوری مثل ایران با تمدن و فرهنگ چند هزار ساله، سازمان و نهاد مشخصی که مسوولیت بررسی و مطالعه علمی فرهنگ‌های قومی- سنتی و گردآوری فولکلر یا فرهنگ عامه را در سرزمینی با این گستردگی فرهنگی و تنوع قومی به عهده داشته باشد، وجود ندارد. کشورهای اروپایی از حدود دو قرن پیش با روش دقیق علمی به پژوهش و گردآوری فولکلر خود پرداخته‌اند و در حال حاضر از نتایج کار پژوهشی و ذخایر فرهنگی مردم استفاده می‌کنند. در کشور آمریکا، سرزمینی که در مقایسه با ایران پیشینه‌ی تاریخی و فرهنگی بسیار کوتاهی دارد، دانش فُلکُلر در دانشگاه‌هایش جایگاه ویژه‌ای دارد تا جایی که رشته فولکلر در برخی از دانشگاه‌ها تا مقطع دکترا تدریس می‌شود. این در حالی است که در کتاب‌های درسی مدارس کشور ما که بنیادی‌ترین پایگاه برای شکل دادن به شخصیت فرهنگی کودکان و نوجوانان و هویت بخشی به آنان است، ارزش و بهای شایسته‌ای به فرهنگ عامه داده نشده است.   ایران کشوری است که تنوع قومی و فرهنگی بسیاری بالایی دارد و ما در شهرها و جامعه‌هایی زندگی می‌کنیم که زنجیره‌ی پیوند مردم با گذشتگان‌شان کم و بیش سست شده است، متولیان فرهنگ مملکت هم توجه و دلسوزی ضروری که باید به فرهنگ قومی و سنتی مردم ما داشته باشند، نداشته و ندارند. به همین دلیل مردم دچار فرهنگ زدگی می‌شوند. شباهت «فرهنگ زدگی» با «آل زدگی» علی بلوکباشی- در کتاب «در فرهنگ خود زیستن و به فرهنگ‌های دیگر نگریستن» درباره فرهنگ زدگی یا با خودبیگانگی فرهنگی آورده است: «فرهنگ زدگی» نوعی بیماری و کما بیش چیزی شبیه بیماری «آل‌زدگی» است. آل‌زدگی بیماری مخصوص زنان تازه زا در فرهنگ‌های سنتی است. مردم جامعه‌های سنتی جهان به موجودی وهمی و افسانه‌ای باور دارند که دشمن مادران تازه‌زا و عاشق و شیفته کودکان آنان است. این موجود وهمی در فرهنگ‌های جهان اسم‌های گوناگونی دارد. ایرانیان آن را «آل» می‌نامند.  با توجه به گمان عامه مردم، اگر زنان تازه ‌زا در ده روز اول دوره‌ی زایمان خود تنها و بی محافظ بمانند، آل به سراغشان می‌آید و جگر خودشان یا نوزادشان را می‌برد. اگر این هیولای وهمی و نادیدنی بتواند جگر زائو یا نوزاد را بدزدد و از روی آبها بگذراند، مادر یا کودکش را رنجور و بیمار می‌کند و ریشه رویش زندگی را در وجودشان می‌خشکاند. این بیماری در فرهنگ عامه‌ی ایران به «آل زدگی» معروف است. زن یا کودکی را هم که آل رنجور و بیمار کرده «آل‌زده» می‌خوانند. فرهنگ زدگی نیز مثل آل‌زدگی آفت و بیماری مرموزی است که از زَنِش فرهنگ‌های بیگانه‌ی مهاجم به بن درخت تناور فرهنگ‌های قومی و سنتی وریشه‌ی شخصیت فرهنگی آدمیزادگان در یک جامعه آشکار می‌شود. هنگامی که پایه‌ی شخصیت اجتماعی و فرهنگی مردم جامعه‌ای سست و ناتوان می‌شود، استعداد و آمادگی پذیرش فرهنگ‌های وارداتی را پیدا می‌کند و هیولای بیماری فرهنگ زدگی را می پذیرد. وقتی این بیماری در جامعه‌ای نفوذ کرد، رفته رفته شیره حیات فرهنگی مردم را از رگ عصبیت آنها می‌مکد و آنان را از هویت فرهنگی خود خالی و از میراث اجتماعی‌ نیاکانشان جدا می‌کند. کسانی که به بیماری فرهنگ‌زدگی دچار می‌شوند، همواره فرهنگ‌های بیگانه را پدیده‌ای نیرومند، والا و برتر از فرهنگ آبا و اجدادی خود می‌دانند و فرهنگی را که خودشان در آن زندگی کرده‌اند خوار، بی بها، ناشایست برای زندگی امروز می‌دانند. زمانی که این بیماری فراگیر شود و همه اعضای یک قوم یا جامعه‌ای را مبتلا کند، مثل خوره به جان مردم می‌افتد  و شیره‌ی عصبیت فرهنگی‌شان را می‌خورد و آنان را از «خود» و «فرهنگ خود» جدا و «با خود بیگانه» می‌کند. نخستین گرفتاران فرهنگ‌زدگی در ایران در جامعه ایران، نخستین کسانی که به بیماری فرهنگ‌زدگی گرفتار و با خود بیگانه‌ی فرهنگی و از فرهنگ قومی و سنتی و حاملان آن جدا شدند و به جلوه های فریبنده‌ی فرهنگ‌های غرب علاقه پیدا کردند، از گروه تحصیل کرده و قشر به اصطلاح روشنفکرمآب بودند. بی علاقگی این افراد به فرهنگ سنتی قومی، به ویژه فرهنگ عامه که اَنگ عامیانه و عقب ماندگی به آن زده شده است و وازدگی آنان از فرهنگی که در آن رشد کردند موجب گسستگی بین این قشر تحصیل کرده متجدد و توده‌ی مردم سنتی شد. نتیجه این گسستگی فرهنگی چنین شد که پهنه عملکرد فرهنگ قومی و سنتی که در گذشته عامل مهم و اساسی تنظیم شیوه‌ی زندگی و رفتارهای اجتماعی و اقتصادی مردم در جامعه به شمار می‌رفت، در حوزه اجتماعات مردم طبقات پایین جامعه، از مردم کم سواد یا بی ‌سواد کوچه و بازار شهرها گرفته تا مردم ایلی و روستایی محدود شد. به همین دلیل فرهنگ‌های سنتی نیروی پویایی و زایندگی خود را در جامعه که سازگار با اوضاع زمان و چگونگی فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی پیش می‌رفت و پیوسته تحول پدا می‌کرد، از دست داد و از خط انتقال و اشاعه‌ی کتبی و رسمی دور افتاد و به صورت شفاهی صرف در بین عامه‌ی مردم باقی ماند. در این مقطع تاریخی از حیات اجتماعی مردم ایران، فرهنگ سنتی، نقش و اهمیت اثربخش گذشته را که نظم بخشیدن به روابط اجتماعی و تفکر جمعی و تقریر و تبیین ارزش‌های معنوی بود از دست داد و به صورت کالایی درآمد که زینت بخش گفتارها و نمایش‌های رادیویی و تلویزیونی و آرایه بند جعبه آینه‌های موزه‌ها، نمایشگاه‌ها و اسباب فراخوانی، جذب «توریست» و سرگرم کردن مردم و تقویت مقاصد سیاسی و اجتماعی حکومت‌ها شد.  این کاربردهای ناروا «فولکلر» یا فرهنگ عامه در سرزمین ما موجب شد که برخی با نادیده گرفتن ارزش و اعتبار اصلی و واقعی فولکلر و کاربرد اساسی آن در انتقال معارف، تجربه‌ها و ارزش‌ها از یک نسل به نسل دیگر در گذر زمان، آن را فقط «جنبه نمایشی یک تمدن» یا « وجه سرگرم کننده یک فرهنگ» ببینند. این گروه اهل اندیشه، با انکار نقش و کارکرد آموزشی- پرورشی، نظم دهی، اعتبار و اقتدار بخشی و زمینه‌ی نیرومند روان شناختی فرهنگ عامه در گذشته، استمرار و تداوم آن در کل جامعه‌های سنتی، فولکلر یا فرهنگ عامه را مثل تفریحات سالم برای ارضای توریست می دانند. فرهنگ عامه در نظر آنها آنقدر نازل و سخیف آمده که از تبدیل فرهنگ‌ها به فولکلر می‌هراسند و آن را با تبدیل هنر به کالای مصرفی و عشق به شهوت و معبد به بازار مکاره برای جذب توریست و سرگرم کردن عامه مردم می‌سنجد. گروهی هیولای آل فرهنگی را به خانه‌ی امن خود راه دادند گسستگی فرهنگی بین گروه باسواد فرهنگ زده و گروه توده‌ی فرهنگ ورعامی، گذشته از این که موجب پس رفت و فرو افتادگی فرهنگ قومی و فرهنگ عامه و حبس آن در ذهن و حافظه شده، مانع انتقال آن به صورت کتبی به نسل‌های بعدی نیز شده است. در نتیجه مردم عامه آنچه را که از فرهنگ گذشته و میراث نیاکان در حافظه جمعی خود دارند به صورت شفاهی به یکدیگر و نسل‌های بعدی انتقال می‌دهند. انتقال فرهنگ و فولکلر و مجموعه دانسته‌ها و تجربه‌ها به صورت شفاهی و تقلیدی و از راه زبان سخت آسیب پذیر است و دیر یا زود روزی ماهیت اصلی خود را تغییر یا از دست می‌دهد یا از میان می‌رود. از طرفی گسستگی فرهنگی بین فرهنگ زدگان و فرهنگ وران عامه، نیروی فهم و درک زبان یکدیگر را که مهم‌ترین عامل مشترک پیوند بین این دو گروه با هم بود، از آن‌ها گرفت و شکافی عمیق بین‌شان به وجود آورد، به طوری که امروز هر یک از این دو گروه به زبانی با مفاهیم و نمادهای گوناگون کم و بیش فهم ناپذیر برای یگدیگر سخن می‌گویند. به این ترتیب گروهی دانسته یا ندانسته حفاظ‌ها را برداشتند و هیولای آل فرهنگی را به خانه‌ی امن خود راه دادند و ریشه‌های فرهنگی و پیوندهای معنوی و عاطفی خود را با گذشته و گذشتگان بریدند و مردمی بی ریشه و خالی از سنت‌های تاریخی- فرهنگی و از همه مهمتر با خود بیگانه فرهنگی شدند.          فرهنگ قومی و فرهنگ عامه مثل قلب تپنده یک قوم و یک ملت می‌ماند. تا زمانی که این قلب بتپد، روح زندگی، بقا و بالندگی فرهنگ را در جامعه زنده و پویا نگه می‌دارد. گردش این مایه فرهنگی در جامعه، نیروی دفاعی و ستیز فرهنگ وران جامعه را در برابر سیل هجوم بیگانگان و سیل فرهنگ‌های غیر خودی تقویت می‌کند . انتهای پیام ]]> فرهنگی Sat, 08 Sep 2018 06:04:31 GMT http://shastoon.ir/report/11801/بیماری-فرهنگ-زدگی