رئیس شبکه بهداشت و درمان سراوان:

عدم رعایت معیارهای بهداشتی احتمال شیوع بیماری را افزایش می دهد/جنوب شرق زادگاه کودکان تالاسمی در کشور

شستون , 18 فروردين 1397 ساعت 14:07

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان سراوان گفت: رسالت مرکز بهداشت تامین سلامت مردم است که عدم رعایت معیارهای بهداشتی موجب شیوع انواع بیماری های مزمن می شود.


رضا رضازاده پراپری در گفت و گو با شستون با اشاره به روز جهانی بهداشت و سلامت اظهار کرد: رسالت مركز بهداشت تامين سلامت مردم است كه عدم رعایت معیارهای بهداشتی موحب شیوع انواع بیماری های مزمن می شود.

وی با بیان اینکه شهروندان بايد استانداردهای بهداشتی و آموزشی كه کارکنان مركز بهداشت می دهند را به درستی انجام دهند، گفت: اتباع بيگانه اعم از پاكستانی و افاغنه معضل جدی برای بيمارستان سراوان هستند.

رضازاده پراپری با بیان اینکه برخی افاغنه حامل بيماری های مزمن ناشناخته و يا مسری می باشند، افزود: ما موظف هستیم با رعايت بهداشت تمام شرايط ايزوله را جهت مقابله با انتقال بيماری به ساير افراد یا  تيم درمانی مدنظر داشته باشیم.

وی با بیان اینکه مراكزسلامت روستای و بيمارستان شهرستان طبق برنامه شيفت بندی آماده ارائه خدمات هستند، تصریح کرد:در ايام نوروز قشر بهداشت و درمان مانند سایر ارگان ها  آماده ارائه خدمات بوده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان سراوان با بیان اینکه 18 هزار از مردم ایران به تالاسمی ماژور مبتلا هستند و خون دریافت می کنند، گفت: سراوان با داشتن 460 بیمار تالاسمی در کشور رکوردار است.

وی تالاسمی را از بیماری های صعب العلاج عنوان کرد و افزود: 2 میلیون و 500 هزار ناقل تالاسمی در کشور داریم که ازدواج آنها با هم باعث تولد فرزندان ماژور و افزایش این افراد می شود.

رضازاده پراپری در پایان با اشاره به اینکه بخشی ازتماس های ١١٥روزانه به صورت مزاحم تلفنی می باشد، اذعان داشت: خواسته ما از مردم این است که جهت تسریع در ارائه خدمات درمانی و سلامت از تماس های غیر ضروری خودداری کنند.


انتهای پیام / م.ش


کد مطلب: 10887

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/interview/10887/عدم-رعایت-معیارهای-بهداشتی-احتمال-شیوع-بیماری-افزایش-می-دهد-جنوب-شرق-زادگاه-کودکان-تالاسمی-کشور

شستون
  https://shastoon.ir