800
۰
یک مسئول:

در هر عطسه بیمار مبتلا به سل 3000 قطره تنفسی آلوده وجود دارد

مدیر گروه بیماریهای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: در هر عطسه یک فرد مسلول حدود سه هزار قطره تنفسی آلوده وجود دارد که می‌تواند باعث انتشار این بیماری گردد.
عطسه
عطسه
به گزارش شستون به نقل از ایسنا، دکتر حسین بیگلری در کارگاه آموزشی بیماری سل با اشاره به تاریخچه سل و مشکلات موجود در برنامه کنترل سل MDR-TB گفت: در طول زندگی یک فرد سالم خطر تبدیل عفونت به بیماری سل 5 تا 10 درصد است که این احتمال در فرد مبتلا به HIV بین50  تا 80 درصد است، لذا فرد مبتلا به HIV باید تحت مراقبت بیشتری باشد.

وی با اشاره به اینکه احتمال ابتلا به سل در زندان بیشتر است گفت: سل در بسیاری از زندان های اروپا بخصوص کشورهای اروپای شرقی و کشورهای آسیای میانه شایع است .

مدیر گروه بیماریهای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه زندان ها را یکی از مهمترین کانون های انتشار سل در کشورهای مختلف جهان دانست که می توان با انجام یک سری اقدامات حساب شده از ابتلا به سل و سل مقاوم به درمان در این مکانها جلوگیری کرد.  
 وی با تاکید بر تقویت همکاری و مشارکت بین بخشی اظهار کرد: برای  شناسایی مبتلایان به  سل بررسی جمعیت های خاص و مکان های خاص( مانند زندان ها، حاشیه نشین‌ها، بیماران دیابتی، نقص ایمنی و HIV مثبت ها ...) توسط کارشناسان از جمله اولویت ها است.
بیگلری در خاتمه سل مقاوم به درمان را فاجعه ای دانست که باید با آن سریع و جدی برخورد شود.
انتهای پیام
دوشنبه ۱ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۴۵
کد مطلب: 2253
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *