800
۰

عزم جدی شهرداری سراوان برای پیرایش سیمای شهر/ قدر دانی مردم از شهردار سابق به دلیل تغییر مبلمان شهری

شهرداری سراوان از ابتدای سال ۹۶ اقدام به زیبا سازی و تغییر مبلمان شهری کرده است که شهروندان سراوان از اقدامات بسیار خرسند هستند و از زحمات شهرداری قدر دانی کردند.
عزم جدی شهرداری سراوان برای پیرایش سیمای شهر/ قدر دانی مردم از شهردار سابق به دلیل تغییر مبلمان شهری
به گزارش شستون، مدتی است که شهرداری سراوان با عزمی راسخ برای تغییر چهره شهر گام های پولادین برداشته است تا سیمای شهر را از حالت مردگی خارج کند.
در‌گذشته هر فردی که وارد شهر می شود، گویی هیچ گونه تغییری در آن نمی‌یافت و برخی ها اذعان داشتند که سراوان با چندین شال قبل هیچ پیشرفتی نکرده بله پس رفت نیز داشته است.
اما این روزها شهردار و عوامل شهرداری در تلاطم هستند تا با آسفالت کردن معابر خاکی، بلوار کشی، توسعه فضای سبز به شهر سیمای جدید بدهند، و مردم را از خود راضی نگه دارند.

تغییر مبلمان شهری پس از سال ها در سراوان
یکی از شهروندان سراوانی در گفت و گو با شستون ضمن تقدیر از فعالیت شهرداری در ماه های اخیر، اظهار کرد: در کنار روکش آسفالت در  سطح معابر، بهتر  است شهرداری برای بلوارهایی که یک باند آن خاکی است نیز چاره ای بیاندیشد تا رضایمندی مردم را به طور کامل جذب کنند.
این شهروند سراوانی ادامه داد: در هفته های گذشته شاهد کاشت نهال درخت پالم در بلوار خلیج فارس و‌ دیگر نقاط شهر بوده ایم که این هم در نوع خود حرکت مثبت به شمار می رود.
هر روز صبح کارگران فضای سبز شهردای مشغول به ترس و زیبا سازی درختان زیینتی در بلوارهای سطح شهر هستند که این کار خرسندی مردم را به دنبال داشته است.
تعدادی از کارگران نیز مشغول کاشت درخت های زینتی و‌گل و گیاه در میادین و‌ دیگر بلوارها هستند که به تازگی میزان فضای شهر نیز با این اقدام شهرداری افزایش یافته است.
بافت های فرسوده در شهرستان توسط شهرداری شناسایی و هم اکنون در حال تسطیح و‌آسفالت است اما همچنان معابر زیادی در سراوان وجو دارد که خاکی هستند‌که می طلبد شهرداری برای این موضوع نیز تدابیر لازم را بیاندیشد.
از ابتدای سال ۹۶ نهضت آسفالت سازی، جدول گذاری و‌ پیاده رو سازی در شهرستان سراوان آغاز شده است که این تحرکات به خوبی در نقاط مختلف شهر به چشم می خورد.
شهرداری در خیابان های نبوت جنوبی، حمزه، سید قطب، انقلاب عملیات پیاده رو سازی را انجام داده و همچنین اقدام به روکش آسفالت نبوت شمالی، خلفای راشدین و خیابان های دیگر انجام شده است.

دریافت هزار تن قیر برای آسفالت سازی معابر سراوان
به گفته مهران محمودی شهردار قبلی شهر سراوان برای نهضت آسفالت سازی این شهر هزار تن قیر از راه و‌شهرسازی گرفته شده است که در آینده دو هزار تن قیر دیگر برای بهسازی بافت های فرسوده سراوان اختصاص داده می شود.
وی با اشاره به اینکه با آغاز نهضت آسفالت سازی بسیاری از خیابان های سراوان آسفالت شده است، گفته است که مسیر های ترانزیتی شهرستان سراوان هدف گذاری و در حال انجام هستند.
برخی از شهروندان از عملکرد شهرداری در یک سال اخیر که در زمینه های عمران و خدماتی بسیار خوب درخشیدند، قدر دانی کردند.
یکی از شهروندان سراوانی به خبرنگار شستون گفت: شهرداری در ماه های گذشته فعالیت خوبی در زمینه بازسازی، مرمت، جدول گذاری و آسفالت داشته است.
وی افزود: اجرای پروژه نهضت آسفالت و مقدار قیری که این شهرداری از راه و شهرسازی گرفته است می تواند تغییر اساسی در مبلمان شهری ایجاد کند.

قدردانی مردم از شهردار سابق سراوان
این شهروند در ادامه با بیان اینکه در ماه های گذشته شهردار سابق پیگیری های مناسبی در جذب اعتبار داشته است، گفت: همدلی و تدبیر مناسب اعضای شورای شهر در تعیین شهردار مجرب و کار آزموده در ماه های گذشته توانست تحولی در چهره شهر ایجاد کند.
وی اضافه کرد: در برخی از خیابان های شهرستان سراوان کارگران شهرداری مشغول به هرس و زیبا سازی درختان هستند که موجب شده است خیابان ها فضای مناسبی را به خود بگیرند.
این شهروند خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه شهرستان سراوان نیاز آبی فراوانی دارد، کاشت نهال هایی با نیاز آبی کم که بازده خوبی داشته باشند و در تمامی فصول سال سبز باشند، می تواند تحول عظیمی در شهرستان سراوان ایجاد کند.
وی در پایان از زحمات شهردار سابق که در تغییر مبلمان شهری زحمات زیادی کشیده است، تشکر کرد و گفت: شنیده می شود برخی از افراد در بدنه شهرداری و شورای شهر سنگ اندازی های زیادی می کنند که موجب شده با تغییر چند شهردار هنوز شهرسراوان به مبلمان شهری مناسب خود دست پیدا نکنند.
علی رغم اینکه بسیاری از خیابان‌ های خاکی و بافت فرسوده شهرستان در حال آسفالت سازی هستند اما همچنان شاهد خاکی بودن یک‌ باند بلوار خلیج فارس، بلوار مرزداران، خیابان بهشتی که به تازگی تسطیح سازی شده است، بلوار ناهوک و معابر بخشان خاکی هستند که انتظار می رود پس از سالها این معابر رنگ آسفالت را به خود ببیند.


انتهای پیام/الف.د
يکشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب: 10139
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *