800
۰
​به مناسبت روزجهانی جهانگردی

بازدید از موزه های سیستان وبلوچستان 5مهر ماه رایگان است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: به مناسبت روزجهانی جهانگردی، در تاریخ 5مهرماه بازدید از موزه های استان رایگان است.
بازدید از موزه های سیستان وبلوچستان 5مهر ماه رایگان است
به گزارش شستون؛ به نقل از عصرهامون، علیرضا جلالزایی اظهار کرد: به مناسبت روزجهانی جهانگردی، بازدید از تمامی موزه های فرهنگی و تاریخی در استان سیستان وبلوچستان رایگان است و علاقمندان می توانند در این روز با فرهنگ و آداب و سنن مردم این استان بیشتر آشنا شوند.
وی افزود: سیستان وبلوچستان دارای 9 موزه مردم شناسی، پست در شهرستان زاهدان، موزه منطقه ای جنوب شرق، باستان شناسی در شهرسوخته، موزه محلی سراوان، سفال کلپورگان، قرآن و عترت ایرانشهر، موزه محلی چابهار و پست در شهرستان سرباز می باشد که فردا (5مهرماه) به صورت رایگان پذیرای علاقمندان و گردشگران است.
جلال زایی تصریح کرد: همزمان با آغاز هفته گردشگری 300 ویژه برنامه مناسبتی این هفته تدارک دیده شده است که در همه شهرستان های استان اجرایی می شود و مردم می  توانند از این برنامه ها بهره مند شوند.
وی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه عکس از طبیعت بکر و جاذبه های تاریخی استان، کارگاره های آموزشی ویژه فعالان میراث فرهنگی و تجلیل از فعالان گردشگری از جمله برنامه های تدارک دیده شده برای این هفته است.
وی بیان کرد: در اولین روز نیز زنگ گردشگری در مدارس استان نواخته می شود که برنامه بازدید، مسابقه عکاسی و نقاشی نیز برای دانش آموزان در نظر گرفته شده است. همچنین افتتاح چندین واحد بوم گردی، دفتر خدمات مسافرتی و سفره خانه های سنتی در کنار اجرای سایر برنامه های متنوع مذهبی دیگر پیش بینی شده است.
انتهای پیام//
 
سه شنبه ۳ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۳
کد مطلب: 11944
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *