800
۰
عضو کمیسیون بهداشت و درمان:

ضرورت انجام تست‌های روزانه کرونا از افراد پر رفت‌وآمد جامعه

عضو کمیسیون بهداشت و درمان و نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: اخذ تست کرونا از افراد مشکوک و یا پر رفت و آمد جامعه، چه در بازارها و چه کارکنان دولتی و شرکتی می‌تواند راهکار مناسبی برای شناسایی افراد مبتلا به ویروس کوئید19 باشد.
ضرورت انجام تست‌های روزانه کرونا از افراد پر رفت‌وآمد جامعه
به گزارش شستون؛ حیدر علی عابدی،عضو کمیسیون بهداشت و درمان و نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با  شبکه اطلاع رسانی راه دانا با قدردانی از تلاش پزشکان و کادر درمانی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در راه مقابله با ویروس کرونا،اظهار کرد: دربیماری کوئید 19 بیشتر بیماران به آی‌سی‌یو نیاز پیدا می‌کنند و به سبب تلاش پرستاران و پزشکان کشور آمار مرگ و میر مبتلایان به کرونا در کشور به نسبت کشورهای دیگر کاهش چشمگیری دارد.
عابدی افزود: کادر بهداشت ودرمان، خانه های بهداشتی و پایگاه ها و مراکز بهداشتی به همراه بسیج در بیماریابی و خود اظهاری افراد برای مقابله با کرونا نقش عمده ای را ایفا کردند.
وی با ارائه یک راهکار جدید، خواستار تغییر نگاه وزارت بهداشت نسبت به نوع برخورد با افراد جامعه در طرح فاصله اجتماعی شد و  ابراز کرد: امروز جای خالی تست‌های روزانه کرونا از افراد حاضر در جامعه و یا مشاغل حس می‌شود به طوری که اگر تست آنها منفی بود بتوانند به فعالیتهای روزانه بپردازند و اگر مبتلا و یا مشکوک به کوئید 19 بودند در قرنطینه بمانند.
عابدی یادآور شد: جداسازی بیماران و ناقلین ویروس کرونا مهم است، دولت باید در تشخیص قطعی کرونا سرمایه گذاری کند.
عابدی ادامه داد: آمار مرگ و میر کشورما با دیگر کشورهای اروپایی قابل مقایسه نیست چرا که روند تلاش کار درمانی موجب کاهش چشمگیر این آمارها در کشور شده است.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس عنوان کرد: اخذ تست کرونا از افراد مشکوک و یا پر رفت و آمد جامعه، چه در بازارها و چه کارکنان دولتی و شرکتی می‌تواند راهکار مناسبی برای شناسایی افراد مبتلا به ویروس کوئید19 باشد.
وی ابراز کرد: کمیسیون بهداشت مجلس نیز در ایام مقابله با کرونا فعال است و جلسات مجازی را در این راستا برگزار می کند و فعالیتهای وزارت بهداشت را رصد و انتقادات و پیشنهادات مجلس را منتقل می کند.
انتهای پیام/ا
شنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۱۸
کد مطلب: 18053
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *