دادستان ادامه دار خاموشی‌ها؛

حکایت قطعی‌های مکرر برق اینبار به سیب سوران رسید

23 ارديبهشت 1402 ساعت 10:21

فرسودگی گسترده شبکه برق در سیب و سوران موجب قطعی‌های مکرر برق در این شهرستان شده است.


به گزارش پایگاه خبری شستون به نقل از عصرهامون، برق یکی از مهم‌ترین انرژی‌های موردنیاز زندگی امروز بشر است و استفاده روزافزون از لوازم الکترونیکی و الکتریکی به‌خوبی نشان از اهمیت این انرژی دارد.

استان سیستان و بلوچستان از جمله استان‌های گرمسیری کشور محسوب می‌شود که بیشتر ماه‌های سال با هوای بسیار گرم روبرو است به‌طوری که بدون استفاده از دستگاه‌های خنک‌کننده و سرمایشی زندگی در این مناطق سخت و طاقت‌فرسا است.

شهرستان سیب سوران در جنوب سیستان و بلوچستان علاوه بر دست‌وپنجه نرم کردن با افزایش دما درگیر معضل قطعی‌های برق نیز می‌شود.

قطعی‌های مکرر برق در فصل گرم سال با وجود شرایط آب‌وهوایی و شرجی بالا، نفس مردم را در این روزها بریده است و باعث گلایه‌های شهروندان شده است.

شهروندان سیب سورانی با گلایه از قطعی‌های برق می‌گویند: حتی روزهای عادی هم با ساعت‌ها بی برقی مواجه هستیم.

شهروندان آسیب رساندن به وسایل برقی را از دیگر معضلات قطعی‌های مکرر برق در این شهرستان عنوان کردند.
 
اصلاح و بازسازی ۲ کیلومتر شبکه فرسوده برق شهر سیب و سوران با جایگزینی کابل خود نگه‌دار

محمدعلی بارک زهی، مدیر توزیع برق شهرستان سیب و سوران به خبرنگار ما با اشاره به فرسودگی شبکه برق در این شهرستان گفت: به‌منظور حذف شبکه‌های فرسوده، افزایش ضریب ایمنی شبکه، ایجاد مبلمان شهری و استانداردسازی شبکه برق، پروژه تبدیل شبکه‌های سیمی به کابل خود نگه‌دار در سطح این شهرستان اجرا شده است.
 
وی باتوجه‌به اینکه شهر سیب و سوران شهر نوپا و جدیدی است افزود: جهت تغییر مبلمان شهری در یک سال گذشته با زحمات کارکنان این مدیریت توانستیم ۲ کیلومتر اصلاح شبکه برق شهر در محله سولان را به مرحله قرارداد و اجرای پروژه برسانیم.
 
به گفته بارک زهی؛ با بهسازی شبکه برق این محله بیش از ۶۵ تیر برق فرسوده جایگزین و اصلاح بیش از ۲ کیلومتر شبکه فشار متوسط هوایی برق‌دار انجام خواهد شد.
 
مدیر توزیع برق شهرستان سیب و سوران با بیان اینکه برای رفع ضعف ولتاژ مناطق شهری از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون برنامه‌های بسیار خوبی در سطح شهرستان اجرا شده است، تصریح کرد: در این شهر مجموعاً ۶ کیلومتر اصلاح شبکه به کابل خود نگه‌دار و جابه‌جایی ۱۰۰ تیر برق فرسوده در دستور کار قرار دارد که در سه‌فاز اجرایی می‌شوند.
 
وی ادامه داد: برای اجرای پروژه‌های شهر در مجموع بیش از سی میلیارد ریال از اعتبارات استانی هزینه می‌شود.

این مسئول اذعان کرد: از دیگر مزایای اصلی استفاده از کابل خود نگهدار در شبکه‌های هوایی توزیع برق می‌توان به جلوگیری از اتلاف انرژی برق، کاهش هزینه نگهداری شبکه، افزایش ضریب ایمنی، زیباسازی شهری و روستائی و کاهش میزان استفاده‌های غیرمجاز از برق اشاره کرد.
 
وی افزود: اولویت برای احداث کابل خود نگه‌دار مناطق کمتر برخوردار و همچنین دارای فرسودگی و ضعف برق است تا همگان از عدالت خدمت‌رسانی برخوردار شوند.
 
بارک زهی خاطرنشان کرد: پس از پایان فاز اول اصلاح و اجرای بهسازی شبکه برق شهر سیب فاز دوم در محله مرافات بلافاصله آغاز می‌شود.

انتهای خبر/ق
  https://asrehamoon.ir/vdcg3z9qtak93x4.rpra.html

 


کد مطلب: 26460

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/report/26460/حکایت-قطعی-های-مکرر-برق-اینبار-سیب-سوران-رسید

شستون
  https://shastoon.ir