دید افقی در سرپلذهاب به 4۰۰ متر کاهش یافت/ وضعیت بحران در شهرستانهای مرزی+تصاویر

27 مرداد 1395 ساعت 12:47

رئیس اداره هواشناسی سرپل ذهاب گفت: وضعیت شهرستانهای مرزی به علت غلظت ریزگردها در مرحله بحران قرار دارد و میزان دید افقی در شهر ستان سرپلذهاب به کمتر از 4۰۰ متر رسیده است.


به گزارش شستون به نقل از دانا، جواد کاکایی در گفتگو با خبرنگار بازی درازاظهار داشت: در پدیده گرد و غبار حاکم بر منطقه که روز سه شنبه هوای شهرستان را دربرگرفت، هم اکنون غلظت گرد و غبار شعاع دید افقی شهرستان تا 400 مترکاهش داد.
وی در ادامه دمای فعلی هوای سرپل ذهاب را 6/27 درجه سلسیوس بالای صفر و رطوبت موجود در هوا را نیز 40درصد اعلام کرد.
رئیس اداره هواشناسی سرپل ذهاب پیش بینی کرد: بر اساس بررسی آخرین نقشه های هواشناسی، هوای شهرستان طی امروز و فردا صاف تا قسمتی ابری گاهی اوقات همراه با وزش باد و غبار آلود می باشد و تا پایان هفته شاهد کاهش نسبی دمای هوا در منطقه خواهیم بود.
 
ایشان در پایان یادآور شد : آسمان شهرستان سرپل ذهاب از ابتدای سال جاری تاکنون 57 روز درگیر پدیده گرد و غبار بوده که از این میزان ازاول مرداد ماه سال جاری9 روزغبارآلود بوده است.
شبکه بهداشت و درمان سرپل ذهاب با صدور اطلاعیه ای به شهروندان بویژه افراد مسن، کودکان و بیماران قلبی و تنفسی توصیه کرد به دلیل آلودگی هوا از ورود به فضای باز و آزاد خودداری کرده و در صورت لزوم از ماسک های فیلتر داراستفاده کنند.
 سرپل ذهاب با بیش از 90هزار نفرجمعیت در غرب استان کرمانشاه با عراق 48 کیلومتر مرز مشترک دارد و در سال های اخیر بسیاری از روزها درگیر پدیده ریزگردها و گرد و غبار ناشی از آن بوده است.
 
 


کد مطلب: 2165

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/news/2165/دید-افقی-سرپلذهاب-4۰۰-متر-کاهش-یافت-وضعیت-بحران-شهرستانهای-مرزی-تصاویر

شستون
  https://shastoon.ir