در همایش تحکیم وحدت و همدلی مطرح شد؛

امنیت خط قرمز مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی است

23 آبان 1401 ساعت 20:00

حجت‌الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری، رئیس هیئت اعزامی رهبر معظم انقلاب به سیستان و بلوچستان گفت: امنیت برای نظام و مردم ما خط قرمز است و همه ما باید در این زمینه هوشیار باشیم و ملت بزرگ ایران در عدم همراهی با اغتشاشیون در جاهای مختلف این بصیرت را نشان دادند.


به گزارش شستون به نقل از زاهدنیوز، حجت‌الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری، رئیس هیئت اعزامی رهبر معظم انقلاب در همایش تحکیم وحدت و همدلی با حضور علما، ریش سفیدان، نخبگان و اقشار مختلف مردم بیان کرد: فلسفه حضور ما در سیستان و بلوچستان روشن است و ما حامل سلام پرمهر رهبر معظم انقلاب به مردم استان هستیم، محبت رهبری و تعلق خاطر ایشان به این خطه از کشور قدیمی است که این استان را استان خاطره ها می دانند و کلید عمران شرق، پایتخت و تجلی گاه وحدت است.

وی افزود: در قضایای اخیر حوادثی در سیستان و بلوچستان رخ داد که موجب رنجش خاطر و نگرانی رهبر معظم انقلاب شد و ما در این سفر تألم خاطر ایشان را هم اعلام می‌کنیم، کسانی که در حوادث اخیر آسیب دیدند، به شهادت رسیدند یا بی‌گناه جان باختند به بازماندگان و خانواده هایشان تسلیت عرض کرده و برای آنها از خداوند آرزوی جبران داریم و امیدواریم به فضل پروردگار متعال این آسیب ها جبران شود و مجروحین به شفا و کرامت برسند.

حجت الاسلام حاج علی اکبری تصریح کرد: شهدای مدافع امنیت در حوادث اخیر سیستان و بلوچستان به شهادت رسیدند که عشق و جان ما هستند و تکلیف و جایگاه آنها معلوم است اما غیر از این مسئله کسانی که در این حوادث به صورت بی‌گناه و یا بر اثر خطای انسانی کشته شدند، بنا بر نظر رهبر معظم انقلاب شهید هستند.

رئیس هیئت اعزامی رهبر معظم انقلاب به استان اذعان کرد: کسانی که در این قضایا خطاهای کمی داشتند و در بازداشت هستند براساس غربالگری و بررسی هایی که انجام شده به زودی آزاد خواهند شد، اما با کسانی که در این قضایا باعث وارد آمدن آسیب شدند و به حیثیت این استان بزرگ‌ و آبرومند خدشه وارد کردند و مسبب این حوادث بودند و به مال، جان و زندگی مردم آسیب زدند با عدالت و قاطعیت برخورد خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین در جریانات شبیه به این قضایا افرادی که محرک و مسبب بوده‌اند هر چند در وسط میدان حضور نداشتند اما با سخنان، نوشته‌ها و حرکات خود تحریک کردند باید به کارشان رسیدگی شود و جبران کنند.

حجت الاسلام حاج علی اکبری با تاکید بر اینکه امنیت برای نظام و مردم ما خط قرمز است، گفت: ملت ما از این نعمت که مادر همه نعمت‌ها محسوب می‌شود و مردم با خون خود صیانت کرده‌اند و همچنان همین مسیر را دنبال می‌کنند و همه ما باید در این زمینه هوشیار باشیم و ملت بزرگ ایران در عدم همراهی با اغتشاشیون در جاهای مختلف این بصیرت را نشان دادند.

رئیس هیئت اعزامی رهبر معظم انقلاب به استان بیان کرد: اگر جایی شنیدید که بعضی از کلمات نامناسب از جمله تجزیه‌طلب استفاده کردند نباید موجب رنجش خاطر شما شود چرا که قطعا کسی درباره مردم باوفا، غیور و ولایت‌مدار سیستان و بلوچستان چنین کلماتی به کار نبرده و اگر مطلبی بیان شده در خصوص کسانی بودند که از خارج کشور آمده و از فضای ملتهب که گاهی ایجاد شده برای ضربه زدن به مردم سیستان و بلوچستان استفاده کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه دشمن آرزوی ایجاد اختلاف در استان را به گور خواهد برد، خاطر نشان کرد: رشد و شکوفایی سیستان و بلوچستان در ساحت اقتصاد است و دشمنان دنبال ضربه زدن به این حوزه هستند و همه ما باید با کار، تلاش و فعالیت‌های دانش بنیان دست به ست هم دهیم تا استان آباد شود، محرومیت پایان یابد و رشد و شکوفایی پیش رو باشد.

انتهای پیام/


کد مطلب: 25903

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/news/25903/امنیت-خط-قرمز-مردم-نظام-مقدس-جمهوری-اسلامی

شستون
  https://shastoon.ir