عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفت‌وگو با دانا:

تلاش می‌کنیم واکسن ایرانی کرونا به تولید انبوه برسد

23 آذر 1399 ساعت 11:11

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: برای تولید واکسن کرونا اقدامات بسیار موفقیت‌آمیزی صورت گرفته ؛ امیدواریم نسبت به تولید انبوه آن بتوانیم گام‌های بلندتری برداشته واین واکسن بومی را در اختیار مردم قرار دهیم.


به گزارش شستون؛ سید جلیل میرمحمدی میبدی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفت‌وگو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ درباره آخرین پیشرفت‌های واکسن ایرانی کرونا و حمایت از تولیدات داخلی، اظهار کرد: حمایت از تولیدات داخلی می‌تواند مطلوب باشد و باید نگاه خود را به درون کشور معطوف و از آن‌ها حمایت کنیم
وی اضافه کرد: در موضوع تولید واکسن کرونا اقدامات بسیار موفقیت‌آمیزی صورت گرفته که در ابتدا فاز آزمایش حیوانی آن به‌درستی به پایان رسیده و مجموعه‌های گوناگونی این حرکت را اجرایی کرده‌ و این پروزه ملی را به مرحله فاز انسانی رسانده‌اند که امیدواریم بتوانیم نسبت به تولید انبوه آن گام‌های بلند تری را برداشته و این واکسن بومی را در اختیار مردم قرار دهیم.
وی ادامه داد: مسئولان در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و مجامع علمی و رسمی درباره ضروروت تولید واکسن ایرانی کرونا سخن گفته و به‌زودی تولید انبوه این واکسن محقق خواهد شد.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با اشاره به تحریم‌های دشمنان انقلاب و تلاش برای نرسیدن واکسن کرونا به ایران، خاطرنشان کرد: کشور در تحریم بسیار جدی قرار دارد و به‌رغم اعلام آمادگی دولت و بانک مرکزی برای تخصیص و واریز ارز مرتبط با داروهای ضد کرونا اما کشورهای سازنده واکسن همراهی نمی کنند.
وی اضافه کرد: واردات واکسن کرونای مورد تأیید و بدون اشکال در دستور کار مسئولان قرار دارد و در این راستا تلاش می‌کنند.
میرمحمدی در بخش دیگری از این گفت‌وگو، با تأکید بر اینکه مسئولان از تولید کنندگان واکسن ضد کرونای ایرانی حمایت می‌کنند، اظهار کرد: در حوزه دارویی، نظام و حاکمیت در مجموع حمایتهای مطلوبی را از تولید کنندگان دارو داشته و امیدواریم در آینده نزدیک به داروهای خارجی نیازمند نباشیم.
انتهای پیام/


کد مطلب: 21222

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/report/21222/تلاش-می-کنیم-واکسن-ایرانی-کرونا-تولید-انبوه-برسد

شستون
  https://shastoon.ir