امام جمعه موقت سراوان:

آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها ترویج گر حجاب باشند

16 تير 1402 ساعت 13:28

امام جمعه موقت سراوان گفت: دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش باید ترویج گر فرهنگ ناب الهی باشند و اجازه ندهند دشمن ارزش اعتقادی ما را از بین ببرد.


به گزارش پایگاه خبری شستون؛ حجت الاسلام مختار سابکی با اشاره به اینکه دشمنان قسم خورده ما تلاش می‌کنندتا بی‌حیایی را رواج دهند، بیان کرد: رسانه‌های معاند و ماهواره‌ها به دنبال این هستند که بنیان خانواده‌ها را نابود کنند، اگر بی‌حیایی در جامعه زیاد باشد سنگ رو سنگ بند نمی‌شود.

وی ضمن تبریک عید سعید غدیر خم، افزود: در برخی از روایت‌ها آمده است که این عید از بزرگ‌ترین اعیاد اسلامی است که از عید سعید فطر و عید قربان بالاتر شمرده شده است.

امام جمعه موقت سراوان گفت: روز غدیر خم روز عبادت و ترک گناه است و باید بیشتر به فقرا رسیدگی کنیم، روز اطعام است، ثوابی که اطعام دادن در این روز دارد در هیچ روز دیگری وجود ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین سابکی با اشاره به اینکه غدیر استمرار نبوت پیامبر است، خاطر نشان کرد: امام علی شخصیت برجسته‌ای است که فرقه‌های اسلامی در باب شخصیت ایشان سخن گفته‌اند و مدح و ستایش کردند؛ امام علی(ع) نور الهی است که هیچ غبار و آلودگی و هیچ شخصی نتوانست این نور را بپوشاند.

وی با بیان اینکه عالم مسیحی می‌فرماید: حضرت علی(ع) شخصیت برجسته‌ای است که همتا ندارد، تصریح کرد: شجاعت، عطوفت، حلم، بردباری، مهربانی و مدیریت در وجود حضرت علی(ع) وجود دارد که(ع) باید افتخار کنیم و ببالیم که همه نسبت به شخصیت حضرت علی مدح و ستایش کرده‌اند.  

امام جمعه موقت سراوان با اشاره به کشف توطئه آمریکایی در پایگاه هوایی شهید نوژه، ادامه داد: باید قدردان روح پاک و مطهر شهدا باشیم و سلام و صلوات بر شهدای گرانقدر بفرستیم، این شهدا بودند که توطئه‌های دشمن را خنثی کردند، یک زمان دشمن با جنگ سخت توطئه می‌کرد امروز تاکتیک و صحنه تغییر کرده و با جنگ نرم سراغ ملت و جوانان ما آمده است.

امام جمعه موقت سراوان گفت: ۲۱ تیرماه روز عفاف و حجاب را گرامی می‌داریم؛ یکی از نمادها و ارزش‌های اسلامی ما که امروزه مورد هجوم سنگین دشمن قرار گرفته که یکی از مهم‌ترین شئایر دینی و اسلامی ما حجاب است که مسئله بسیار مهمی است؛ دشمن طمع کرده و حجاب خواهران را مورد هجمه قرار داده لذا باید حواسمان باشد که دشمنان دین و قرآن و نظام مقدس جمهوری اسلامی با سازو کار گوناگون و ظاهر فریبنده دنبال این هستند ارزش مقدس و امر مهم خدا را کمرنگ و پایه‌های محکم عفاف و حجاب را متزلزل کنند.

حجت الاسلام و المسلمین سابکی گفت: امروز وظیفه همه ما به خصوص نهادهای فرهنگی دوچندان شده تا با برنامه‌های موثر در بحث حجاب باعث تقویت این امر الهی شویم.

وی خاطر نشان کرد: نهادها و سازمان‌های فرهنگی برنامه‌هایی در بحث حجاب داشته باشند چرا که این ارزش مقدس را دشمن می‌خواهد کمرنگ کند؛ دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش باید ترویج گر فرهنگ ناب الهی باشند و اجازه ندهند دشمن ارزش اعتقادی ما را از بین ببرد.
امام جمعه موقت سراوان اذعان کرد: هفته عفاف و حجاب بهترین فرصت است تا همه ما دست در دست هم بدهیم و جهت تقویت این فرهنگ ناب قدم‌هایی برداریم.

انتهای خبر/


کد مطلب: 26616

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/report/26616/آموزش-پرورش-دانشگاه-ها-ترویج-گر-حجاب-باشند

شستون
  https://shastoon.ir