800
۰
تبدیل تهدید به فرصت؛

قطعه تحریمی به همت کارآفرین نخبه سیستان و بلوچستان تولید شد

یک جوان کارآفرین و نخبه سیستان و بلوچستان توانسته است باهمت و پشتکار خود یک قطعه تحریمی را تولید کند.
قطعه تحریمی به همت کارآفرین نخبه سیستان و بلوچستان تولید شد
به گزارش پایگاه خبری شستون به نقل از عصرهامون، در یک جامعه باتکیه‌بر قدرت و نیروی جوانی می‌تواند بر مشکلات زندگی فایق آمده و راه‌های سخت و ناهموار پیشروی جامعه را به‌آسانی پیمود و ازاین‌رو تکیه بر شوروشعف جوانی و کمک‌گرفتن از نیروی خلاق و سازنده نسل جوان می‌تواند برای پیشرفت یک کشور، کارگشا و راهگشا باشد.
 
جوانان به‌عنوان نیروی فعال، متحرک و پرتلاش می‌توانند نقش خوبی در پیشرفت یک کشور داشته باشند، امروزه نقش جوان در تمامی جوامع در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، ورزشی و... به چشم می‌خورد.
 
استان سیستان و بلوچستان جوان‌ترین استان کشور به شمار می‌رود دارای جوانان بااستعداد و نخبه‌ای هست که امروزه توانسته‌اند در سطح ملی و حتی بین‌المللی خوش بدرخشند و یک سرمایه ارزشمند برای کشور به شمار می‌روند.
 
یک گروه از مهندسان جوان سیستان و بلوچستان موفق به ساخت قطعه‌ای تحریمی به نان رولیک شدند، قطعه‌ای از دستگاه تسمه‌نقاله است که در بیشتر کارگاه‌ها و کارخانه مورداستفاده قرار می‌گیرد.
 
کریم‌لو جوان نخبه و کارآفرینی که تحصیل‌کرده رشته مهندسی مکانیک است باهمت تعدادی از جوانان تحصیل‌کرده دانشگاهی با تشکیل گروهی از رشته‌های صنعتی اقدام به تولید قطعات نایاب صنعتی که تولیدش در انحصار چند کشور بود کرده است.
 
این جوان نخبه سیستانی و بلوچستان می‌گوید: از همان ابتدا که وارد دانشگاه شدم به این فکر بودم که هر چه زودتر این علم را صنعتی‌تر کنم.
 
وی که در کار تولید انواع قطعات صنعتی آن‌قدر خبره شده است افزود: از جای‌جای کشور سفارش تولید داریم و امروزه توانستیم برای چند کارخانه بزرگ از جمله فولاد نطنز اصفهان و کارخانه سیمان خاش کارهای پروژه‌ای و تولید قطعات تحریمی که وارد کشور نمی‌شوند را انجام دهیم.
 

همت و پشتکار این جوان موفق باعث شده است تا در جشنواره‌‌های مختلف خوش بدرخشد، به گفته سلامی سرپرست اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان این واحد تولیدی با سه واحد کار نمونه در سال گذشته بر اساس خلاقیت و ابتکار و مواردی که برای رفع نقص موارد تولیدی خود اقدام کرده بودند بر اساس این معیارها توسط داوران انتخاب و در بخش صنعت، خدمات و کشاورزی منتخب شدند.
 
وی افزود: نوآوری و خلاقیت از مهم‌ترین مهیارهای بوده است که این جوان موفق سیستانی و بلوچستانی به‌عنوان کارگر نمونه در جشنواره امتان معرفی شده است.
 
حمایت همه‌جانبه از کارآفرینان، کارآفرینی و تولید همچنین سرمایه‌گذاران بومی و غیربومی از مهم‌ترین مواردی است که در اشتغال‌زایی جوانان تأثیرگذار است.
 
انتهای خبر/ س https://asrehamoon.ir/vdcaayn6w49niy1.k5k4.html
 
يکشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۰۷:۱۱
کد مطلب: 26808
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *