رئیس اداره دامپزشکی سراوان خبر داد:

خودداری از خرید گوشت از اماکن غیرمجاز

11 فروردين 1403 ساعت 13:54

رئیس اداره دامپزشکی سراوان باتوجه‌به آغاز فصل گرما برای جلوگیری از ابتلا به تب کریمه کنگو از شهروندان خواست تا گوشت موردنیاز خود را از مراکز و اماکن غیرمجاز تهیه نکنند.


 اسماعیل باران زهی در حاشیه مراسم سخنرانی در بین نمازگزاران در گفتگو با شستون بیان کرد: با شروع فصل بهار و افزایش دما و به‌تبع آن شروع فصل فعالیت کنه‌ها خطر بروز بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در مناطق گرمسیر افزایش می‌یابد.

وی مهم‌ترین راه انتقال این بیماری را خرد و قطعه‌قطعه کردن گوشت دام‌های بیمار عنوان کرد که برای پیشگیری از ابتلای به بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو (CCHF) بایستی حتماً گوشت از مراکز مجاز و بهداشتی تحت نظارت ادارات دامپزشکی و ممهور به مهر یا لیبل دامپزشکی تهیه گردد.

رئیس اداره دامپزشکی سراوان با بیان اینکه شهروندان از کشتار دام خارج از کشتارگاه و تهیه گوشت از مراکز و اماکن غیرمجاز خودداری کنند، خاطرنشان کرد: برای پیگیری از این بیماری لازم است سم‌پاشی دام‌ها و جایگاه‌های نگهداری و عرضه دام در اولویت باشد و پس از ذبح دام بایستی لاشه به مدت ۲۴ ساعت و امعاء و احشاء به مدت ۴۸ ساعت در دمای ۰ تا ۴ درجه یخچال نگهداری و پس از آن نسبت به خرد و قطعه‌کردن آن اقدام نمود.

باران زهی تصریح کرد: در صورت بروز علائم این بیماری که مشابه سرماخوردگی و آنفلوانزا هست حتماً باید پزشک را در جریان قرارداد که قبلاً مورد گزش کنه بود یا قصابی و ذبح دام انجام داده است.

انتهای خبر/


کد مطلب: 27416

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/report/27416/خودداری-خرید-گوشت-اماکن-غیرمجاز

شستون
  https://shastoon.ir