800
۰
رئیس اداره دامپزشکی سراوان خبر داد:

خودداری از خرید گوشت از اماکن غیرمجاز

رئیس اداره دامپزشکی سراوان باتوجه‌به آغاز فصل گرما برای جلوگیری از ابتلا به تب کریمه کنگو از شهروندان خواست تا گوشت موردنیاز خود را از مراکز و اماکن غیرمجاز تهیه نکنند.
خودداری از خرید گوشت از اماکن غیرمجاز
 اسماعیل باران زهی در حاشیه مراسم سخنرانی در بین نمازگزاران در گفتگو با شستون بیان کرد: با شروع فصل بهار و افزایش دما و به‌تبع آن شروع فصل فعالیت کنه‌ها خطر بروز بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در مناطق گرمسیر افزایش می‌یابد.

وی مهم‌ترین راه انتقال این بیماری را خرد و قطعه‌قطعه کردن گوشت دام‌های بیمار عنوان کرد که برای پیشگیری از ابتلای به بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو (CCHF) بایستی حتماً گوشت از مراکز مجاز و بهداشتی تحت نظارت ادارات دامپزشکی و ممهور به مهر یا لیبل دامپزشکی تهیه گردد.

رئیس اداره دامپزشکی سراوان با بیان اینکه شهروندان از کشتار دام خارج از کشتارگاه و تهیه گوشت از مراکز و اماکن غیرمجاز خودداری کنند، خاطرنشان کرد: برای پیگیری از این بیماری لازم است سم‌پاشی دام‌ها و جایگاه‌های نگهداری و عرضه دام در اولویت باشد و پس از ذبح دام بایستی لاشه به مدت ۲۴ ساعت و امعاء و احشاء به مدت ۴۸ ساعت در دمای ۰ تا ۴ درجه یخچال نگهداری و پس از آن نسبت به خرد و قطعه‌کردن آن اقدام نمود.

باران زهی تصریح کرد: در صورت بروز علائم این بیماری که مشابه سرماخوردگی و آنفلوانزا هست حتماً باید پزشک را در جریان قرارداد که قبلاً مورد گزش کنه بود یا قصابی و ذبح دام انجام داده است.

انتهای خبر/
شنبه ۱۱ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۵۴
کد مطلب: 27416
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *