800
۰
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سیب و سوران خبر داد:

برگزاری یادواره شهید حجازی در سیب و سوران

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سیب و سوران گفت: یادواره سردار شهید محمد حجازی با جمعی از مردم شهید پرور شهرستان سیب و سوران برگزار شد.
برگزاری یادواره شهید حجازی در سیب و سوران
به گزارش شستون، غلامعلی سهرابی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدا به‌ویژه شهید سردار حجازی بیان کرد: شهید حجازی مجاهدی باایمان و راستین بود که برای خدمت به اسلام و انقلاب سر از پای نمی‌شناخت و همواره در راه اعتلای اسلام و انقلاب تلاش کرد.

وی با اشاره به این که شهادت هنر مردان خدا است، گفت: شهادت بالاترین درجه الهی است که سردار حجازی به فیض آن رسید.

فرمانده سپاه سیب و سوران در پایان بیان کرد: سردار حجازی طی دوران دفاع مقدس نیز جزو فرماندهان بزرگ و فداکار در نبرد‌های حق علیه باطل به شمار می‌رفت. وی که همواره نقش کلیدی در دفاع از مرزهای ایران داشت، در سال‌های اخیر به یکی از وزنه‌های تأثیرگذار در کشور و منطقه تبدیل شده بود. حضور سردار حجازی یکی از نقاط عطف در جبهه مقاومت و لبنان بود و شاهد آن بیان سید حسن نصرالله است که در زمان مسئولیت سردار حجازی در لبنان کارهای بزرگی انجام دادند ازجمله آماده‌سازی، تجهیز و کمک به قدرت موشکی حزب‌الله بود که در زمان ایشان حزب‌الله توانست موشک‌های نقطه زن را تولید کند.

سهرابی گفت: شهید حجازی، جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ۲۹ فروردین سال ۱۴۰۰ بر اثر عوارض شیمیایی ناشی از جنگ تحمیلی به شهادت رسید.

وی تصریح کرد: ایشان بیش از ۴۰ سال از عمر خود را وقف دفاع از انقلاب اسلامی و نیرو‌های مقاومت کرد و یکی از فرماندهان نام‌آشنا در جبهه مقاومت بود. این سردار سربلند به مدت ۱۰ سال فرمانده و سکان‌دار سازمان بسیج بود و بیش از ۲ هزار گردان را ساماندهی کرد و پایگاه‌محوری را اساس کار قرارداد. فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سیب و سوران خاطرنشان کرد: سردار شهید سپس به لبنان رفت و در کنار حزب‌الله لبنان اقدامات مؤثر و الهام‌بخشی داشت و در این مدت از دوستان صمیمی سید حسن نصرالله و از افراد مؤثر در تقویت حزب‌الله بود.

سهرابی اذعان کرد: تفکر بسیجی یکی از مشخصات بارز این شهید بزرگوار بود که در همه‌سال‌های خدمت و در مسئولیت‌های مختلف به‌ویژه در جبهه مقاومت، آن را حفظ و اشاعه داد.

انتهای خبر/
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۲۶
کد مطلب: 27502
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *