مدیر شبکه بهداشت و درمان سیب و سوران:

انتقال آب کریمه کنگو به انسان از طریق گزش کنه، تماس با خون یا لاشه دام آلوده

23 فروردين 1403 ساعت 12:16

مدیر شبکه بهداشت و درمان سیب و سوران گفت: تب خون‌ریزی دهنده کریمه کنگو یک بیماری حاد تب‌دار است که از طریق گزش کنه یا تماس با خون یا ترشحات یا لاشه دام و انسان آلوده منتقل می‌شود‌.


به گزارش پایگاه خبری شستون، ایوب کرد تمینی در کمیته مشترک بیماری‌های هاری و تب کریمه کنگو سیب و سوران گفت: هم‌استانی‌های گرامی باتوجه‌به فرا‌رسیدن فصل گرما و آغاز مجدد فعالیت کنه ناقل ویروس تب کنگو، لازم است تا گوشت قرمز را از محل‌های معتبر و تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند و درصورت خرید گوشت دام‌هایی که از سلامت آن‌ها مطمئن نیستند؛ گوشت را به مدت 24 ساعت دریخچال نگهداری کنند.

وی افزود: رعایت بهداشت فردی و اصول ایمنی بهداشتی مانند استفاده از دستکش، برای افرادی که با دام زنده سروکار دارند، الزامی است چرا که راه اصلی ابتلا به تب کریمه کنگو تماس با کنه آلوده و ترشحات بدنی حیوان است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان سیب و سوران با بیان اینکه ویروس این بیماری پس از پخت کامل، از بین می رود بنابراین گوشت و جگر خام یا نیم پز همچنان می‌تواند این ویروس کشنده را منتقل کنند، ادامه داد: تب خون‌ریزی دهنده کریمه کنگو یک بیماری حاد تب‌دار است که از طریق گزش کنه یا تماس با خون یا ترشحات یا لاشه دام و انسان آلوده منتقل می‌شود‌.

ادهم جهان‌دیده‌ رئیس دامپزشکی سیب و سوران نیز گفت: مجموعه دامپزشکی شهرستان با تمام توان در خصوص نظارت و مراقبت‌های دامی و حیوانات آمادگی کامل را دارد.

وی افزود: مردم باید گوشت مصرفی خود را از مراکز معتبر تهیه نمایند ‌و افرادی که دارای سگ‌های نگهبان درمنازل و اماکن می‌باشند حتما نسبت به واکسینه نمودن آنان اقدام نمایند.

در پایان این جلسه مصوب گردید که آموزش‌های عمومی از طریق رسانه‌های مجازی و کارگاه‌های حضوری به مردم ارایه گردد و همچنین نیز به‌منظور جمع‌آوری زباله‌ها سطل‌های مخصوص تعبیه شود و زباله‌ها به‌صورت بهداشتی و اصولی دفن شوند.

انتهای خبر/


کد مطلب: 27443

آدرس مطلب: https://shastoon.ir/report/27443/انتقال-آب-کریمه-کنگو-انسان-طریق-گزش-کنه-تماس-خون-یا-لاشه-دام-آلوده

شستون
  https://shastoon.ir