800
۰
نائب رئیس هیئت پرورش اندام بانوان سراوان خبر داد:

برگزاری سومین دوره مسابقات مچ اندازی قهرمانی بانوان شرق کشور

نائب رئیس هیئت پرورش اندام بانوان شهرستان سراوان گفت: به مناسبت دهه مبارک فجر سومین دوره مسابقات مچ اندازی شرق کشور در زاهدان برگزار می شود.
برگزاری سومین دوره مسابقات مچ اندازی قهرمانی بانوان شرق کشور
اشرف خوبخواهی در گفت و گو با شستون اظهار کرد: مسابقات در سطح استانی بوده و در دو گروه راست دست و چپ دست بدون در نظر گرفتن رده سنی انجام می شود و هر تیم می تواند دو شرکت کننده در هر وزن در نظر بگیرد.

وی با بیان اینکه رقابت در این مسابقات در وزن های 50 تا 80 کیلوگرم بین بانوان خواهد بود، افزود: پوشش بانوان در مسابقه کاملا اسلامی بوده و به نفرات و باشگاه های برتر کاپ و حکم اهدا می شود.

نائب رئیس هیئت پرورش اندام بانوان سراوان با اشاره به اینکه بانوان این شهرستان برای اولین بار در مسابقات مچ اندازی استانی شرکت می کنند، اذعان داشت: از این شهرستان پنج نفر به مسابقات اعزام شده اند.

وی استعداد یابی، ایجاد روحیه شور و نشاط در بانوان و آشنایی مچ اندازان با سطح مسابقات را از اهداف خود عنوان کرد و بیان داشت: مراسم وزن کشی و کنگره مسابقات عصر امروز در زاهدان برگزار می شود.

خوبخواهی یادآوری کرد: چرخاندن و پیچاندن مچ تا حد امکان و بدن را بالای بازو قرار دادن و بازو را به بدن نزدیک نگاه داشتن رایج ترین حرکت در مچ زنی است که به طور معمول در همه جا، از روی میزآشپزخانه گرفته تا مسابقات دیده می شود.

وی تقویت ماهیچه های سر شانه و ساق دست را امری مهم در مسابقات مچ اندازی دانست و گفت: قبل از مچ اندازی بدن باید با نرمش و حرکت کششی آماده شود تا از پارگی ماهیچه و گرفتگی عضلات در هنگام مچ اندازی جلوگیری شود.

نائب رئیس هیئت بدسازی بانوان در پایان گفت: بانوان سراوانی استقبال خوبی از ورزش مچ اندازی دارند و امید است در آینده شاهد پیشرفت و توسعه این ورزش در زادگاه خورشید باشیم.
 
انتهای پیام/م.ش
دوشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۰۹
کد مطلب: 10261
مرجع : شستون
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *