800
۰
کارشناس محیط زیست مطرح کرد؛

آبشار کوه سفید نگینی در ارتفاعات شرقی ترین نقطه کشور

موسی دهقان نژاد گفت: آبشار پلکانی کوه سفید شهر گشت یکی از بهترین مناطق گردشگری سراوان به شمار می رود که در تمامی فصول سال فعال است.
آبشار کوه سفید نگینی در ارتفاعات شرقی ترین نقطه کشور
موسی دهقان نژاد کارشناس محیط زیست در گفت و گو با شستون بیان کرد: یکی از مکان های گردشگری و تفریحی سراوان آبشار کوه سفید واقع در شمال شرقی شهر گشت است که با فاصله 25 کیلومتری از این شهر قرار دارد.
 
وی افزود: این آبشار با ارتفاع بیش از 70 متر یکی از بهترین مکان ها و جاذبه های گردشگری این منطقه است که با توجه به تداوم خشکسالی و کمبود باران در سال های اخیرگرچه با مشکلات آبی روبه رو است اما در تمام فصول سال می توان گفت فعال است.
 
کارشناس محیط زیست ادامه داد: باتوجه به کوهستانی بودن منطقه که آبشار به صورت پلکانی است و همچنین وجود جنگل های انبوه بالاخص از گونه های بنه، زیتون وحشی و بادام کوهی از بهترین مکان های گردشگری این منطقه محسوب می شود.
 
دهقان نژاد خاطر نشان کرد: این آبشار در فاصله 90 کیلومتری از سراوان قرار دارد اما برای طبیعت گردان و گردشگران مسیر طولانی محسوب نمی شود چرا که آنهایی که خواستار طبیعت و مکان های تفریحی هستند این مکان برای آنها یکی از بهترین تفرجگاه های سراوان به شمار می رود.
 
وی با اشاره به اینکه ابتدای آب های منتهی به آبشار از ارتفاعات خاش سرچشمه می گیرد، گفت: آبشار کوه سفید شهر گشت یکی از بهترین مکان ها برای زیست گونه های جانوری است که می توان به زیست کل و بز، قوچ و میش، شاه روباه،  گرگ و کفتار اشاره کرد.
 
به گفته این کارشناس محیط زیست، وجود پرندگانی از قبیل کبک، تیو و کبوتر وحشی چشم انداز بسیار زیبا را برای طبیعت دوستان تداعی می کند.
 
انتهای پیام/
 
دوشنبه ۲ فروردين ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۰۳
کد مطلب: 22212
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *