800
۱
مدیر تبلیغات اسلامی سراوان:

خدا محوری، تلاش و کوشش از فضادل امام حسن مجتبی(ع) است

مدیرتبلیغات اسلامی سراوان گفت: خدا محوری، تلاش و کوشش از فضایل امام حسن مجتبی علیه السلام بود و از امت اسلامی خویش توقّع و انتظار دارد که رضایت الهی را محور فعّالیت خویش قرار دهند.
خدا محوری، تلاش و کوشش از فضادل امام حسن مجتبی(ع) است
حجت الاسلام و المسلمین عابد سابکی در گفتگو با خبرنگار شستون ضمن تبریک ولادت با سعادت دومین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت حضرت امام حسن مجتبی(ع) به تمامی عاشقان و شیفتگان اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، بیان کرد: خدا محوری، تلاش و کوشش از فضایل امام حسن مجتبی علیه السلام بود، از مهمترین انتظاراتی که تمام انبیاء و اولیاء از بندگان خدا، داشته و دارند این است که مردم در کارها و رفتارها خدا محور باشند و رضایت الهی و خداوندی را در تمام امور محور و اساس قرار دهند.

وی افزود: امام حسن مجتبی علیه السلام نیز که خود خدا محور و سرا پا اخلاص بود، از امت اسلامی خویش توقّع و انتظار دارد که رضایت الهی را محور فعّالیت خویش قرار دهند. این توقّع را گاه با بیان زیان مردم محوری و خارج شدن از محور رضایت الهی ابراز می‌دارد.

مدیر تبلیغات اسلامی سراوان ادامه داد: آنجا که فرمود: «هر کس رضایت خدا را بخواهد هر چند با خشم مردم همراه شود؛ خداوند او را از امور مردم کفایت می‌کند و هر کس که با به خشم آوردن خداوند دنبال رضایت مردم باشد، خدا او را به مردم وا می‌گذارد». و گاه فوائد خدا محوری و در نظر گرفتن رضایت الهی را به زبان می‌آورد و می‌فرماید: «من ضمانت می‌کنم برای کسی که در قلب او چیزی نگذرد جز رضایت خداوندی، که خداوند دعای او را مستجاب فرماید».

حجت الاسلام و المسلمین سابکی اضافه کرد: مخصوصا در ماه مبارک رمضان که ماه تمرین اخلاص و دستیابی به رضایت الهی است، این توقّع دو چندان می‌شود؛ چرا که هدف اصلی از ماه مبارک رمضان این است که امّت اسلامی برای فتح قلّه رضایت الهی مسابقه دهند و در پایان ماه، همه بر آن قلّه صعود کنند.

وی خاطر نشان کرد: راوی از حضرت امام حسن علیه السلام این مهمّ را چنین نقل می‌کند: امام حسن علیه السلام روز عید فطر بر گروهی از مردم گذر کرد که مشغول بازی و خنده بودند، بالای سر آنها ایستاد و فرمود: به راستی، خداوند ماه رمضان را میدان مسابقه برای خلق خود قرار داده است تا به وسیله اطاعت او برای جلب رضایت خداوند بر یکدیگر سبقت گیرند. مردمی سبقت گرفتند و کامیاب گشتند و دیگران کوتاهی کردند و ناکام ماندند.

مدیر تبلیغات اسلامی سراوان گفت: یکی از انتظارات امام حسن علیه السلام این است که بندگان الهی در کنار علم و اندیشه، اهل تلاش و عمل باشند. آن حضرت فرمود: اِتّقُوا اللّهَ عِبادَ اللّهِ وَ… ای بندگان خدا! پرواپیشه باشید و برای رسیدن به خواسته‌ها تلاش کنید و از کارهای ناروا بگریزید و قبل از آنکه ناگواریها به شما روی آورند و نابود کننده لذات (یعنی مرگ) فرا رسد، به کارهای نیک مبادرت ورزید، پس براستی نعمتهای دنیا دوام ندارند و کسی ازخطرات و بدیهای آن در امان نیست. دنیا فریبکار زودگذر و تکیه گاهی سست و بی‌اساس است.

حجت الاسلام و المسلمین سابکی تصریح کرد: نکته دیگری را که حضرت مجتبی علیه السلام علاوه بر اصل تلاش و عمل گوشزد می‌کند و انتظار دارد که به آن توجّه شود، این است که انسان هم باید برای دنیا کار و تلاش کند و هم برای آخرت. کلام نغز و دلنشین امام حسن علیه السلام در این باره چنین است: برای دنیایت چنان کار کن که گویا برای همیشه در این دنیا خواهی بود. و برای آخرتت نیز چنان سعی و تلاش کن که گویا فردا از دنیا خواهی رفت.

وی اذعان کرد: طالب علمی به عالمی گفت: نیمه شبها و قبل از سحرها بیدار می‌شوم، درس بخوانم بهتر است و یا نماز شب؟ عالم در جواب او گفت: کاری کن که هم درس بخوانی و هم نماز شب. نه درس فدای نماز شب و عبادت شود، و نه عبادت فدای درس و منبر، نه کار بخاطر عبادات مستحبی و… کنار گذاشته شود، و نه عبادات واجب و مقداری مستحبّ بخاطر کار یا اضافه کاری به تأخیر افتاده و یا از دست برود.

انتهای خبر
چهارشنبه ۱۶ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۵۴
کد مطلب: 26317
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *