800
۰
فرماندار سراوان:

آثار جهاد تبیین حضرت زینب(س) تا به امروز در جامعه پایدار است

فرماندار سراوان گفت: جهاد تبیین مهم‌ترین اتفاقی بود که در بحث عاشورا توسط حضرت زینب(س) اتفاق افتاد و در خطبه‌های آتشین خود راه و هدف امام حسین(ع) را به گونه‌ای مطرح ساخت که تا امروز آثار آن در جامعه پایدار و روشن است.
آثار جهاد تبیین حضرت زینب(س) تا به امروز در جامعه پایدار است
سعید تجلیلی در گفتگو با شستون ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت امام حسین(ع) و با بیان حدیثی حضرت علی(ع) در زمینه فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر، بیان کرد: تمام کارهای نیک حتی جهاد در راه خداوند متعال در برابر امر به معروف و نهی از منکر چون قطره آبیست در مقابل دریای پهناور؛ به هر حال دشمن از راه اشاعه فرهنگ غلط، فسادو فحشا سعی می‌کند در دوره اخیر و معاصر جوانان را از نظام مقدس جمهوری اسلامی دور سازد این کار را دشمن از لحاظ فرهنگی انجام می‌دهد که به نوعی شبیخون فرهنگی است که مقام معظم رهبری به آن اشارات فراوانی داشته‌اند.

وی افزود: در شبیخون فرهنگی دشمن که علیه انقلاب اسلامی داشته جوانان مومن و با اخلاص می‌توانند در زمینه امر به معروفق و نهی از منکر از فضیلت‌های انقلاب اسلامی دفاع کنند.

فرماندار سراوان ادامه داد: به هر حال امروز واجب است در این زمینه به همدیگر کمک کنیم در شرایط فعلی به این موضوع خیلی نیاز داریم با توجه به اینکه دشمن همه تمرکز خود را بر روی مسائل ایران و ضربه زدن به کشور و براندازی نظام گذاشته است امروز جوانان می‌توانند در سطح جامعه کمک کنند.

تجلیلی اضافه کرد: اولین فایده امر به معروف و نهی از منکر این است که نیکی و بدی در جامعه می‌ماند، وقتی در جامعه گناه منتشر شود مردم با گناه خوی بگیرند همه چیز عادی انگاری می‌شود و هیچ کس نسبت به امر به معروف و نهی از منکر اهتمامی نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: حفظ و نگهداری از احکام نورانی اسلام و سعی در گسترش و تعمیم آن در جامعه وظیفه بزرگی است که بر دوش ما قرار گرفته است، یکی از ارکان اسلام برپا داشتن همه فضایل اسلامی است.

فرماندار سراوان با اشاره به اینکه امام حسین(ع) برای اصلاح دین جدش و احیای امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد، گفت: جهاد تبیین مهم‌ترین اتفاقی بود که در بحث عاشورا توسط حضرت زینب(س) اتفاق افتاد؛ از ابتدای حرکت کاروان امام حسین(ع) به کربلا جوانان را به سمت شهادت مهیا می‌ساخت، اتفاقاتی که در خرابه‌های شام و کاخ یزید رخ داد را حضرت زینب(س) به خوبی تشریح کرد و در خطبه‌های آتشین خود راه و هدف امام حسین(ع) را به گونه‌ای مطرح ساخت که تا امروز آثار آن در جامعه پایدار و روشن است.

انتهای خبر/
سه شنبه ۳ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۱۰
کد مطلب: 26664
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *