800
۰

واکنش وزارت خارجه به قتل جوان ایرانی توسط پلیس آمریکا

سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن ابراز تاسف از قتل یک جوان ایرانی در آمریکا، این اقدام خشونت‌آمیز پلیس آمریکا را محکوم و با خانواده این هموطن ابراز همدردی کرد.
واکنش وزارت خارجه به قتل جوان ایرانی توسط پلیس آمریکا
به گزارش شستون، به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن ابراز تاسف از قتل یک جوان ایرانی در آمریکا، این اقدام خشونت آمیز پلیس آمریکا را محکوم و با خانواده این هموطن ابراز همدردی کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: وزارت امورخارجه در حال بررسی جدی این موضوع است تا در اسرع وقت از مجاری رسمی موجود در جهت استیفای حقوق شهروندان ایرانی اقدام کند.
ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران نیز با دریافت خبر جان باختن بیژن قیصر در اثر اصابت سه گلوله پلیس آمریکا به ناحیه سر وی در ویرجینیا، این اقدام پلیس آمریکا را محکوم کرد و اعلام کرد: دولت آمریکا باید پاسخگوی این قتل باشد و در این مورد به افکار عمومی جهان توضیح دهد.
همچنین این ستاد طی نامه رسمی از دبیرکل سازمان ملل متحد و کمیسرعالی حقوق بشر خواهد خواست تا نسبت به وقوع چنین اقدام ناقض آشکار حقوق بشر، واکنش نشان داده و گزارش لازم را ارائه دهند، زیرا طبق اصول حقوق بین‌الملل و اسناد بین‌المللی به ویژه بند ۱ ماده ۶ میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی که مقرر می‌دارد: «حق زندگی از حقوق ذاتی شخص انسان است این حق باید به موجب قانون حمایت بشود. هیچ فردی را نمی‌توان خودسرانه (بدون مجوز) از زندگی محروم کرد.» باید حق زندگی مورد حمایت باشد.
ستاد حقوق بشر همچنین از سفارت سوئیس در تهران خواهد خواست تا نگرانی و اعتراض ما نسبت این موضوع مهّمِ قتل فجیع جوان ایرانی بیژن قیصر، توسط پلیس آمریکا را به دولت آمریکا منعکس کند و نتیجه لازم را به این ستاد ارائه نماید.
گفتنی است این جوان ایرانی فارغ التحصیل دانشگاه ویرجینیا بوده و به عنوان حسابدار در شرکت پدرش کار می‌کرده است و در زمان وقوع قتل توسط پلیس (از طریق شلیک گلوله) در هنگام رانندگی، مسلح نبوده است.
انتهای پیام/
پنجشنبه ۹ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۵۴
کد مطلب: 9526
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *