800
۰

مابقی مطالبات گندمکاران تا دو هفته آینده واریز می شود

معاون داخلی بازرگانی دولتی گفت:تا به امروز 10 هزار و 400 میلیارد تومان مطالبات به کشاورزان پرداخت و مابقی حداکثر ظرف دو هفته آینده واریز می شود.
گندم
گندم
به گزارش شستون، حسن عباسی معروفان معاون داخلی بازرگانی دولتی در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان  در خصوص مطالبات گندمگاران اظهار داشت: تا به امروز 11 هزار و 500 تن گندم با ارزش ریالی بالغ بر 14 هزار و 600 میلیارد تومان از گندمکاران خریداری شده که 10 هزار و 400 میلیارد تومان آن به کشاورزان پرداخت و مابقی حداکثر ظرف دو هفته آینده به حساب آنها واریز می شود.
  وی در پاسخ به انتقاد نمایندگان مجلس در تاخیر پرداخت مطالبات گندمکاران گفت: کشاورزان خود مالک محصولشان هستند و می توانند آن را در بازار آزاد به بنکداران، اتحادیه ها  بفروشند و تنها در صورت عدم خریدار دولت اقدام به خرید تضمینی محصول از کشاورزان می نماید.   عباسی معروفان ادامه داد: طبق روال همه ساله مطالبات گندمکاران پس از تامین منابع مالی بلافاصله به حساب کشاورزان واریز می شود و تا کنون قانونی در خصوص پرداخت مطالبات بلافاصله پس از خرید وجود نداشته است.   وی با بیان اینکه تا کنون بیش از 70 درصد مطالبات گندمکاران پرداخت شده، بیان کرد: از ابتدای فصل خرید  با وجود تولید سه برابری گندم به نسبت سال های گذشته مطالبات گندمکاران پس از تامین منابع مالی، فروش اوراق سلف و اخذ تسهیلات به کشاورزان پرداخت شده است.   معاون داخلی بازرگانی دولتی با بیان اینکه تذکر و پیگیری نمایندگان مجلس از جمله وظایف آنها به شمار می رود، اظهار کرد: برای پرداخت نرخ خرید تضمینی بلافاصله پس از خرید لازم است که نمایندگان مجلس مصوبه ای در این خصوص تصویب و محلی را برای پرداخت مطالبات گندمکاران تعیین کنند .   وی در پاسخ به انتقاد دیگر نمایندگان مجلس مبنی بر آنکه تاخیر در پرداخت مطالبات موجب دیرکرد معوقات بانکی برای کشاورزان می شود، بیان داشت: این امر قیاس صحیحی نیست چرا که بدهکار باید بدهی خود را پرداخت نماید.       انتهای پیام/  
شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۵۷
کد مطلب: 2960
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *