800
۰

سابقه حمایت آمریکا از تروریست های بوستون

اطلاعات اعلام شده از سوی رئیس جمهوری روسیه نشان می دهد، واشنگتن به هشدارهای مسکو در باره برادران تسارنایف پیش از اقدام تروریستی سال 92 در بوستون نه تنها توجهی نکرده بلکه آنان را مورد حمایت نیز قرار داده است.
بوستون
بوستون
به گزارش شستون، به نقل از ایرنا، ولادیمیر پوتین ضمن انتقاد از خودداری آمریکا برای همکاری علیه تروریسم با روسیه گفت که به عنوان نمونه اطلاعاتی را در این زمینه به شرکای آمریکایی خود ارائه می کنیم، ولی پاسخی نمی دهند.
کاخ کرملین روز پنجشنبه به نقل از سخنان وی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی تی.اف.یک فرانسه، نوشت: روسیه بارها اطلاعاتی را در باره براداران تسارنایف (دو شهروند جمهوری چچن فدراسیون روسیه) به طرف های آمریکایی ارسال کرد که پاسخ دادند «این افراد شهروند آمریکا به شمار می روند و به شما مربوط نمی شود.»
پوتین ادامه داد: نتیجه این رویکرد، انجام حمله تروریستی بوستون بود و آیا این واقعه نمونه ای از چشم پوشی های آمریکا از همکاری در عرصه های حساس به شمار نمی رود که سبب می شود تلفاتی را متحمل شویم.
براساس اطلاعات انتشار یافته در اقدام تروریستی تیمور لنگ 26 ساله و جوهر تسارنایف 19 ساله که 29 فروردین 1392 بر اثر استفاده از چند بسته انفجاری در خط پایان مسابقه ماراتن بوستون رخ داد، سه نفر کشته و 175 نفر زخمی شدند.
تیمورلنگ پس از بمب گذاری های بوستون در جریان تعقیب جان باخت و جوهر نیز با 30 اتهام از جمله استفاده از سلاح کشتار جمعی و مواد منفجره محاکمه و برای چندین مورد مجرم شناخته شد که منتظر اجرای مجازات مرگ با تزریق ماده سمی است.
اروپام 391 ** انتشار دهنده: هادی مولوی نیا

 
  انتهای پیام /*
پنجشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۵۹
کد مطلب: 3192
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *