800
۰
فرماندار شهرستان سراوان:

عدم وجود زیر ساخته های توسعه عامل محرومیت در سراوان/آب محوری ترین مولفه رشد و توسعه در یک منطقه است

فرماندار شهرستان سراوان اظهار داشت: محرومیت تاریخی در سراوان به دلیل عدم وجود زیر ساخت های توسعه در این منطقه بوده است.
htj
htj
درویش ناروئی فرماندار شهرستان سراوان در گفت و گو با شستون با بیان اینکه محرومیت تاریخی سراوان به دلیل عدم وجود زیر ساخت های مناسب در این منطقه بوده است، گفت: رشد و تعالی هر منطقه یک ارتباط مستقیم با زیرساخت های آن دارد.
وی تامین راه ها، آموزش، رشد اقتصادی و بهداشت و درمان را از جمله زیرساخت های یک منطقه عنوان کرد و افزود: در جهت رشد و توسعه سراوان توانسته ايم مدیران محوری که نقش مهمی در تامین زیر ساخت ها دارند، به سراوان دعوت کنیم.
فرماندار سراوان با اشاره به اینکه آب یکی از محوری ترین مولفه های رشد در یک منطقه است، اظهار داشت: با توجه به اینکه سراوان یک منطقه خشک است، با ساخت و راه اندازی سد ماشکید سفلی با ظرفیت 130 میلیون متر مکعب آب می توان در زمینه توسعه آب شرب و کشاورزی گام بزرگی برداشت.
وی با بیان اینکه در حوزه بهداشت و درمان انقلابی در سراوان رخ داده است ، تصریح کرد: در این زمینه بالغ بر 70 میلیارد تومان هزینه شده است و برخی از پروژه های بهداشتی و درمانی 70 تا 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.
ناروئی در ادامه خاطر نشان کرد: با تلاش هایی که در جهت رشد و توسعه منطقه انجام می شود، می توان شاخصه ها را با این پیشرفت به میانگین های استانی و کشوری نزدیک کرد.
وی با بیان اینکه کار و راه اندازی دو گذر مرزی در منطقه سراوان جهت بهره برداری در حال انجام است، اذعان داشت: بنیاد برکت با سرمایه گزاری 34 ميلياردی خود بر روی 2  مجتمع فرآوری خرما در سراوان در زمینه های اشتغال زایی و برند سازی جهانی گام موثری بر خواهد داشت.
فرماندار شهرستان سراوان در پایان با بیان اینکه خرما یکی از ظرفیت های مهم این منطقه است، گفت: با سرمایه گزاری در این حوزه می توان یک برند سازی برای خرمای سراوان تعریف کرد که اثرات ارزشمندی در حوزه اقتصادی در پی خواهد داشت.
 
انتهای پیام / ۱۶۷۵
 
يکشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۵۷
کد مطلب: 8180
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *