800
۰
گزارشی آمار از گرایش مردم به رمالی؛

بازار داغ دعانویسان زیر سایه خرافات/ کاسبی با دردهای مردم!

ناامیدی، بی خبری از آتی، اینکه شخص توان ندارد از نظر ازدواج، طلاق، بیکاری و... آینده را پیش بینی کند ناچارا به فال میانی و فال گیری روی می آورد، این مساله ها از نخستین تاریخ بشر وجود داشته هست.
بازار داغ دعانویسان زیر سایه خرافات/ کاسبی با دردهای مردم!
به گزارش شستون، به نقل از کُردتودی، پژوهش های سال های اخیر وزارت بهداشت نشان داده که 10 درصد از ایرانی ها در سال به سراغ فال گیر، رمال و دعانویس می روند.
 
نمی توانیم ‏بگوییم سحر و جادو عنصری دروغین است. در قرآن و در روایات معصومین برای باطل کردن سحر ‏و جادو دستورهایی منظور گشته است. اما برخی افراد سودجو و شیاد با استفاده از حربه هایی مثل ‏رمالی، فالگیری و دعانویسی قصد اخاذی از مردم را دارند. ‏
 

 
در گذشته مردم بسیاری از مشکلات خود را ناشی از سحر و جادو می دانستند به مرور زمان نه تنها نقش سحر و جادو در زندگی افراد کم رنگ نشد بلکه بیشتر هم شد و اکثر مردم ‏فکر می کنند که اگر مشکلی در زندگی دارند حتما کسی برای آنها سحر و جادو کرده است.
 
ناامیدی، بی خبری از آینده، اینکه شخص توان ندارد از نظر ازدواج، طلاق، بیکاری و... آینده را پیش بینی کند ناچارا به فال میانی و فال گیری روی می آورد. این مساله ها از نخستین تاریخ بشر وجود داشته هست.
 

 
جادوگران و دعانویسان در هر جایی پیدا می شوند، افرادی هم که همواره باز کردن گره مشکلات خود را در جادو می بینند نیز همه جا پیدا می شوند، این دو دسته از افراد موجب می شوند بازار گرمی برای دعانویسی و جادوگری ایجاد شود.
 
در همین شهر خودمان هم هستند کسانی که در کوچه و بازار می گردند تا شاید طعمه ای ‏ساده پیدا کنند تا بتوانند حرف های دروغین خودشان را به او تزریق کنند.‏
 
این افراد موفق هم بوده اند و ضمن کلاهبرداری و اخذ مبالغ از 50 هزار تا 2 میلیون تومان، نه ‏تنها مشکل فرد را حل نکرده اند بلکه کلاه بزرگی هم سرشان گذاشته اند. بعد هم اگر فرد متوجه حقه ‏آنها شده باشد و بخواهد آنها را لو دهد با موکل (اکثر دعانویسان ادعا می کنند که با اجنه و جنیان ‏رابطه دارند) آنها را می ترسانند و یا با حقه اینکه آدم های مستجاب الدعوه هستند مردم را فریب ‏می دهند‎.
 
خانمی با بیان اینکه با شوهر خود اختلاف داشته و به توصیه یکی از دوستانش به دعانویس مراجعه کرده است، می گوید: اختلاف من و همسرم شاید با حرف زدن و یا مشاوره خیلی راحت حل می شد ولی متاسفانه من اشتباه کردم و به دعانویس مراجعه کردم. دعانویس هم برای دعایی که به قول خودش باعث مهر و محبت می شد از من مبلغ 500 هزار تومان گرفت.
 

 
وی ادامه می دهد: اول نمی خواستم این کار را انجام بدهم ولی بالاخره پول را دادم و دعا را گرفتم. مدت زیادی گذشت ولی هیچ اتفاقی نیفتاد و دعا هیچ اثری نکرد. مجددا به همان دعانویس مراجعه کردم و وقتی گفتم دعا اثر نکرد و باید پولم را پس دهد مرا با عنوان اینکه موکل دارد و دستور می دهد مرا اذیت کند از آن جا بیرون کرد.
 
فضای مجازی پر است از مطالب و سایت‌های تخصصی درباره علوم غریبه وخفیه که موافقان و مخالفان زیادی دارد. این علوم به نیروهای مافوق طبیعت اشاره دارد. باور بیشتر دانشمندان امروزی بر این است که توضیحات و ادعاهای نهان‌شناسی یا همان علوم خفیه با علم امروزی سازگاری ندارد و از راه‌های علمی به هیچ‌وجه اثبات‌پذیر نیست. با این حال افراد زیادی در دنیای امروز به این علوم اعتقاد دارند و برای گشایش مشکلاتشان دست به دامن دعانویسان یا حتی ساحران می‌شوند.
انتهای پیام/
شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۴۷
کد مطلب: 9246
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *