800
۰
در یادواره شهدای زن سیستان و بلوچستان مطرح شد؛

زنان پرچم‌دار جنگ نرم هستند/ سکوت مجامع بین‌المللی مقابل کشتار زنان و کودکان فلسطینی

نخستین یادواره شهدای زن سیستان و بلوچستان در سراوان با حضور جمعی از مردم و مسیولین برگزار شد.
زنان پرچم‌دار جنگ نرم هستند/ سکوت مجامع بین‌المللی مقابل کشتار زنان و کودکان فلسطینی
به گزارش پایگاه خبری شستون،‌ نخستین یادواره شهدای زن سیستان و بلوچستان به میزبانی سراوان با حضور فرمانده قرارگاه عملیاتی شهید سجاد سراوان، فرماندار، فرمانده سپاه شهرستانی، رئیس دادگستری، جمعی از مسئولین و خانواده معظم شهدا در سالن کار و دانش دخترانه سراوان برگزار شد.

سکینه نارویی مدیر حوزه علمیه اهل سنت ام‌البنین ایرانشهر در این مراسم گفت: زنان پرچم داران جنگ نرم هستند باید به زن بودنمان افتخار کنیم، سیستان و بلوچستان ۱۵ شهیده زن و ۳۶ ایثارگر و جانباز زن دارد که سنگربان حفاظت و امنیت وطن بوده بوده‌اند.

وی افزود: زنان نیز همانند مردان در جامعه حضور و سهم دارند، در کانون خانواده و جامعه ۱۰۰ درصد نقش آفرینی می کنند پس باید حافظ خاک و وطن خود باشیم.

مدیر حوزه علمیه اهل سنت ایرانشهر ادامه داد:در منطقه بلوچستان خیروک با استعمار جنگید و تا آخرین لحظه اسلحه خود را زمین نگذاشت تا جاییکه شهید شد.

نارویی خاطرنشان کرد:هر کجای تاریخ را مطالعه کنیم نقش آفرینی زنان را مشاهده می‌کنیم چرا که نقش آفرینان جهان زنان بوده اند.

وی تصریح کرد:یک دست زنان گهواره را تکان داد و دست دیگرش دنیا را به چرخش در آورد، از ابتدای انقلاب و در پیروزی شکوهمند انقلاب و همچنین در هشت سال دفاع مقدس حضور داشتند و با پشتیبانی و امداد رسانی نقش آفرینی کردند.

مدیر حوزه علمیه اهل سنت ایرانشهر گفت: امروز زنان باید مقدم باشند و این را در عمل باید نشان دهیم چرا که زنان پرچم دار مهر، وفا، عشق و علاقه هستند.

نارویی تصریح کرد: برای مردم مظلوم غزه، زنان و کودکان بی دفاع که زیر چکمه های رژیم صهیونیستی له شدند دعا کنید؛ کجایند مجامع بین‌المللی که مقابل چنین جنایات غیر انسانی سکوت کردند؟ اندیشمندان و علمای اسلام چرا سکوت کرده اند؟

وی اذعان کرد: از تمامی سبزپوشان سپاه پاسداران و بسیج که برای امنیت در مرزها شبانه روز تلاش می کنند تا ما آسوده خاطر باشیم قدر دانی می کنم.

این مقام مسئول بیان کرد: خانه سنگر اول است باید در خانه فرزندان را به گونه ای تربیت کنیم که آینده جامعه را بسازند نه اینکه به کشور ضربه بزنند.

نارویی تصریح کرد: افرادی که شعار زن، زندگی و آزادی را سر می‌دادند امروز به دنبال راهکاری هستند که از این معرکه نجات پیدا کنند، فساد جوامع غربی را در بر گرفته سالانه چندین هزار کودک توسط دختران و زنان بدون پدر به دنیا می آید اما در اسلام به زن عفت و کرامت داده شده است که باید قدر دان آن باشیم.

لازم به ذکر است در پایان مراسم از خانواده معظم شهدا به رسم یاد بود به پاس شکیبایی و بردباری آنان با اهدای لوح سپاس و جوایز ارزنده قدردانی شد. انتهای خبر/
سه شنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۱۹
کد مطلب: 26908
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *