800
۰
معاون سلامت و دفاع زیستی سپاه سیب و سوران:

افزایش آگاهی عموم مردم از اهداف روز جهانی بهداشت است

معاون سلامت و دفاع زیستی سپاه سیب و سوران گفت: یکی از اهداف روز جهانی سلامت معطوف‌کردن توجه‌ها به مسئله سلامت جهانی و افزایش آگاهی عمومی مردم است.
افزایش آگاهی عموم مردم از اهداف روز جهانی بهداشت است
محمد ابراهیمی معاون سلامت و دفاع زیستی ناحیه مقاومت بسیج سپاه سیب و سوران در گفتگو با شستون، با اشاره به‌هدف روز جهانی بهداشت بیان کرد: بهداشت، هنر پیشگیری از بیماری‌ها، طولانی کردن عمرو بالابردن سطح سلامت در جامعه است. 
 
وی یکی از اهداف روز جهانی سلامت را معطوف‌کردن توجه‌ها به مسئله سلامت جهانی و افزایش آگاهی عموم دانست و افزود: سلامت جهانی؛ یعنی اهمیت‌دادن به‌سلامت تک‌تک مردم در این روز قدم‌های مؤثری برای سلامت مردم برداشته می‌شود و به رژیم غذایی و مولتی‌ویتامین‌ها اهمیت زیادی می‌دهند.
 
معاون سلامت و دفاع زیستی سپاه سیب و سوران ادامه داد: هدف این روز انتشار پیام سلامت به کل مردم است. به همین دلیل باید این روز را جشن بگیرند و به انسان‌ها در مورد اهمیت سلامت جهانی اطلاعات بدهند. البته تم‌های مربوط به‌روز جهانی سلامت در سال‌های مختلف متفاوت است؛ اما این روز هدف خود را مشخص کرده است و هدف آن جز انتشار پیام سلامتی و مراقبت از آن با بالارفتن سن افراد جامعه چیز دیگری نیست.
 
ابراهیمی اضافه داد: سلامتی یکی از برترین نعمت‌هایی است که خداوند متعال در اختیار انسان قرار است. رعایت تمامی اصول و ضوابط بهداشت فردی و اجتماعی درصد ابتلای انسان به بیماری‌های گوناگون را تاحدامکان منتفی می‌نماید البته تندرستی فقط سلامت جسم نیست، بلکه سلامت روح و روان افراد و سلامت جامعه هم اهمیت زیادی دارد.
 
وی در خصوص روز جهانی بهداشت، گفت: انتخاب روزی به‌عنوان روز جهانی بهداشت توسط سازمان جهانی سلامت توجه عموم را به مسئله تندرستی و سلامت جلب می‌کند و سبب می‌شود مردم با تمام اصول ضروری برای حفظ سلامتی و قطع زنجیره‌های بیماری آگاه شوند. 
 
ابراهیمی در پایان با اشاره به کمپین و شعارهای روز جهانی بهداشت، خاطرنشان کرد: سازمان بهداشت جهانی همه ساله در روز جهانی بهداشت باهدف افزایش توجه و آگاهی عموم مردم و تمرکز اقدامات و فعالیت‌ها یکی از موضوعات مبتلا به جوامع را به‌عنوان شعار انتخاب می‌کند و به آن می‌پردازد که شعار روز جهانی بهداشت در سال جاری سلامت من، حق من انتخاب شده است که بر اهمیت حق دسترسی به خدمات بهداشتی و حفظ سلامت فردی تأکید دارد.
 
لازم به ذکر است که روز جهانی بهداشت World Health Day مقارن با هفتم آوریل است. سازمان بهداشت جهانی اولین مجمع جهانی بهداشت را در سال ۱۹۴۸، برگزار کرد و از سال ۱۹۵۰ به بعد ، هفتم آوریل هر سال به عنوان روز جهانی بهداشت نامگذاری و تعیین شد. روز جهانی بهداشت همراه با روز جهانی سل ، هفته جهانی ایمن سازی ، روز جهانی مالاریا ، روز جهانی علیه توتون و تنباکو ، روز جهانی ایدز ، روز جهانی اهدای خون ، و روز جهانی هپاتیت ، یکی از هشت کمپین رسمی سازمان بهداشت جهانی WHO است.

انتهای خبر/
يکشنبه ۱۹ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۴۳
کد مطلب: 27479
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *