800
۰

آقای هاشمی! قدرت نظامی ایران تخریب شود، ناموستان در امنیت نخواهد بود/ FATF و IPC دریچه ورود آمریکا به برجام های بعدی است

حجت‌الاسلام سالک کاشانی در بخش دوم گفت‌وگوی خود با رسانه‌ها، به تشریح مسائل سیاسی و مباحث روز جامعه ازجمله توافق‌های نفتی و مالی و مواضع اخیر اکبر هاشمی رفسنجانی پرداخت.
hss
hss
به گزارش شستون به نقل از دانا،‌ حجت‌الاسلام احمد سالک در جمع خبرنگاران و در بخش دوم سخنان و مواضع خود به مسائل سیاسی  و مباحث روز جامعه ازجمله توافق‌های نفتی و مالی پرداخت.
وی ابتدا در پاسخ به سؤال خبرنگار صاحب نیوز پیرامون مواضع  و سخنان اخیر اکبر هاشمی رفسنجانی در رابطه با تعطیلی مراکز نظامی  و الگو گرفتن از کشورهای آلمان و ژاپن در این زمینه، اظهار کرد: چنانچه بخواهیم از بعد فرهنگی به مواضع قابل‌تأمل  هاشمی رفسنجانی بنگریم، در حقیقت این‌گونه سخن گفتن  دبیر مجمع تشخیص مصلحت  و اطرافیانش یک نوع فرهنگ‌سازی در جامعه برای تغییر نگرش‌ها و ذهنیت‌ها است که قطعاً  این امر اهداف مهمی را دنبال می‌کند.
سالک تصریح کرد: یکی از اهداف پشت پرده گرفتن چنین مواضع خطرناکی که زمینه فرهنگ‌سازی در جامعه دارد، همان هدف اصلی در فتنه ۸۸  است که با سکوت این عده از افراد همراه بود، تضعیف محوریت حاکمیت دینی یعنی ولایت‌فقیه هدف اصلی است، بر این اساس خائنین داخلی یک روز بحث شورای رهبری را مطرح می‌سازند، روز دیگر خاطراتی ساختگی از خود و امام راحل می‌گویند و بعضی‌اوقات در برابر جسارت دشمنان داخلی و خارجی سکوت کرده  و اخیراً درصدد تخریب مظهر قدرت نظام، یعنی توان نظامی و رزمی هستند.
وی با اشاره به اینکه چندی قبل هم این عده سخن از اینکه در دنیای گفتمان نیازی به موشک نیست کردند، ابراز کرد: به نظرم آقای هاشمی رفسنجانی حافظه‌اش را ازدست‌داده و اخیراً پیشرفت کشورهایی را  که مراکز نظامی خود را تعطیل کرده‌اند چون آلمان و ژاپن را مثال می‌زند، سؤال اول از هاشمی رفسنجانی این است  که چرا مثال آمریکا، فرانسه و اسرائیل را در این زمینه نمی‌زنید که در کنار قدرت اقتصادی خود قدرت نظامی خود را روزبه‌روز  افزایش می‌دهند، امروز اگر اسرائیل  و آمریکا کمک داعش می‌کند، در لوای این قدرت نظامی است.
*آقای هاشمی به خود بیایید
نماینده مردم اصفهان در مجلس دهم عنوان کرد: مطرح کردن یک بحث انحرافی از سوی  هاشمی رفسنجانی در این شرایط قطعاً اهدافی دارد و ما هشدار می‌دهیم اگر چنین مسائلی امروز آگاهانه  مطرح می‌شود خیانت به کشور است، سردادن نداشتن قدرت نظامی در داخل  و مطرح کردن نداشتن  موشک  بالستیک برای ایران از تریبون‌های آمریکایی هم‌صدایی هدف‌دار است.
وی کوبنده و قاطعانه خطاب به اکبر هاشمی رفسنجانی نسبت به مواضع اخیرش گفت: آقای هاشمی رفسنجانی! اگر قدرت بازدارندگی نظام جمهوری اسلامی ایران در سایه تضعیف و تعطیلی قدرت نظامی ایران از بین برود، ناموس شما و ملت در امنیت نخواهند بود و اگر این اقتدار منطقه‌ای و جهانی ایران نبود، برخی از آقازاده‌ها چون اطرافیان شما این‌گونه با آرامش به رانت خود نمی‌پرداختند.
سالک عنوان کرد: آقای هاشمی رفسنجانی! اگر رزمندگان اسلام لحظه‌ای غفلت کنند، آسایش برای هیچ‌کس با هر نوع سلیقه و گرایش فکری در داخل کشور حتی شما و خانواده‌تان نخواهد بود،آقای هاشمی به خود بیایید.
وی در ادامه به بحث مهم قراردادهای FATF , IPC  و برگزاری کنفرانس ایران کانت ۲۰۱۶در روز گذشته و امروز پرداخت و نسبت به ورود جریاناتی  به داخل کشور در قالب بحث  اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی  و برخی از تحرکات زیرپوستی برای ضربه زدن  به‌نظام ایران هشدار داد.
سالک توضیح داد: FATF  در حقیقت کارگروه ویژه اقدام مالی و مبارزه با تروریست است که ابتدا در آمریکا در سال ۱۹۸۹ تشکیل شد، اولین کارگروه تحت این کارگروه، MPT بود که حرف اصلی‌اش این است که به‌اصطلاح از سلاح‌های کشتارجمعی و هسته‌ای در جهان ممانعت کند و دومین کارگروه NCRT است که برای کنترل قدرت موشکی کشورها در دنیا طراحی شد و FATF سومین کارگروه برنامه‌ریزی‌شده از سوی آمریکا است.
*دریچه FATF  تکرار اقدامات فریب‌کارانه آمریکا در عرصه‌های امنیت ملی، مالی و منطقه‌ای  جمهوری اسلامی
وی بابیان اینکه آمریکا در یک طرح جامع قصد دارد همه فعالیت‌های  موشکی، مالی و امنیتی کشورها را کنترل کند و در توافق FATF  هدف اصلی برخورد با جبهه حزب‌الله است، اذعان کرد: کاری که قرار  است در FATF   انجام شود این است که تمامی فعالیت‌های بانکی تحت نظر  یک نرم‌افزار طراحی‌شده  تحت کنترل دائم باشد که اگر خارج از چهارچوب‌های تعیین‌شده ایران عمل کند و پولی به افراد و نهادهای تحریمی واریز کند، تخلف کرده و طبق توافق محکوم به اشد مجازات می‌شود که تشدید تحریم‌ها از آن جمله است.
عضو فراکسیون ولایت مجلس دهم افزود: آمریکا پس از مسئله هسته‌ای به دنبال  حل مسئله حقوق بشر و موشکی است و این یک زنجیره استکبار جهانی  است  و پیوستن  ایران  به تجارت جهانی و کنوانسیون حقوق کودکان نیز در همین راستا بوده  و برجام های ۲ و ۳ است.
وی ابراز کرد: FATF بازی جدید آمریکا برای ورود به برجام های دیگر است، دریچه FATF  تکرار اقدامات فریب‌کارانه آمریکا در عرصه‌های امنیت ملی، مالی و منطقه‌ای  جمهوری اسلامی است.
* باید اصل  قرارداد FATF در اختیار  مردم  و نمایندگان قرار گیرد
نماینده مردم اصفهان با تأکید بر اینکه FATF  راه طراحی‌شده دشمن برای مقابله با  اقتصاد مقاومتی در ایران است گفت: تضعیف قدرت سرمایه‌گذاری در داخل کشور و ایجاد یاس برای سرمایه‌گذاری  داخلی ازجمله نتایج FATF  است.
وی با قرائت بخش‌هایی از متن FATF  که به‌صورت نیمه و نصفه در اختیار نمایندگان قرارگرفته است، گفت: باید اصل  قرارداد FATF در اختیار مردم  و نمایندگان قرار گیرد، بر اساس اصل محتوای قرارداد بندهای ۲ و ۳ گروه‌هایی چون حزب‌الله لبنان و مجاهدین در عراق و رزمندگان اسلام در سوریه تروریست محسوب شده و حمایت ما حمایت از تروریست است، دشمن درصدد شکستن جبهه مقاومت اسلامی در منطقه است.
عضو جامعه روحانیت مبارز تأکید کرد:  دشمن قصد دارد با قضیه FATF   به عمق استراتژیک ایران در منطقه وارد شود، این در شرایطی است که عمق استراتژیک حضور ایران در هزاران کیلومتر بیشتر از مرزهای جغرافیای کشور است و این ترس را بر دشمن انداخته است.
وی خاطرنشان کرد: FATF  عمق نظام ایران را هدف قرار داده است،  دولتمردان ما در روزهای گذشته  تمایل به مذاکره با عربستان باواسطه گری عمان را داشتند  که در حقیقت اصل قضیه حل موضوع موشکی ایران بود که با هوشیاری رهبر معظم انقلاب  دفع شد.
انتهای پیام/
پنجشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۳۷
کد مطلب: 2578
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *