800
۰
در جشنواره نقاشی عاشورا مطرح شد

نقاشی بهترین جلوه تربیتی محرم و عاشورا/نقش مهم ایثارگری در حفظ دین و ارزش های انقلاب اسلامی+تصاویر

نائب رئیس هیئت بدنسازی بانوان و مربی نقاشی در شهرستان سراوان اظهار داشت: ايثارگری و شهادت طلبی نقش بسزايی درحفظ دين و ارزشهای انقلاب اسلامی ايفا مي كند.
hreshe
hreshe
به گزارش شستون، جشنواره نقاشی عاشورا با همکاری اداره ورزش و جوانان به مناسبت ایام سوگواری محرم با حضور اشرف خوبخواهی نائب رئیس هیئت بدنسازی بانوان و مربی نقاشی، مرضیه آهنی رئیس دبستان قدسیه و جمعی از دانش آموزان در دبستان دخترانه قدسیه شهرستان سراوان برگزار شد.
در این مراسم اشرف خوبخواهی نائب رئیس هیئت بدنسازی بانوان و مربی نقاشی در شهرستان سراوان در گفت  و گو با شستون با بیان اینکه نقاشی جلوه های کربلا بر روی ذهن و فکر دانش آموزان تاثیر می گذارد و آنها را با فرهنگ عاشورایی آشنا می کند، گفت: با توجه به اینکه در بخش های مختلف این شهرستان محرومیت داریم جامعه هدف خود را دانش آموزان دبستانی انتخاب کردیم.
وی با بیان اینکه استقبال دانش آموزان از جشنواره نقاشی عاشورا خوب است و حدود 60 دانش آموز در این جشنواره شرکت کرده اند، افزود: عشق به امام حسین(ع) علت اصلی این استقبال در کودکان است.
 
مربی نقاشی در شهرستان سراوان در ادامه خاطر نشان کرد:  تبيين و شناساندن فرهنگ ايثار و شهادت از مكانيزم های دفاعی اسلام برای تسليح جامعه در برابر هجوم فرهنگ های غيرخودی و غربی است.
 وی با بیان اینکه ايثارگری وشهادت طلبی نقش بسزايی درحفظ دين و ارزشهای انقلاب اسلامی ايفا مي كند، تصریح کرد: مراكز آموزشی درسطوح مختلف آن بستر مناسبی برای ايجاد ونهادينه كردن فرهنگ صحيح می باشند.
خوبخواهی نفوذ فرهنگ عاشورایی در دانش آموزان و تغيير نگرش در آنها را از جمله اهداف خود دانست و اذعان داشت: قشر دانش آموزان دبستانی به جهت خصوصيات روان شناختی خاصی که دارند اثر پذيرترين گروه های جامعه هستند و به همین علت بيشترين و مفيدترين اوقات خود را در مراكز آموزشی مي گذرانند.
وی در پایان تصریح کرد: با برنامه ريزی وسياست گذاری های علمي و جامع،مي توان فرهنگ ايثارگری وشهادت را دراين مراكز به سطح قابل قبولی ارتقاء بخشيد.
در حاشیه این جشنواره ایستگاه صلواتی به مناسبت شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) در دبستان دخترانه قدسیه برپا شد.
در پایان از 20 دانش آموزی که موضوع محرم و عاشورا را بهتر به تصویر کشیده بودند با اهدای جوایز تقدیر شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/1675
دوشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۸
کد مطلب: 8911
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *