800
۰
معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان اداره کل صمت سیستان و بلوچستان خبر داد:

نظارت ویژه بر مایحتاج عمومی مردم اولویت بازرسی ها در ماه رمضان

محمد قاسمی گفت: نظارت ویژه بر مایحتاج عمومی مردم در ماه مبارک رمضان در اولویت کاری بازرسین صمت در سطح استان قرار گرفته است.
نظارت ویژه بر مایحتاج عمومی مردم اولویت بازرسی ها در ماه رمضان
به گزارش شستون؛ محمد قاسمی؛ معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان اداره کل صمت سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار زاهدنیوز با اشاره به تدابیر ویژه اداره کل صمت برای تنظیم بازار در ایام ماه مبارک رمضان بیان کرد: نظر به اقدامات در نیل به اهداف کنترلی بازار و افزایش سطح رضایتمندی عمومی، بازرسان سازمانهای صمت استان و بازرسان و ناظرین اصناف با تشدید فعالیت‌ها و برپایی گشت های مشترک، کالاهای اولویت دار، اساسی و مایحتاج عمومی دراین ماه را مورد بازرسی مضاعف قرار خواهند داد.

وی ادامه داد: افزایش غیر منطقی قیمت ها قابل قبول نیست و هر گونه تغیرات قیمت توسط بازرسین صمت رصد خواهد شد.

معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان تصریح کرد: درج همزمان قیمت تولید کننده و مصرف کننده بر محصولات باید توسط واحد های تولیدی اجرایی شود و اصناف نیز ملزم به رعایت قیمت مصرف کننده هستند.

وی افزود: باید نظارت‌ها به نحوی باشد که سهم سود تولید کننده و سود واسطه‌ها در قیمت تمام شده برای مصرف کننده نهایی مشخص شود، تا کالا با قیمت مناسب به دست مصرف کننده برسد.

قاسمی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شاهد افزایش تقاضا برای مصرف کالاهای اساسی در ماه مبارک رمضان خواهیم بود، بنابراین نظارت ها و بازرسی ها جهت تنظیم بازار این محصولات در این ماه مبارک افزایش می یابد.

وی گفت: سامانه ۱۲۴ در تمام اوقات نسبت به دریافت گزارش های مردمی به صورت فعال اقدام می کند و گزارش های یادشده دراسرع وقت توسط بازرسان بررسی و درصورت احراز تخلف پرونده مربوطه تشکیل و جهت صدور رای به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال می شود.

معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان اداره کل صمت سیستان و بلوچستان در پایان از شهروندان تقاضا کرد؛ درصورت مشاهده تخلف واحد های اقتصادی به ویژه گرانفروشی، کم فروشی و تقلب در فروش موارد را به سامانه ۱۲۴ اعلام کنند.

انتهای پیام/ http://asrehamoon.ir/vdci5yazwt1a5u2.cbct.html
 
پنجشنبه ۱۱ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۱۹
کد مطلب: 25078
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *