800
۰
رئیس مرکز بهداشت زاهدان خبر داد:

بهترین و اصلی ترین راه پیشگیری از ابتلا به سرخک واکسیناسیون است

سید محمود فاطمی گفت: بهترین و اصلی ترین راه پیشگیری از ابتلا به سرخک واکسیناسیون است که هم اکنون این واکسن در دو نوبت ۱۲ ماهگی و ۱۸ ماهگی انجام می شود.
بهترین و اصلی ترین راه پیشگیری از ابتلا به سرخک واکسیناسیون است
به گزارش شستون؛ سید محمود فاطمی؛ رئیس مرکز بهداشت زاهدان در گفت و گو با خبرنگار زاهدنیوز بیان کرد: سرخک یکی از بیماری‌های ویروسی واگیردار به شدت مسری است که از طریق قطرات بینی، گلو و دهان فردی که به این ویروس مبتلا شده است، منتقل می‌شود.

وی افزود: در پی بروز موارد بیماری در افغانستان و استان ما به دلیل داشتن مرزهای مشترک با افغانستان و پاکستان همیشه در معرض شیوع و بروز انواع بیماری های واگیر قرار دارد.

رئیس مرکز بهداشت زاهدان تصریح کرد: بزرگ‌سالان و کودکان بالای ۶ ماهی که واکسن سرخک نزده‌اند، باید حتما این واکسن را تزریق کنند، اولین دُز واکسن برای کودکان، معمولا در ۱۲ تا ۱۵ ماهگی و دُز بعدی در ۴ تا ۶ سالگی تزریق می‌شود.

وی ادامه داد: توصیه می شود در صورت مشاهده مورد ابتلا به تب وبثورات جلدی جهت انجام بررسی به نزدیکترین پایگاه سلامت ویا مرکز خدمات جامع سلامت مراجعه شود.

فاطمی با اشاره به نکات پیشگیری و مراقبتی در مورد این بیماری خاطرنشان کرد: افرادی که در خود و یا خانواده خود علایم مشکوک سرخک را می‌بینند، باید این بیماری را جدی بگیرند و سریعا به مراکز درمانی مراجعه کنند.

وی گفت: اقدامات کنترلی در مواجهه با بیماری از جمله واکسیناسیون افراد در معرض خطر انجام شده است لیکن، از تمامی مردم درخواست می شود در اولین فرصت افراد دارای تب را به نزدیکترین مرکز بهداشتی درمانی معرفی کرده تا اقدامات لازم جهت آنها انجام پذیرد.

انتهای پیام/ http://asrehamoon.ir/vdcao0n6649ny61.k5k4.html
 
پنجشنبه ۱۸ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۱۷
کد مطلب: 25146
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *