800
۰
در جلسه کار گروه امور اجتماعی و فرهنگی عنوان شد:

استعجال بزرگترین آفت در ازدواج/شناسایی مشکلات،بهترین راه برای برخورد با مشکلات است/اعتیاد،بزرگترین آفت اجتماعی/آسیب های اجتماعی به خط قرمز رسیده است

فرماندارسراوان با بیان اینکه منابع و امکانات فرآوانی در دولت ارائه می شود،گفت:آسیب های اجتماعی به خط قرمز رسیده است.
jty
jty
به گزارش شستون،جلسه کارگروه امور اجتماعی و فرهنگی با حضور درویش ناروئی فرماندار سراوان،مولوی حقانی امام اهل سنت مسجد صدیقه اکبر،مولوی ملازهی امام جمعه اهل سنت محمدی،نوید ملازهی بخشدار مرکزی سراوان و جمعی از مدیران در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

در این جلسه مولوی ملازهی امام جمعه اهل سنت مسجد محمدی با بیان اینکه همیشه در جوامع بشری با مشکلات روبرو هستیم،گفت:شناسایی مشکلات،بهترین راه برای حل و برخورد با مشکلات است.
وی با اشاره به اینکه مشکلات باید در اصل ریشه یابی شوند،اظهار داشت:اعتیاد بزرگترین آفت اجتماعی است.
امام جمعه اهل سنت محمدی عدم تحقیقات کافی،تشکیل خانواده به صورت زود هنگام،بررسی نکردن اختلافات زندگی وعدم انجام مشاوره صحیح را از مشکلات ازدواج دانست وتصریح کرد:استعجال در ازدواج بزرگترین آفت در ازدواج کردن است.
وی با اشاره به فرمایشات پیامبر اکرم(ص) بیان کرد:مرکز تربیت فرزند مادر است.
مولوی ملازهی بیکاری را یکی دیگر از آفت های مهم اجتماعی دانست و عنوان کرد:همه افراد در حل مشکلات اجتماعی مسئول هستیم.
وی در پایان با اشاره به بیانات قرآن کریم گفت:هر کسی در امر خیری استقامت داشته باشد براو غصه و غمی نیست برای مبارزه با منکرات.

مولوی حقانی امام جمعه اهل سنت مسجد صدیقه اکبر در این جلسه با بیان اینکه چهل درصد از مردان زنان خود را طلاق عاطفی داده اند،گفت:این افراد بخاطر مسائل فرهنگی طلاق خود را ثبت نکرده اند.
وی در ادامه سخنان توقع زیاد داشتن از همسر، اعتیاد ، فقر، غرور برخی از مردان ، رعایت نکردن حقوق همسر، دخالت خانواده های همسران ، مقایسه همسر با دیگران و عدم استفاده درست از فضای مجازی را از علل جدایی بین زوجین دانست و اظهار داشت:از هر پنج ازدواج یک ازدواج به طلاق ختم می شود.

درویش ناروئی فرماندار شهرستان سراوان در این جلسه با بیان اینکه دولت امکانات و منابع فرآوانی را برای حل مشکلات و آسیب های اجتماعی ارائه کرده است،اظهار داشت:آسیب های اجتماعی به خط قرمز رسیده است.
وی با اشاره به اینکه از 80 میلیون نفر 10 میلیون نفر در کشور مصرف مواد مخدر را تجربه کرده اند،تصریح کرد:تجربه مصرف مواد مخدر انگیزه ای برای مصرف مکرر آن ایجاد می کند.
فرماندار سراوان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری گفت:جامعه و دولت آسیب دیدگان را به منزله فرزندان خود تلقی کنند.
وی با بیان اینکه رفتار درمانی برای معتادان بهترین راه برای ترک است،اذعان کرد:وقتی اعتیاد همه گیر شود نیازمند یک حرکت جهاد گونه برای حل این مشکل است.
ناروئی در پایان با اشاره به اینکه طلاق ناشی از ازدواج های نادرست است،بیان داشت:اعتیاد نقش مهمی در اختلافات خانوادگی و طلاق دارد.
درویش ناروئی فرماندار سراوان در گفت و گو با شستون بررسی آسیب های اجتماعی  طلاق ، حاشیه نشینی و اعتیاد را از اهداف این جلسه عنوان کرد و گفت:تفاوت فرهنگی در حاشیه نشینی بسیار زیاد است.
وی در پایان با بیان اینکه حاشیه نشینان در امر سلامت،امنیت و آموزش دچار مشکل هستند،گفت:مشکلات حاشیه نشینان باید حل شود.
انتهای پیام/1675
سه شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۴۸
کد مطلب: 1996
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *