800
۰
یادداشت؛

زهری به سیاهی مار کبری/ نوشابه گاز دار،نوشیدنی مضر

یکی از مهم ترین مسائلی که امروزه با آن مواجه هستیم، استفاده ی بی ‌رویه ی نوجوانان و جوانان از نوشابه‌ های گازدار حاوی مواد قندی است که در این سنین با توجه به افزایش فعالیت ‌های بدنی تمایل به مصرف این مواد نیز افزایش یافته و باعث ایجاد صدمات جبران ناپذیری بر بدن و دندان‌ ها می‌ شود.
jytjtyyt
jytjtyyt
به گزارش شستون، نوشابه‌های گازدار به دلیل وجود ترکیبات CO2 و تبدیل آن به اسید کربنیک باعث عدم جذب کلسیم مواد غذایی و در نتیجه ایجاد مشکلات اسکلتی و پوکی استخوان می‌ شود و از طرفی حل شدن تدریجی مینای دندان و در نتیجه رنگ گرفتگی سطحی، ایجاد حساسیت، پوسیدگی ‌های ریز روی مینای دندان را به دنبال دارد.
محققان می ‌گویند مصرف نوشابه‌ های قندی بیش از دو بار در هفته می ‌تواند احتمال افزایش به سرطان لوزالمعده را افزایش می ‌دهد. مطالعه‌ ای بر روی 60 هزار نفر در سنگاپور نشان داده که افرادی که بیشتر به جای نوشابه‌ های قندی آب میوه می‌ نوشند کمتر در معرض این سرطان قرار می ‌گیرند.

میزان ضرر نوشابه‌ها در رنگ آنها نیست، ولی نوع مشکی در مقایسه با نوشابه‌های دیگر مضرتر است چون اسیدفسفریک بیشتری دارد و مزه تیزی که به دنبال نوشیدن این نوشابه احساس می‌کنید، ناشی از همین اسیدهاست؛ ماده‌ای که مانع جذب کلسیم در بدن می‌شود و به دلیل اسیدی کردن خون، باعث برداشت املاح از استخوان‌ها و کاهش تراکم آنها شده و خطر ابتلا به پوکی استخوان را بشدت افزایش می‌دهد.

لطفا خودتان را گول نزنید و به بهانه بدون کالری بودن نوشابه‌های رژیمی سراغ آنها نروید! شاید این نوشیدنی‌ها قند نداشته باشند و باعث اضافه‌وزنتان نشوند، اما حاوی شیرین‌کننده مصنوعی به نام آسپارتام هستند که بحث و بررسی در مورد این شیرین‌‌کننده‌ همچنان ادامه دارد، اما خبر بد این‌که سرطانزا بودن آسپارتام در صورت مصرف طولانی‌مدت به
. اثبات رسیده است
 
انتهای پیام/1675
چهارشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۴۲
کد مطلب: 2422
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *