800
۰
خطبه های نماز جمعه

تقوای الهی، ابزار مقابله با شیطان / پیروزی حزب الله، الگویی برای کسانی که مقاومت می کنند

طبق نظر قرآن شیطان تنها بر بندگان مخلَص خداوند تسلط ندارد. مخلصین کسانی هستند که به این درجه از مقامات رسیده اند که شیطان راه نفوذ به آنها را ندارد. جنگ نرم خیلی خطرناک تر از جنگ سخت است چرا که در جنگ سخت جسم ما از بین می‌رود و روح ما به بهشت می‌رود، ولی در جنگ نرم جسم ما روز به روز پربارتر و روح ما به جهنم میرود.
تقوای الهی، ابزار مقابله با شیطان / پیروزی حزب الله، الگویی برای کسانی که مقاومت می کنند
به گزارش شستون؛ حجت الاسلام و المسلمین مختار سابکی امام جمعه موقت شهرستان سراوان در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: طبق نظر قرآن شیطان تنها بر بندگان مخلَص خداوند تسلط ندارد. مخلصین کسانی هستند که به این درجه از مقامات رسیده اند که شیطان راه نفوذ به آنها را ندارد. برای مقابله با شیطان ابزارهایی لازم و ضروری است که با وجود این ابزارها می توان به مقابله با او برخاست و پیروز میدان شد.

1. ایمان: قرآن کریم اولین عامل اساسی مانع سلطه شیطان را ایمان می داند. 
2. توکل: یکی دیگر از عوامل پیروزی بر شیطان و جنودش توکل به خدا است.
3. استعاذه: استعاذه به معنای درخواست پناه­گاه از خداوند.
4. یاد خدا: یاد خدا به انسان بصیرت داده و او را از وسوسه­ها دور نگه می­دارد و راه نفوذ شیطان را می­بندد. 
5. تقوا: تحصیل ملکه تقوا و تحکیم آن، چشمان دل را بر وسوسه­ ابلیس بینا ساخته و از انسان را از دام­ شیطان حفظ می­کند.

وی افزود: طبق نظر قرآن شیطان تنها بر بندگان مخلَص خداوند تسلط ندارد. آن جا که شیطان سوگند یاد می کند که تمام بندگان مگر مخلصین را گمراه خواهد نمود،: "قَالَ فَبِعِزَّتِکَ لَأُغْوِیَنَّهُمْ أَجْمَعِینَ ‏‏ إِلاَّ عِبَادَکَ مِنْهُمُ الْمُخْلَصِینَ"؛شیطان گفت: به عزت تو سوگند، همه آنها را گمراه خواهم کرد، مگر بندگان خاص تو از میان آنها، یا آن جا که خداوند می فرماید: " إِنَّ عِبادی لَیْسَ لَکَ عَلَیْهِمْ سُلْطانٌ إِلاَّ مَنِ اتَّبَعَکَ مِنَ الْغاوینَ "؛ که بر بندگانم تسلّط نخواهى یافت مگر گمراهانى که از تو پیروى می ‏کنند.

حجت الاسلام و المسلمین سابکی با اشاره به سخنان رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در دیدار با ائمه جمعه گفت؛ جنگ نرم خیلی خطرناک تر از جنگ سخت است چرا که در جنگ سخت جسم ما از بین می‌رود و روح ما به بهشت می‌رود، ولی در جنگ نرم جسم ما روز به روز پربارتر و روح ما به جهنم میرود.

وی با اشاره به فعالیت های گسترده دشمن در فضای مجازی خاطرنشان کرد: امروز ما باید برنامه های دشمن را رصد کنیم و بفهمیم که چه برنامه هایی دارد و چه چیزی را مورد هدف قرار داده است، اگر ما این بصیرت و آگاهی را نسبت به موضوع نداشته باشیم دشمن با ابزار و رسانه هایی که در فضای مجازی در اختیار دارد تفکر جوانان ما را از بین می‌برد و آنها را تسخیر و همراه خود می‌کند. دشمن نسل امروزی جامعه را هدف گرفته به همین دلیل است که به نوجوانان و جوانان ما در مدرسه و دانشگاه روی آورده، لذا ما باید در مقابل توطئه های دشمن برنامه ریزی و تبیین کنیم.

سابکی افزود: پیروزی حزب الله از طریق مقاومت الگویی است برای کسانی که مقاومت می کنند، کسانی که می گفتند دنیا دنیای مذاکره است ببینند و بدانند رمز پیروزی مقاومت است و هر جا مقاومت باشد پیروزی هم هست.

حجت الاسلام و المسلمین سابکی با اشاره به اغتشاشات و خساراتی که توسط آشوبگران به وجود آمده گفت: خساراتی که اغتشاشگران وارد کردند بیشتر از خساراتی است که ما در هشت سال دفاع مقدس داشتیم، آقای دکتر رئیسی برنامه های خوبی برای اقتصاد در نظر داشت که بسیاری از این موانع و مشکلات را رفع می‌کرد اما دشمن برای اینکه این دولت انقلابی با برنامه های خوبی که دارد نتواند ایفای نقش کند این برنامه ریزی ها و ناامنی ها و خسارات را برنامه ریزی کرده است. دشمن از طریق مسائل اجتماعی و فرهنگی، مذهبی و فرقه ای وارد شده و قصد ناامنی و تفرقه را دارد.

انتهای پیام/
جمعه ۲۹ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۵۲
کد مطلب: 25836
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *