800
۰
خطبه های نماز جمعه سراوان

وحدت، راه نجات در مقابل امتحان الهی/ناتوانی دشمن در مقابل جمهوری اسلامی

امروز دشمن ناتوان و عاجز استف به همین دلیل روی به جنگ نرم آورده تا افکار و اذهان مردم را از انقلاب و دستاورد های آن با دادن اطلاعات غلط و حق را باطل نشان دادن، دور کنند و به سمتی دیگر ببرند. دستاورد های انقلاب را وارونه نشان میدهند و یا پنهان میکنند. امروز باید این را بدانیم که دشمن دین را نشانه گرفته استف به نمادهای دینی توهین می کنند، ما باید تلاش کنیم تا حقیقت را روشن کنیم.
وحدت، راه نجات در مقابل امتحان الهی/ناتوانی دشمن در مقابل جمهوری اسلامی
به گزارش شستون؛ حجت الاسلام و المسلمین مجتبی بامری در خطبه های نماز جمعه این هفته با بیان اینکه این دنیا محل امتحان و آزمایش الهی است گفت: مسلمانی بودن آدابی دارد، اگر انسان در زندگی اصول و خط قرمزی نداشته باشدف مسلمانی وجود نخواهد داشت، و هر انسان مسلمان باید یک خط قرمز برای خود داشته باشد و از آن عبور نکند، چرا که آزمایش الهی برای همه ما صورت میپذیرد.

امام جمعه سراوان با اشاره به ابزارهای پیروزی در امتحان الهی، افزود: هیچ مؤمنی نیست مگر اینکه به بلائی گرفتار می باشد و بلای بزرگ تر و گرفتاری شدیدتری هم به دنبال او در انتظار می باشد. اگر در همان بلا صبر و شکیبایی داشته باشد خداوند آن بلای بزرگ تر را برطرف می نماید و اگر صبر نکرده و بی تابی نماید بلای بزرگ تر که در انتظار او می باشد فرا می رسد و مرتب گرفتاریها بیشتر می گردد تا وقتی که صبر نیکو و شکیبایی را انتخاب کند.

وی ادامه داد: اندیشه و عبرت، موعظه دادن به مؤمنان از حکمتهای نزول بلا می باشد. پس باید هنگام رسیدن بلا و مصیبت، برای پی بردن به حکمت آن تلاش کنیم؛ تا اگر عقوبت می باشد، استغفار کنیم، اگر تأدیب و هشدار می باشد هشیار شویم، و اگر یادآوری وظیفه می باشد، به یاد آن بیفتیم.

بامری افزود: از صدر انقلاب تا کنون دست مستکبران عالم را در صحنه های مختلف با تاکتیکهای متفاوت مشاهده کردیم، از ابزار های مختلف استفاده کردند تا بتوانند به خواسته های شوم خود برسند. بی مغزترین و هوس بازترین افراد را پیدا کردند تا بتوانند به عنوان یک ابزار در جمهوری اسلامی بکار ببرند و از آن حمایت کنند، یکی از این چهره ها صدام بود که در مقابل انقلاب قرار دادند و همه کشور ها از او حمایت و پشتیبانی کردند. الان به این نتیجه رسیده اند که جمهوری اسلامی در مقابل موشک و جنگ سخت از بین نخواهد رفت بلکه مستحکم تر و قوی تر خواهد شد. هشت سال جنگیدیم و در مقابل ظالمان ایستادیمف نتوانستند پیروز شوند.

وی خاطر نشان کرد: امروز میبینیم کشوری را برای نداشتن سوخت در تنگنا قرار دادند تا بتوانند حکومت جاری را از بین ببرند و مهره مدنظر خود را جایگزین کنند، شاهد بودیم که حزب الله لبنان تانکرهای سوخت را از جلوی امریکایی ها بدون هیچ گونه اقدامات تامینی عبور دادند که این یک جلوه گری از قدرت اسلام است.


حجت الاسلام و المسلمین بامری گفت: در همین سیستان و بلوچستان قبل انقلاب پزشک و امکاناتی نداشتیم، اما امروز به لطف انقلاب اسلامی در دورترین نقاط استان شاهد پیشرفت در همه حوزه ها از جمله بهداشت و درمان و آموزش و پرورش و غیره هستیم.

وی ادامه داد: امروز دشمن ناتوان و عاجز استف به همین دلیل روی به جنگ نرم آورده تا افکار و اذهان مردم را از انقلاب و دستاورد های آن با دادن اطلاعات غلط و حق را باطل نشان دادن، دور کنند و به سمتی دیگر ببرند. دستاورد های انقلاب را وارونه نشان میدهند و یا پنهان میکنند.
امروز باید این را بدانیم که دشمن دین را نشانه گرفته استف به نمادهای دینی توهین می کنند، ما باید تلاش کنیم تا حقیقت را روشن کنیم.

وی ضمن تاکید بر حفظ وحدت افزود: یکی دیگر از ابزارهای که دشمن از آن برای تفرقه و نابودی اسلام استفاده میکند، از بین بردن وحدت بین مسلمانان است، امروز وقتی نیست که ما ذره ای غفلت کنیم چرا که دشمن منتظر است،


انتهای پیام/
 
جمعه ۱۳ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۵۲
کد مطلب: 25860
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *