800
۰

استفاده از فضای مجازی باید در خانه مدیریت شود

با توجه به گسترش رسانه های نوین در جامعه، والدین باید نظارت بیشتری از استفاده از این ابزارها در خانه بر روی فرزندان داشته باشند.
شبکه های اجتماعی
شبکه های اجتماعی
به گزارش شستون به نقل از وبلاگ تخشا رفتار پدر و مادر به عنوان الگو در رفتار فرزندان نقش به سزایی دارد. از آنجایی که در دنیای مجازی، چت به عنوان یک ابزار بسیار قوی برای برقراری ارتباط مورد استفاده و توجه قرار گرفته است والدین باید با نظارت بیشتری بر رفتار فرزندان داشته باشند تا زمینه رشد و تعالی آنها را در فضای سالم فراهم سازند.
کاربران فضای مجازی را می توان به دو دسته تقسیم کرد؛ دانشجویان، اساتید، دانش آموزان، علما، پژوهشگران، محققان و علما که برای بالا یردن سطح علمی خود و انجام کارهای تحقیقاتی در دنیای مجازی ورود پیدا می کنند و دسته دوم افرادی که برای سپری کردن اوقات فراغت و یا دوست یابی پا یه این فضا می گذارند.
افرادی که وارد فضای مجازی می شوند ناخودآگاه به سمت شبکه های اجتماعی مانند تلگرام، واتساپ، لاین و دیگر شبکه های اجتماعی سوق داده می شوند که زمینه دوستی های اینترنتی فراهم می شود که تجربه نشان داده است که دوستی های اینترنتی هم چنان در حال گرفتن قربانی است.با این اوصاف، نظارت والدین بر رفتار فرزندان در فضای مجازی دو چندان می شود.
خانواده ها می توانند برای استفاده از رسانه های نوین توسط فرزندان از ابزارهایی که در کشور از محتوای مطلوب تهیه شده است استفاده کنند.
همچنین می توان زمان و مکان استفاده از رسانه های نوین را کنترل کرد و وسائل ارتباط جمعی را در مکان مناسبی که مورد دید همگان باشد قرار دهند.
 
انتهای پیام/
 
سه شنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۴۲
کد مطلب: 2650
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *