800
۰

روستا، پاکی، نور و قرآن

جشن فارغ التحفیظی حافظان قرآن موسسه قرآنی بیت الاحزان حضرت زهرا «س» و اختتامیه طرح رحله برگزار شد.
قران
قران
به گزارش شستون به نقل از خبرگزاری فارس، جشن فارغ التحفیظی حافظان قرآن موسسه قرآنی بیت الاحزان حضرت زهرا «س» و اختتامیه طرح رحله با حضور حجت الاسلام محمد حاج ابوالقاسم حافظ کل و عضو مجلس خبرگان رهبری، محمدحسین محمد زاده مدیر شبکه قرآن سیما، مسئولان قرآنی استان و بیش از 5 هزار نفر از حافظان و مربیان موسسه بیت الاحزان در سالن سیدالشهدای دانشگاه آزاد استهبان برگزار شد.
در این مراسم از 203 حافظ کل قرآن موسسه بیت الاحزان که طی یک سال اخیر حافظ شده و آزمون حفظ وزارت ارشاد را با موفقیت پشت سر گذاشته اند به همراه برگزیدگان طرح رحله تجلیل به عمل آمد.
حجت الاسلام علیرضا شاهسونی بنیانگذار و مدیر موسسه بیت الاحزان طی سخنانی با اشاره به راه اندازی این موسسه در خانه ای کاهگلی در یک روستا در حدود 20 سال پیش گفت: امروز با عنایت حضرت زهرا«س» موسسه ای که از یک خانه محقر روستایی کار خود را آغاز کرده بود شعب خود را در جای جای ایران اسلامی گسترانده و اولین مدارس شبانه روزی حفظ قرآن کشور توسط این موسسه راه اندازی شده است.
وی با اشاره به موفقیت حافظان قرآن بیت الاحزان در میادین بین المللی گفت: به یاد دارم اوایل کار موسسه مسابقه ای در موسسه برگزار کردیم و حجت الاسلام حاج ابوالقاسم هم برای داوری تشریف آورند
در آن مسابقه شرکت کنندگان ما فقط در زمینه حسن حفظ آمادگی داشتند و از ترتیل و تجوید بهره ای نبرده بودند آن روز حجت الاسلام حاج ابوالقاسم به من گفتند بهتر است در زمینه تجوید هم با بچه ها کار کنید. اما امروز نفر اول مسابقات بین المللی جهان اسلام از قرآن آموزان موسسه بیت الاحزان حضرت زهرا«س» است و عزیزی می گفت رقابت در مسابقات کشوری قرآن کریم بین حفظ موسسه بیت الاحزان است.
به گزارش فارس در ادامه دو نفر حافظان موسسه به اجرای همخوانی آیاتی از کلام الله مجید پرداختند و پس از آن حافظان قرآن موسسه که در سال تحفیظی جدید حافظ شده اند به شکل با شکوهی و با استقبال حاضران در حالی که همه گل بر سر آنها می ریختند وارد سالن شدند.
انتهای پیام/و
پنجشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۱۰
کد مطلب: 2686
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *