800
۰

امروز وهابیت نماینده اصلی اسلام هراسی است/ نشر معارف حسینی نقطه مقابل اسلام هراسی/ حضور مسیحیان در راهپیمایی اربعین بیانگر نقش جهان شمول عاشورا است

مداح اهل بیت(ع) با بیان اینکه مداحی که تریبون در مجالس عزاداری امام حسین(ع) در دست دارد باید خود عامل به حرف هایش باشد، گفت: مداحان تریبون مقابله با اسلام هراسی را در دست دارند.
مداح
مداح
به گزارش شستون، حسین هوشیار در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا با اشاره به  نقش محرم در شناساندن اسلام و فرهنگ شیعه به جهان، اظهار کرد: با توجه به نقش محوری مداحان به ویژه در ماه محرم در تبیین اهداف و پیام های عاشورا و امام حسین(ع) باید این نقش و اهمیت آن را به درستی تعریف کرد.


وی در ادامه تصریح کرد: پدیده اسلام هراسی در حقیقت نشان دادن چهره غیر واقعی، خشن و غیر منطقی از اسلام به واسطه اشتباهات و برداشت غلط دشمنان اهل بیت(ع) است که سعی دارند این نوع چهره را از اسلام نشان دهند.


این مداح اهل بیت (ع) با اشاره به این نکته که مداحان ما می توانند در نشر معارف حسینی مخصوصا در این ماه پر رنگ تر گام بردارند، افزود: اتفاقا این هدف بر علیه تفکر اسلام هراسی است که نماینده آن وهابیت است.


هوشیار با بیان اینکه مداحان با تکیه بر نشر اهداف عاشورا می توانند نقش بسزایی در معرفی اسلام راستین داشته باشند، تصریح کرد: اسلامی دینی است  که می گوید زیر بار ظلم نروید و ظلم هم نکنید آزاده باشید زیرا امام حسین(ع) فرمودند: "اگر دین ندارید لا اقل آزاده باشید".


این مداح اهل بیت (ع) تاکید کرد در پیاده روی اربعین می بینیم که با مذاهب مختلف در راه پیمایی اربعین حضور دارند و این موضوع جنبه جهان شمول قیام امام حسین(ع) را نشان می دهد.



هوشیار با اشاره به این نکته جنبه جهان شمول عاشورا همه عقاید را در نظر گرفته است، افزود: این اصول باید توسط مداحان تبیین شود زیرا قیام عاشورا قیام استکبار ستیزی بوده است.



این مداح اهل بیت (ع) با بیان اینکه قبلا نمایندگی یزیدیان را استکبار جهانی و در رأس آن آمریکا داشت، اضافه کرد: وهابیت و تکفیری ها پرچم یزیدیان هزار و چهارصد سال پیش را بلند کرده اند و این پرچم را نگه داشته اند.



هوشیار با تأکید براینکه مقابل این تفکر تفکر ناب اسلام حسینی است، تصریح کرد: با مرور تاریخ جنگ عاشورا می بینیم که امام حسین(ع) با استفاده از تمام اخلاقیات سعی داشتند تا مردم را به سمت خدابرگردانند و نمونه آن حربن یزید ریاحی است.



مداح اهل بیت(ع) در خاتمه اظهار کرد: امام حسین(ع) در روز عاشورا تا می توانست گناهکاران را در لشکر یزید دعوت به بازگشت به سنگر الهی کرد و کسانی که در مقابل امام حسین(ع) در ظهر عاشورا ایستادند اجداد این تکفیری ها بودند.


انتهای پیام/
چهارشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۴
کد مطلب: 3170
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *