800
۰

مواضع دوگانه سازمان ملل؛ سکوت در برابر جنایات آل سعود و اتهام نقض حقوق بشر در ایران/ سازمان ملل نهادی فلج و بی خاصیت است

کارشناس مسائل بین الملل در واکنش به صدور قطعنامه سازمان ملل علیه وضعیت حقوق بشر در ایران گفت: این قطعنامه ها به دلیل پایین آمدن جایگاه سازمان ملل هیچ ارزش حقوقی ندارد چرا که این نهاد بین المللی نهادی فلج و بی خاصیت است که نمی تواند صلح را در جهان نهادینه کند.
trjrdj
trjrdj
به گزارش شستون؛ حسن هانی زاده در گفتگو با ناب نیوز در واکنش به صدور قطعنامه سازمان ملل علیه وضعیت حقوق بشر در ایران با بیان اینکه این اقدامات سازمان ملل و همچنین اتهام زنی به ایران مبنی بر دخالت در سوریه تحت فشار لابی صهیونیستی است، گفت:  سازمان ملل در طول سال های اخیر، با جانبداری از قدرت های بزرگ جهانی و منطقه ای جایگاه خود را به عنوان یک نهاد حافظ صلح جهانی به شدت از دست داده است.
نگاه سازمان ملل به مسائل جهانی کاملاً دوگانه است
این کارشناس مسائل بین الملل با تاکید بر اینکه سازمان ملل تحت تاثیر آمریکا، لابی صهیونیستی و پترودلارهای عربستان سعودی موضع گیری های خود را هماهنگ می کند، اظهار داشت: چنین اقدامات و موضع گیری هایی نشان می دهد نگاه سازمان ملل به مسائل جهانی نگاهی کاملا دوگانه است و این نهاد همواره در آستانه انتقال قدرت در ایالات متحده آمریکا، سعی دارد به نوعی از این خلاء سیاسی استفاده کند و ایران را نزد افکار عمومی محکوم کند.
موضع گیری دوگانه سازمان ملل؛ سکوت در برابر جنایات آل سعود و اتهام نقض حقوق بشر در ایران
وی افزود: سازمان ملل در برابر جنایات رژیم آل سعود علیه ملت های یمن و سوریه و همچنین در مقابل شورش های خیابانی آمریکا پس از انتخابات اخیر و برخورد خشونت آمیز پلیس آمریکا با تظاهر کنندگان سکوت کرده اما ایران را به نقض حقوق بشر متهم می کند در حالیکه ایران از لحاظ برخورداری از قوانین انسانی، مهم ترین کشور جهان و دارای مترقی ترین قوانین اسلامی است.
هانی زاده عنوان کرد: در حالیکه عربستان سعودی در سال های اخیر جنایات بی شماری در کنار رژیم صهونیستی علیه ملت های منطقه مرتکب شده اما سازمان ملل هیچگاه واکنشی نشان نداده؛ تنها عربستان را به عنوان کشور ناقض حقوق کودکان شناخت اما چندی بعد از مواضع خود عدول کرد.
سازمان ملل نهادی فلج و بی خاصیت است
این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: این امر نشان می دهد سازمان ملل برخورد درستی در برابر مسائل جهانی نداشته و موضع گیری های این نهاد بین المللی تحت تاثیر آمریکا و اسرائیل است؛ حتی اخیراً رژیم صهیونیستی با مصوبه ای در کابینه این رژیم، اذان را در سطح اراضی اشغالی محکوم کرد اما هیچ حرکتی از سوی سازمان ملل و کشورهای عربی و اسلامی صورت نگرفت.
وی بااشاره به قطعنامه این سازمان علیه حقوق بشر در ایران اذعان داشت: این قطعنامه ها و موضع گیری ها به دلیل پایین آمدن جایگاه سازمان ملل هیچ ارزش حقوقی ندارد چرا که این نهاد بین المللی نهادی فلج و بی خاصیت است که نمی تواند صلح را در جهان نهادینه و به بشریت خدمت کند.
این کارشناس مسائل بین الملل در واکنش به تصویب طرح تمدید قانون تحریم‌های ایران در مجلس آمریکا خاطرنشان کرد: طبیعی است که جمهوری خواهان افراطی در دو ماه باقی مانده از دوره ریاست جمهوری باراک اوباما، سعی دارند قطعنامه ها و مصوبه هایی برای تحریم ایران داشته باشند؛ تا دوماه آینده این حرکات از سوی کنگره آمریکا ایجاد خواهد شد.
منبع: دانا
 
چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۱۰
کد مطلب: 3865
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *