800
۰

تهران «یازدهمین روز آلوده» خود را سپری می‌کند

عدد ۱۰۵ شاخصهای ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون نشاندهنده ادامه غلظت آلاینده‌ها و ناسالم بودن کیفیت هوا برای گروههای حساس دارد.
hrehe
hrehe
به گزارش شستون؛  آلودگی هوای ناشی از غلظت آلاینده‌ها و ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون که از 11 روز گذشته به طور مستمر در کلانشهرها و به‌ویژه استان تهران به‌وجود آمده همچنان کیفیت هوای پایتخت را در شرایط ناسالم قرار داده است.
شرکت کنترل کیفیت هوا در طول شبانه‌روز، دو بار اعداد شاخصهای کیفیت هوای استان تهران را اندازه‌گیری و اعلام می‌کند که در این آمارگیری، آلوده‌ترین و سالم‌ترین مناطق استان تهران نیز مشخص می‌شود.
عدد 105 شاخصهای ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون در روز شنبه 29 آبان ماه نشان‌دهنده ادامه غلظت آلاینده‌ها و ناسالم بودن کیفیت هوا برای گروههای حساس دارد و با وجود وعده‌های کارشناسان محیط زیست مبنی بر ورود سامانه بارشی و پایان یافتن آلودگی هوا، مردم همچنان در شرایط ناسالم تنفس می‌کنند.
بر اساس آخرین اندازه‌گیریها، منطقه شهرری با نشان دادن عدد شاخصهای 139 آلوده‌ترین و سوهانک در منطقه یک تهران با نشان دادن عدد شاخصهای 74 سالم‌ترین منطقه‌ها در استان تهران محسوب می‌شوند.
پیش‌تر سازمان هواشناسی اعلام کرده بود که وزش باد و ورود سامانه بارشی از عصر جمعه باعث کاهش غلظت آلاینده‌ها در تهران و کلانشهرها خواهد شد.
تعطیلی مدارس استان تهران، لغو ورزش همگانی در پارکها و مجموعه‌های ورزشی شهر تهران، نظارت بر عدم به‌کارگیری اتوبوسهای دودزا، جلوگیری از روشن بودن اتوبوسهای متوقف در ترمینالها و جایگاههای اتوبوسرانی و ترمینال‌های شهری و نظارت بر توقف جلوگیری از فعالیتهای عمرانی شهر تهران مؤثر بر تولید و افزایش آلودگی هوا از سوی شهرداری تهران بخشی از مصوبات کمیته کاهش آلودگی هوا در هفته گذشته بود؛ این مصوبات تا حدودی باعث جلوگیری از افزایش غلظت آلاینده‌ها شد اما مسئولان و کارشناسان محیط زیست همچنان چشم به باد و باران دارند.
منبع: تسنیم
شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۲۶
کد مطلب: 3905
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *