800
۰
شستون گزارش می دهد؛

سالروز شهادت سرلشکر ستاری فرمانده نیروی هوایی

شهید سرلشکر منصور ستاری یکی از فرماندهان نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران در جنگ ایران و عراق بوده است.
gfjgfjgjj
gfjgfjgjj
به گزارش شستون، منصور ستاری با نام مستعار سورنا، از فرماندهان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و نظامی شرکت‌کننده در جنگ ایران و عراق بود.
در سال ۱۳۴۶ با پایان یافتن تحصیلات متوسطه و اخذ دیپلم وارد دانشکده افسری (دانشگاه افسری امام علی (ع) فعلی شد و پس از پایان دوران آموزشی به‌ درجه ستوان دومی نائل گشت. سال ۱۳۵۰ برای گذراندن دوره عملی کنترل رادار راهی آمریکا شد و پس از یک سال به ایران بازگشت و به‌ عنوان افسر رهگیر نیروی هوایی مشغول به‌کار شد.
وی طرح‌ها و ابتکارات زیادی در تجهیز سیستم‌های راداری و پدافندی به اجرا درآورد که موجب ارتقای کارایی سیستم راداری ایران در طول جنگ گشت. در سال ۱۳۶۲ به‌دلیل کارایی و لیاقتی که از خود نشان داده بود به‌سمت معاونت عملیات پدافند نیروی هوایی منصوب گشت. سال ۱۳۶۴ زمان ارتقاء او به‌سمت معاونت طرح و برنامه نیروی هوایی بود.
سرانجام در بهمن ۱۳۶۵ به ‌فرماندهی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران منصوب شد و تا پایان عمر خود عهده‌دار این مسئولیت بود.
وی در ۱۵ دی سال ۱۳۷۳ در سانحه سقوط هواپیما در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان به همراه تعدادی از افسران بلندپایه نیروی هوایی به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
 
انتهای خبر/1675
چهارشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۲۸
کد مطلب: 4744
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *